יאהו וטוויטר הכריזו על שת"פ - "ציוצים הם מקור מידע חשוב למשתמשים"
אתר האינטרנט יאהו (סימול: YHOO) והרשת החברתית טוויטר הכריזו היום (ה') על שיתוף פעולה. מנכ"לית יאהו מריסה מאייר הודיעה על שיתוף הפעולה, שישלב את פעילות החברות, בבלוג האישי שלה.
"עדכונים ישירים מפוליטיקאים, סלבריטאים, וחברות מדיה הפכו למקור מידע וחדשות חשוב", כתבה מאייר בבלוג. "140 תווים (מספר התווים המקסימלי המותר בטוויטר) יכולים לחבר בין דפורטאים לאוהדים, להעביר חדשות הישר מהשטיח האדום, ולעורר דיונים גלובליים", הוסיפה מאייר.
"ציוצים הפכו למקור מידע חשוב עבור רבים מהמשתמשים שלנו, ולכן אנו נרגשים להכריז על שיתוף פעולה עם טוויטר ולהכניס ציוצים ישירות לתוך הפיד של יאהו." כותבת המנכ"לית בת ה-38.
מאייר מסבירה שיאהו מתכוונת לשלב ציוצים אישיים רלבנטיים בסיפורי החדשות שהגולשים יקראו, על מנת לתת לגולשים "יותר הזדמנויות לללמוד ולשתף". היא מוסיפה שבדרך זו, משתמשי יאהו יהיו מסוגלים למצוא בקלות אנשים וכותבים מעניינים אחריהם ניתן יהיה לעקוב בטוויטר, בהתאם לתחומי העניין הרלוונטיים.
- 1.זילברטו 16/05/2013 21:56הגב לתגובה זומתנהגת כמו אופציה של גוגל ויאהו ועכשיו גם טוויטר - כסף על הריצפה
סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.
החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.
ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.
ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם.
ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.
בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה.
הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997
החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.
