אופן ווב חתמה על עסקה עם 4 אתרים ב-20 מיליון דולר
חברת אופן ווב הישראלית שפיתחה פלטפורמה לבניית קהילות באתרי תוכן חתמה על עסקה עם 4 אתרים בינלאומים: Arena Group, The Daily Beast, Reach Plc ו-Fandom שיטמיעו את המערכת של החברה.
ההסכם מול האתרים נחתם למספר שנים, בהיקף כולל של כ-20 מיליון דולר לשנה. מהחברה נמסר כי ההסכם יכול להגיע עד ל-30 מיליון דולר בשנה וזאת בכפוף לביצועים וגידול במשתמשים.
המערכת OpenWebOS של החברה היא פלטפורמה לבניית קהילות באתרי תוכן במטרה לייצר שיח ציבורי, בריא ואיכותי יותר. לדברי החברה, הפלטפורמה מארחת יותר מ-120 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש, כאשר הטכנולוגיה של OpenWeb עוזרת לבעלי אתרים לבנות קהילות תוססות המושרשות בשיחות בריאות וחוויות חברתיות חזקות.
הסכם זה מצטרף לרכישה האחרונה שביצעה החברה כאשר רכשה את חברת Jeeng בינואר האחרון בכ-100 מיליון דולר. לפני כן ביצעה החברה 2 רכישות נוספות; בינואר 2022 רכשה OpenWeb את חברת Hive Media תמורת 60 מיליון דולר, באפריל 2022 היא רכשה את חברת ADYOULIKE, שמספקת פלטפורמה טכנולוגית לפרסום דיגיטלי, תמורת 100 מיליון דולר.
Arena Group מחזיקה במספר של אתרי אינטרנט שונים, ובניהם אתר הספורט Sports Illustrated. ה- The Daily Beast הוא אתר חדשות ודעות פופולרי בארה"ב המכסה מגוון רחב של נושאים. Reach Plc היא חברת מדיה בריטית המחזיקה בפורטפוליו של עיתונים, מגזינים ואתרי אינטרנט. Fandom היא פלטפורמת קהילה המונעת על ידי גולשים ויוצרי תוכן המספקת מידע, חדשות ומאפשרת לקיים דיונים במגוון רחב של נושאים.
אופן ווב הוקמה בשנת 2015 על ידי המנכ''ל הנוכחי של החברה נדב שובל. החברה גייסה עד כה כ- 393 מיליון דולר ושוויה עומד כיום על מעל ל 1.5 מיליארד דולר. החברה מעסיקה למעלה מ-375 עובדים בתל אביב, ניו יורק, קייב, סן דייגו, קנדה, לונדון ופריז.
החברה מסרה כי היא עובדת כיום עם מעל ל-1,000 אתרי תוכן גדולים, ביניהם: Fox News, Yahoo, TechCrunch, Salon, AOL, The times ובארץ- גלובס, ישראל היום, ספורט 5, מעריב ועוד.
- 1.גיא 29/07/2023 09:40הגב לתגובה זוניכר שהחברה שקיימת 8 שנים פועלת לי על אסטרטגיית צמיחה, קונה חברות במצטבר במאות מיליוני דולרים מכספי משקיעים ולא מרווחים. הערכת שווי מנופחת ולא ריאלית לשוק של היום. מה שגם שמה שהחברה מבטיחה לא מתקיימת - שפה נקיה ובטוחה ויש גבול להתפתחות ומוערבות קהילה באתרים. ראינו מה קרה לטאבולה ואוטבריין שעכשיו פונות לכיוון של בניית קהילה openweb, כך שתהיה תחרות ובכלל שוק הפרסום שנמצא בבעיה.

בין אקזיטים ענקיים לקיפאון: תמונת המצב של ההייטק הישראלי
הדו"ח השנתי של רשות החדשנות משקף שוק שנמצא בצומת דרכים: שיאים באקזיטים כמו המכירה של Wiz לגוגל ב-32 מיליארד דולר וצמיחה בדיפטק מתנגשים עם קיפאון בתוצר, ירידה ביזמות וצניחה של 80% בגיוסי קרנות הון סיכון - לאן ממשיכים מכאן?
השנה האחרונה קצרה הישגים חסרי תקדים בהייטק. עסקת הענק של מכירת Wiz ל־Google, בהיקף של כ־32 מיליארד דולר, הייתה אבן דרך היסטורית בשוק האקזיטים המקומי. לצידה, נרשמו עסקאות משמעותיות נוספות כמו Run:AI שנמכרה לאנבידיה בכ־700 מיליון דולר, ו־V-Wave שנרכשה
על ידי Johnson & Johnson תמורת 600 מיליון דולר.
גם בגיוסים נרשמה התאוששות משמעותית. הרבעון השני של 2025 היה הרבעון החזק ביותר מאז 2022, וישראל חזרה להיות ההאב החמישי בגודלו בעולם מבחינת היקפי גיוסים לסטארטאפים
אחרי סן פרנסיסקו, ניו יורק, לונדון ובוסטון.
אבל בתוך מה שנראה כמו אופוריה יש מגמות פחות מזהירות. לפי הדו"ח של רשות החדשנות, התוצר של ההייטק עומד על כ־317 מיליארד שקל - כ־17% מהתמ"ג ונשאר כמעט בלי שינוי זו השנה השנייה ברציפות. כלומר, המנוע שעד לאחרונה משך את כלכלת ישראל קדימה, נמצא בקיפאון. גם התעסוקה בענף משקפת את זה, מספר המועסקים בענף עלה ל־403 אלף, אבל מספר עובדי המו"פ צנח ב־6.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מצד אחד, אנחנו בשנת שיא באקזיטים וגם אפשר לראות צמיחה משמעותית בתחום הדיפטק אבל מצד שני, סימני ההאטה האלו - בתעסוקה וביזמות חדשה מדאיגים.
פחות יוזמים ופחות מסכנים הון
מה שעומד מאחורי כל הענף הזה שאנחנו קוראים לו הייטק, אלו האנשים. אלו שקופצים למים ולוקחים סיכון. הרוח היזמית הישראלית היא שם דבר בעולם כולו אבל הדוח מספר שהיא הולכת
ודועכת. אפשר לראות בשנה האחרונה האטה בשכבת היסוד של ההייטק - היזמות. בשנת 2024 קמו בישראל כ־500 סטארטאפים בלבד, לעומת למעלה מאלף בשנים קודמות. הירידה במספר החברות החדשות היא לא רק מספרית, אלא גם איכותית: מרבית היוזמות והחברות החדשות שקמות מתרכזים בתחומים מוכרים
ו'מכוסים' כמו סייבר, פינטק ותוכנה ארגונית אבל פחות בתחומי עומק חדשים או דיסרפטיביים. אלו תחומים שבהם כבר פועלות מאות רבות של חברות, יש ידע נצבר, השוק גם יודע איך לתמחר אותם (יחסית) והם נתפסים כ"בטוחים" יותר להשקעה ולפיתוח. קל יותר לגייס הון, לשכנע לקוחות ראשונים,
ולגייס עובדים בתחום. לעומת זאת תחומים חדשים לגמרי כמו שבבים, קוונטום, ביוטק למיניהם, פחות קורצים ליזמים, שמעדיפים ללכת על בטוח או פשוט לפרוש ולהקים חברה שתתחרה בבוס לשעבר.
- רשות החדשנות תשקיע רבע מיליארד שקל בקרנות דיפ־טק במסגרת קרן יוזמה
- האם הרשות להגנת הפרטיות תשתק את החדשנות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחום קרנות ההון סיכון, הנתונים אפילו יותר מדאיגים: מאז 2022 נרשמה ירידה
של 80% בהיקף הגיוסים לקרנות ישראליות, והקרן הממוצעת הצטמצמה מכ־90 מיליון דולר בשנים הטובות, ל־60-65 מיליון דולר כיום. מעבר לכך, הדו"ח מציין כי ההאטה בישראל חריפה אפילו יותר מהירידות שנרשמו בארה"ב ובאירופה, מה שמעיד על בעיה מבנית ולא רק מגמה עולמית חולפת.

הכירו את ננו בננה - עורך התמונות החכם של גוגל
ננו בננה, או בשמו הרשמי Gemini 2.5 Flash, בעזרתו, כל אחד יכול לערוך תמונות באופן מהיר, פשוט ויצירתי, בלי צורך בכישורי עריכה מסובכים
מה זה בעצם ננו בננה?
כלי של גוגל מאפשר לערוך תמונות בעזרת הוראות טקסט פשוטות. אפשר להעלות תמונה קיימת או להתחיל מדף חלק ולבקש מהמערכת לבצע שינויים כמו החלפת רקע, הוספת חפצים, שינוי צבעים או שינוי תאורה. פשוט כותבים מה רוצים והבינה המלאכותית מבצעת את העריכה בשבילכם.מה מבדיל את ננו בננה משאר הפלטפורמות?
יש המון פלטפורמות של AI שמייצרות תמונות ודמויות שונות- midjourney ,leonardo ai, chatgpt, adobe firefly, Runway, Kling ועוד אינספור פלטפורמות שמייצרות תמונות ע"י כתיבת פרומט.
כמעט כל מי שהתנסה בפלטפורמות האלו מכיר את הבעיה- נותנים הוראה, מקבלים תוצאה יפה וכשמנסים לשחזר או ליצור גרסה נוספת,
זה יוצא שונה והדמות לא נראית אותו דבר, הפנים משתנות, הצבעים אחרים. כאן בדיוק נכנס ננו בננה, או בשמו הרשמי Gemini 2.5 Flash. היתרון הגדול שלו הוא שהוא מצליח לשמור על עקביות כמעט מושלמת. אם יצרת דמות מסוימת ואז ביקשת לשנות את הרקע שלה, להוסיף בגד או לשנות תאורה,
הדמות תישאר זהה לחלוטין. זה נראה כמו אותה תמונה מקורית שעברה עריכה טבעית.
התהליך גם הרבה יותר מהיר: בזמן שכלים אחרים לוקחים חצי דקה או יותר כדי לעבד את הבקשה, ננו בננה מחזיר תוצאה בתוך כמה שניות.
מעבר לכך, השפה של ההוראות הרבה יותר פשוטה. לא צריך להכיר מונחים מקצועיים או לנסח משפטים מורכבים. מספיק לכתוב משפט יומיומי כמו "תעשה את הרקע ים בשקיעה" או "תשנה את הצבע של החולצה לאדום", והמערכת מבינה מיד את הבקשה. התוצאה לא נראית מודבקת אלא משתלבת
היטב עם התאורה, הצבעים ושאר התמונה.
אז איך ננו בננה עובדת בפועל?
השימוש בכלי הזה הוא פשוט ואינטואיטיבי, אתם פשוט נותנים לכלי הוראות טקסט פשוטות, והוא עושה את העבודה בשבילכם.
- צ'ק פוינט רוכשת חברה לאבטחת ה-AI ב-300 מיליון דולר; מצפה להיות מובילה בתחום
- גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שלב 1- אתם יכולים להתחיל מיצירת תמונה חדשה לגמרי על ידי תיאור טקסט (למשל,אישה צעירה עומדת בכיכר עיר אירופאית עתיקה, לובשת שמלה לבנה ארוכה, מצלמה בזווית רחבה, תאורה רכה טבעית --ar 16:9), או לערוך תמונה קיימת שכבר העליתם.