נדב שובל אופןווב
צילום: נדב שובל אופןווב

אופן ווב חתמה על עסקה עם 4 אתרים ב-20 מיליון דולר

ההסכם מול האתרים נחתם למספר שנים, בהיקף כולל של כ-20 מיליון דולר לשנה. מהחברה נמסר כי ההסכם יכול להגיע  עד ל-30 מיליון דולר בשנה וזאת בכפוף לביצועים וגידול במשתמשים
נחמן שפירא | (1)

חברת אופן ווב הישראלית שפיתחה פלטפורמה לבניית קהילות באתרי תוכן חתמה על עסקה עם 4 אתרים בינלאומים: Arena Group, The Daily Beast, Reach Plc ו-Fandom שיטמיעו את המערכת של החברה.

ההסכם מול האתרים נחתם למספר שנים, בהיקף כולל של כ-20 מיליון דולר לשנה. מהחברה נמסר כי ההסכם יכול להגיע  עד ל-30 מיליון דולר בשנה וזאת בכפוף לביצועים וגידול במשתמשים.

המערכת OpenWebOS של החברה היא פלטפורמה לבניית קהילות באתרי תוכן במטרה לייצר שיח ציבורי, בריא ואיכותי יותר. לדברי החברה, הפלטפורמה מארחת יותר מ-120 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש, כאשר הטכנולוגיה של OpenWeb עוזרת לבעלי אתרים לבנות קהילות תוססות המושרשות בשיחות בריאות וחוויות חברתיות חזקות.

הסכם זה מצטרף לרכישה האחרונה שביצעה החברה כאשר רכשה את חברת Jeeng בינואר האחרון בכ-100 מיליון דולר. לפני כן ביצעה החברה 2 רכישות נוספות; בינואר 2022 רכשה OpenWeb את חברת Hive Media תמורת 60 מיליון דולר, באפריל 2022 היא רכשה את חברת ADYOULIKE, שמספקת פלטפורמה טכנולוגית לפרסום דיגיטלי, תמורת 100 מיליון דולר.

Arena Group מחזיקה במספר של אתרי אינטרנט שונים, ובניהם אתר הספורט Sports Illustrated. ה- The Daily Beast הוא אתר חדשות ודעות פופולרי בארה"ב המכסה מגוון רחב של נושאים. Reach Plc היא חברת מדיה בריטית המחזיקה בפורטפוליו של עיתונים, מגזינים ואתרי אינטרנט. Fandom היא פלטפורמת קהילה המונעת על ידי גולשים ויוצרי תוכן המספקת מידע, חדשות ומאפשרת לקיים דיונים במגוון רחב של נושאים.

אופן ווב הוקמה בשנת 2015 על ידי המנכ''ל הנוכחי של החברה נדב שובל. החברה גייסה עד כה כ- 393 מיליון דולר ושוויה עומד כיום על מעל ל 1.5 מיליארד דולר. החברה מעסיקה למעלה מ-375 עובדים בתל אביב, ניו יורק, קייב, סן דייגו, קנדה, לונדון ופריז.

החברה מסרה כי היא עובדת כיום עם מעל ל-1,000 אתרי תוכן גדולים, ביניהם: Fox News, Yahoo, TechCrunch, Salon, AOL, The times ובארץ- גלובס, ישראל היום, ספורט 5, מעריב ועוד.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גיא 29/07/2023 09:40
    הגב לתגובה זו
    ניכר שהחברה שקיימת 8 שנים פועלת לי על אסטרטגיית צמיחה, קונה חברות במצטבר במאות מיליוני דולרים מכספי משקיעים ולא מרווחים. הערכת שווי מנופחת ולא ריאלית לשוק של היום. מה שגם שמה שהחברה מבטיחה לא מתקיימת - שפה נקיה ובטוחה ויש גבול להתפתחות ומוערבות קהילה באתרים. ראינו מה קרה לטאבולה ואוטבריין שעכשיו פונות לכיוון של בניית קהילה openweb, כך שתהיה תחרות ובכלל שוק הפרסום שנמצא בבעיה.
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד