ווסטהאם
צילום: טוויטר ווסטהאם רשמי

גמר קונפרנס ליג על הפרק: ווסטהאם מול פיורנטינה - כמה הן שוות?

שתי הקבוצות לא הצטיינו בליגות המקומות וירצו לסיים את העונה עם תואר ופרס של 5 מיליון אירו. מה שווי השוק של הקבוצות? המספרים בפנים
מיכאל וייסרמן |

רק לפני שנתיים יצא לדרכו מפעל חדש בכדורגל האירופי - הקונפרנס ליג, שנחשב למפעל השלישי בחשיבותו אחרי ליגת האלופות והליגה האירופית. המפעל הזה התאים היטב גם לקבוצות הישראליות. העונה שיחקו בו מכבי נתניה, הפועל באר שבע ומכבי תל אביב.

רוצים לסיים עונה עם תואר. שחקני פיורנטינה (צילום: טוויטר פיורנטינה רשמי)

כעת המפעל הזה מגיע לשיאו, עם משחק הגמר אליו הגיעו ווסטהאם מאנגליה ופיורנטינה מאיטליה, הוא מעורר עניין רב. שתי הקבוצות לא הרשימו העונה בליגה המקומית - פיורנטינה סיימה במקום השמיני בליגה האיטלקית ואילו ווסטהאם סיימה במקום ה-14 בפרמייר ליג. למרות זאת, השתיים ירצו להתחרות על תואר וגם להכניס לקופת המועדון 5 מיליון אירו על זכייה בתואר. המפסידה במשחק הגמר תקבל לחשבונה 3 מיליון אירו.

אז מי הפייבוריטית ומה שווי השוק של הקבוצות?

ווסטהאם עברה בחצי גמר את אלקמאר מהולנד. שווי השוק שלה הוא 453.3 מיליון אירו. השחקן היקר ביותר הוא כמובן הקפטן דקלן רייס שערכו מוערך ב-80 מיליון אירו, אבל לאחרונה דובר על כך שבאיירן מינכן וגם ארסנל מוכנות להציע כ-100 מיליון אירו עבור הקשר. במקום השני נמצא הקשר הצרפתי, לוקאס פקוואטה, שערכו הוא 45 מיליון אירו. השחקן השלישי ברשימה הוא ג'רוד באוון שערכו הוא 38 מיליון אירו.

מהצד השני, פיורנטינה גברה בחצי הגמר על באזל ושווי השוק שלה מגיע ל-236.3 מיליון אירו. השחקן ששווי השוק שלו הגבוה ביותר הוא ניקולס גונסאלס שערכו מגיע ל-28 מיליון אירו. במקום השני סופיאן אמרבאט ששווה 25 מיליון אירו והשלישי ברשימה הוא הבלם ניקולה מילנקוביץ' ששווה 20 מיליון אירו.

קרב מעניין יהיה גם על הקווים כאשר מצד אחד מאמן ווסטהאם, דיוויד מויס, ששכרו מגיע ל-3 מיליון דולר לעונה ובעברו אף אימן במנצ'סטר יונייטד. מהצד השני, מאמן פיורנטינה, ויצ'נזו איטליאנו, ששכרו מגיע ל-6 מיליון דולר לעונה. בקבוצה האנגלית מאמינים כי הניסיון של מויס יביא לקבוצה תואר אירופי.

ווסטהאם נחשב למועדון מפואר שזכה בעבר בשני גביעים אנגליים וגם בגביע המחזיקות ובגביע האינטרטוטו. מהצד השני פיורנטינה זכתה פעמיים באליפות איטליה, 6 פעמים בגביע האיטלקי ופעם אחת בגביע המחזיקות.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.