עיתון מעריב
צילום: צילום: אלכסנדר כץ
TGI

זהו, נגמרו הבחירות: סקר TGI יפורסם בשבוע הבא - מה יקרה עם מעריב וגל"צ?

התעשייה סוערת כל חצי שנה. כמה תושפע החשיפה למעריב ממצבו ב-2012, ואיך גל"צ בעידן המפקד ירון דקל. וגם: ידיעות-ישראל היום, והתחנות האזוריות
אלכסנדר כץ |

עם סיום מערכת הבחירות לכנסת ה-19, תופנה תשומת הלב של תעשיית התקשורת, לסקר TGI השנתי שצפוי להתפרסם ביום שני הבא. סקר TGI הוא מדד המתפרס מדי חצי שנה לבחינת שיעורי נתוני קריאת עיתונים והאזנה לרדיו. אחרי שלפני יותר משנתיים נטל 'ישראל היום' את ההובלה בשיעורי קריאת העיתונים, הוא שומר על פער זניח מזה של 'ידיעות אחרונות'. השאלה המעניינת היא נתוני החשיפה של 'מעריב' למשל, שסבל ממשבר כלכלי קשה, דבר שהוביל לסגירת מוספים וצמצום פעילות, דבר שעשוי להתבטא בצורה משמעותית בסקר הקרוב. כזכור, בסקר החצי שנתי האחרון, שפורסם ביולי 2012, הוביל 'ישראל היום' את שיעורי החשיפה של 38.7%, התחזקות מ-37.3% בחציון השני של 2011, ועדיין נמוך במקצת ביחס ל-39.3% בחציון המקביל ב-2011. גם 'ידיעות אחרונות' רשם התחזקות בחודשים ינואר-יוני 2012 עם חשיפה של 37.6% מול 34.8% בחציון השני של 2011. בינואר-יוני 2011 החשיפה לעיתון מבית מוזס, עמדה על 37%. באותו סקר הפתיע 'מעריב' כאשר הצליח לבלום את ההיחלשות שלו בחשיפה, וקיבל 11.9%, מול 10.7% ביולי-דצמבר 2011, 12.1% בחציון הראשון של 2011, ו-13.4% בחציון השני של 2010. ומה קרה ברחוב שוקן? אחרי הזינוק המרשים של 28% בחודשים יולי-דצמבר 2011 ל-7.4% מול 5.8% בחציון הראשון של 2011 עם 5.8%, הרי שסקר TGI האחרון הוא נחלש ל-7%. החינמון 'ישראל פוסט' רשם 8.4%, התחזקות קלה מול 8.2% בחציון יולי-דצמבר 2011 ו-8.3% בחציון הראשון של 2011. הסקר גם בוחן את נתוני החשיפה של עיתוני סוף השבוע, שם עדיין שולט ביד רמה 'ידיעות אחרונות'. בסקר הנוכחי לא נוכל לראות את ההשפעה של השבועון החדש 'סופהשבוע' שיצא לאוויר רק לפני מספר שבועות, ונתוני החשיפה שלו יפורסמו רק במהלך 2014. סקר TGI חושף גם נתוני החשיפה לתחנות הרדיו השונות. זה יהיה הסקר הראשון שיבחן את החשיפה לתחנות גל"צ, בעידן המפקד ירון דקל. זה יהיה גם הסקר השלישי בעידן מיקי מירו כמנהל קול ישראל, כאשר לפני שנה נרשמה ירידה כללית בהאזנה לתחנות קול ישראל ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2011.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.