נקודת המפנה של תעשיית הפרסום העולמית: מיזוג בין פובליסיס ואומניקום
תעשיית הפרסום העולמית בדרך לשנות את פניה באופן דרמטי. 2 מ-5 החברות השולטות בשוק העולמי, אומניקום ופובליסיס, המדורגות במקום 2 ו-3 לפי השווי, עתידות לדווח במסיבת עיתונאים שתתקיים היום (יום א') בשעה 13:00 בפריז (שעון ישראל) על שלב מתקדם של מגעים לקראת מיזוג ביניהן.
אמש נחשף על ידי סוכנויות הידיעות בעולם, כי פובליסיס ואומניקום מנהלות מזה מספר חודשים, שיחות על מיזוג ביניהן לפי החזקה שווה. כיום, רשת הפרסום שמדורגת במקום ה-1 בעולם היא WPP הבריטית בראש עומד מרטין סורל. המיזוג בין פובליסיס הדומיננטית בשווקים מתפתחים ובאירופה לאומניקום שבולטת שוק האמריקאי יהפוך את החברה המשותפת לגדולה בעולם עם שווי של כ-30 מיליארד דולר ומחזור מכירות שעתיד לעמוד על 23 מיליארד דולר. 2 רשתות הפרסום הנוספות ששולטות בשוק העולמי הן ipg (עמה ניהלה בעבר פובליסיס שיחות למיזוג אפשרי שלא הבשיל) ו-Havas Worldwide.
תחת פובליסיס פועלות רשתות פרסום, מדיה ויח"צ מהמובילות בעולם, ביניהן: Publicis Worldwide, סאצ'י אנד סאצ'י, ליאו ברנט, זניט אופטימדיה ו-DigitasLBi. אומניקום כוללת בתוכה את רשת BBDO, TBWA ו-DDB. 2 החברות אף מחזיקות בסוכנויות פרסום שפועלות בישראל. פובליסיס העולמית מחזיקה באופן מלא בקבוצת פובליסיס ישראל שכוללת את באומן בר ריבנאי, ליאו ברנט, פובליסיס, סופר פוש וחברת המדיה זניט. אומניקום מחזיקה במניות במשרדי הפרסום BBDO, יהושע TBWA ודרורי שלומי BBDO המחזיקות גם בחברת המדיה המשותפת TMF. משרד הפרסום זרמון DDB מייצג בישראל את רשת DDB העולמית שפועלת גם היא תחת אונמיקום.
הפועל היוצא של המיזוג בין אומניקום לפובליסיס עתיד להביא את החברה המשותפת לעמדה מסחרית משופרת מול רשתות הטלוויזיה והעיתונים בארה"ב ואירופה, ושאר השווקים בהן פועלות החברות. שילוב הכוחות וניהול התקציבים של המותגים הבולטים בעולם ישיג עבורן מחירי מדיה מופחתים וייטיב את מצבן מול הלקוחות הקיימים ומול לקוחות פוטנציאליים.
מכשול אפשרי שפובליסיס ואומניקום צפויים להתמודד עימו הוא הרגולציה שמפקחת על התחרות במשק, בשווקים בהן היא פועלת. החיבור ביניהן אמור להניב רכש מדיה בהיקף של 100 מיליארד דולר בשנה, או במילים אחרות נתח של 20% מהפרסום העולמי.
רשת פובליסיס הוקמה בפריז, בשנת 1926 על ידי מרסל בלושטיין. מוריס לוי, היו"ר הכל יכול של הרשת הוא זה שחתום על ההצלחה והצמיחה המשמעותית של הרשת בעשורים האחרונים. לוי מנהל את עסקי פובליסיס ב-26 השנים האחרונות עם אסטרטגיה ברורה של רכש בינלאומי בשווקים מתפתחים ודגש מאסיבי על שוק הדיגיטל כאשר בשנים האחרונות כ-37% מסך המכירות של הרשת העולמית הגיעו מתחום הדיגיטל.
פובליסיס ביצעה רכישות משמעותיות בשנים האחרונות, רובן ככולן בשוק הדיגיטל הצומח כחלק מאסטרטגיית הצמיחה שהתווה מוריס לוי. הסכום המצרפי שהוציאה החברה על רכישת סוכנויות פרסום עצמאיות מאז 2007 עומד על 2.4 מיליארד דולר שהושקעו ב-LBI, ROKKAN, ROSSETA, RAZORFISH ו-DIGITAS.
בכנס משקיעים שקיימה פובליסיס בלונדון לפני מספר חודשים הצהירה החברה כי תשקיע ב-5 השנים הקרובות סכום של 4 מיליארד דולר על רכש נוסף. באותו המעמד ציין לוי כי היעד אליו מכוונת פובליסיס הוא ש-75% ממחזור הפעילות יגיע מתחום הדיגיטל ומשווקים מתפתחים.
מועד פרישתו המקורי של לוי מניהול פובליסיס, היה לפני מספר שנים. בעלי המניות של החברה שלא השכילו לטפח יורש ראוי או לפחות לא סמכו מספיק על ממשיכי דרכו, הביעו בפניו את רצונם שימשיך בתפקידו לקדנציה נוספת, לא לפני ששומן באמצעות

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.