
זהו, נגמרו הבחירות: סקר TGI יפורסם בשבוע הבא - מה יקרה עם מעריב וגל"צ?
עם סיום מערכת הבחירות לכנסת ה-19, תופנה תשומת הלב של תעשיית התקשורת, לסקר TGI השנתי שצפוי להתפרסם ביום שני הבא. סקר TGI הוא מדד המתפרס מדי חצי שנה לבחינת שיעורי נתוני קריאת עיתונים והאזנה לרדיו.
אחרי שלפני יותר משנתיים נטל 'ישראל היום' את ההובלה בשיעורי קריאת העיתונים, הוא שומר על פער זניח מזה של 'ידיעות אחרונות'. השאלה המעניינת היא נתוני החשיפה של 'מעריב' למשל, שסבל ממשבר כלכלי קשה, דבר שהוביל לסגירת מוספים וצמצום פעילות, דבר שעשוי להתבטא בצורה משמעותית בסקר הקרוב.
כזכור,
באותו סקר הפתיע 'מעריב' כאשר הצליח לבלום את ההיחלשות שלו בחשיפה, וקיבל 11.9%, מול 10.7% ביולי-דצמבר 2011, 12.1% בחציון הראשון של 2011, ו-13.4% בחציון השני של 2010.
ומה קרה ברחוב שוקן? אחרי הזינוק המרשים של 28% בחודשים יולי-דצמבר 2011 ל-7.4% מול 5.8% בחציון הראשון של 2011 עם 5.8%, הרי שסקר TGI האחרון הוא נחלש ל-7%. החינמון 'ישראל פוסט' רשם 8.4%, התחזקות קלה מול 8.2% בחציון יולי-דצמבר 2011 ו-8.3% בחציון הראשון של 2011.
הסקר גם בוחן את נתוני החשיפה של עיתוני סוף השבוע, שם עדיין שולט ביד רמה 'ידיעות אחרונות'. בסקר הנוכחי לא נוכל לראות את ההשפעה של השבועון החדש 'סופהשבוע' שיצא לאוויר רק לפני מספר שבועות, ונתוני החשיפה שלו יפורסמו רק במהלך 2014.
סקר TGI חושף גם