עשרות מליונים: כמה כסף הרוויח יענקל'ה שחר מההעפלה של מכבי חיפה?
מכבי חיפה עברה מהפכה גדולה בקיץ האחרון לאחר עזיבתם של מוחמד אבו פאני, עומר אצילי והצוות המקצועי בראשותו של ברק בכר. לאחר גל העזיבות, הייתה עננה גדולה סביבה לקראת העונה הנוכחית, בעיקר אחרי מינוי מסאי דגו, שנראה כתעלומה. הירוקים בדרך להיסטוריה נוספת - הקבוצה עשויה להיות הישראלית הראשונה שתרשום עלייה שנייה בשנתיים לשלב הבתים של ליגת האלופות.
בדרך לשוויץ. אוהדי מכבי חיפה (צילום: באדיבות מכבי חיפה)
הקבוצה מהכרמל רשמה ניצחון כפול על סלובן ברטיסלבה וכעת תשחק בשלב הפלייאוף מול אלופת שוויץ, יאנג בויז, בקרב כפול שניצחון בו יבטיח לה העפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות.
מעבר ליוקרה המקצועית אז מדובר גם ברווח כספי מרשים עבור הירוקים. כבר לאחר הניצחון בסיבוב הקודם מול שריף טירספול הבטיחה חיפה שלב בתים בקונפרנס ליג (כלומר, העפלה אוטומטית לטורניר הפחות נחשב) שמבטיח הכנסה של 4 מיליון אירו. כעת הירוקים הבטיחו כי גם אם יודחו בשלב הבא הם ישחקו בשלב הבתים בליגה האירופית שמבטיח 3.6 מיליון אירו על העפלה ועוד 630 אלף דולר על כל ניצחון במפעל, פלוס 205 אלף דולר על כל תיקו. מסיכום ביניים עולה כי הירוקים כבר הכניסו 8.63 מיליון אירו עד כה מהקמפיין האירופי, כך שגם אי העפלה לשלב הבתים תגדיל את הסכום בצורה משמעותית.
- כמה כסף תפסיד מכבי חיפה אם תודח הערב מאירופה?
- הסיבה שמונעת ממכבי חיפה להחתים את אצילי ולביא: רשות המסים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במידה והירוקים יצליחו לעבור גם את השלב מול הקבוצה השוויצרית ושוב הקבוצה תעפיל לליגת האלופות אז היא תבטיח 15.6 מיליון אירו על העפלה וכל ניצחון שם יבטיח לה 2.8 מיליון אירו. תוצאת תיקו תבטיח הכנסה של 930 אלף אירו.
חשוב לציין כי הנתונים אינם כוללים הכנסות מחסויות ומאוהדים. "סמי עופר" מלא בכל משחק ולפיכך הקבוצה צרוויח עוד כמה מיליוני שקלים ממשחקי הבית. אגב, בעונה שעברה חיפה הגיעה לשלב הבתים בליגת האלופות ופגשה בבית שלה את פריז סן ז'רמן, בנפיקה ויובנטוס. הירוקים הצליחו לנצח בביתם את האלופה האיטלקית דאז והכניסו מאירופה כ-80 מיליון שקל.
- 3.כסף קטן בשביל שחר. (ל"ת)YARON 16/08/2023 09:50הגב לתגובה זו
- 2.שנה הבאה מנצחים את סיטי (ל"ת)ירוק עד 16/08/2023 08:30הגב לתגובה זו
- 1.יענקלה תמכור את פיירו הוא בשיא עכשיו (ל"ת)עמוד בטון 16/08/2023 08:29הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
