גמר הליגה האירופית: סביליה מול רומא - מי שווה יותר?
עונת הכדורגל הגיעה לשיאה כאשר הערב (רביעי) יחולק התואר המשמעותי הראשון בגמר הליגה האירופית בין רומא מאיטליה מול סביליה מספרד. האצטדיון הנהדר בבודפשט ייערך שתי קבוצות שמגיעות לאחר עונות בינוניות בליגה והעונה עשויה להסתיים לאחת מהן עם תואר מכובד.
רוצה עוד תואר. מוריניו (צילום: טוויטר רומא רשמי)
סביליה נחשבת לקבוצה הטובה בליגה האירופית עם 6 זכיות, אך מולה יעמוד העונה המאמן המצוין, ז'וזה מוריניו, שירצה להוסיף עוד תואר לארון הגביעים שלו. האחרון כבר רשם לא מעט תארים וזכה עם רומא בעונה שעברה בתואר הקונפרנס ליג. כעת הוא ירצה לעשות זאת שוב. המאמן אמר לקראת המשחק: "לא מנצחים משחקים בגלל ההיסטוריה. אני לא רואה שום דבר מהותי בכך. זה משחק חדש וגמר שונה לחלוטין. נכון שלסביליה יש ניסיון למעמד, אני רק רוצה שנגיע מוכנים למשחק".
מבחינת שווי השוק של השחקנים יש יתרון ברור לרומא ששחקניה שווים 317.15 מיליון אירו. שווי השוק של שחקני סביליה הוא 209 מיליון אירו.
השחקן היקר ביותר ברומא הוא תמי אברהם ששווה 45 מיליון אירו אך נראה כי הקיץ יימכר למועדון גדול יותר. אחריו נמצא הקפטן האיטלקי, לורנצו פלגריני, ששווה 35 מיליון אירו. במקום השלישי נמצא הכוכב הארגנטינאי, פאולו דיבאלה, שבעברו היה שווה סכומים אדירים וכעת שוויו הוא 30 מיליון אירו.
- בדיקה: כמה שווה הבית של מכבי חיפה בליגה האירופית?
- עשרות מליונים: כמה כסף הרוויח יענקל'ה שחר מההעפלה של מכבי חיפה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השחקן היקר ביותר בסביליה הוא החלוץ, יוסוף אל נאסרי, שערכו הוא 15 מיליון אירו. אחריו יש לא מעט שחקנים שהשווי שלהם הוא 12 מיליון אירו - מדובר בשחקני מפתח כמו בראיין גיל, לוקאס אוקמפוס והמגן אלכס טלס שהגיע העונה ממנצ'סטר יונייטד.
קרב לא פחות מרתק יהיה על הקווים, שם מצד אחד יעמוד מוריניו ואילו מהצד השני המאמן הותיק של סביליה, חוסה לואיס מנדיליבאר, שהגיע במהלך העונה והחליף בתפקיד את חורחה סמפאולי. שכרו של המאמן הנוכחי בסביליה הוא כ-4 מיליון אירו לעונה כאשר שכרו של מוריניו הוא 8 מיליון אירו לעונה, אבל לא כולל בונוסים. תואר אירופי עשוי להוסיף לו עוד כמיליון אירו. לאחרונה הפתיע המאמן הפורטוגלי שציין כי הוא עשוי לעזוב את רומא בקיץ ואף קיבל מספר הצעות עתק מערב הסעודית. שמו נקשר גם לפריז סן ז'רמן וריאל מדריד.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
