ניתוח קמפיין: בר רפאלי כקיצור דרך דורסני -'טחינת הנסיך'
לפני מאה שנה, במקביל לצמיחה של הפסיכולוגיה הביהביוריסטית והפסיכואנליטית, הבינו מפרסמים שהמוח עובד באופן מפתיע ולא הגיוני בעליל. תובנה זו שלחה אותם להתנסות ולשחק עם עולמות של אסוציאציות, הזדהות ודימוי. הנוסחה שהצמידה אשה יפה לבקבוק משקה למכסה מנוע של מכונית ספורט אדומה - לא הכזיבה. קישור המותג לבלונדינית התורנית יצר האצלה של הבלונדינית על המותג.
מהמותג, גם אם רצינו, כבר לא יכולנו להשיל את הבחורה בדימיוננו. ואז, אם אנחנו נשים - אנחנו רוצות להיות היא, ואם אנחנו גברים - אנחנו רוצים אותה. וכדי לממש זאת צריך לעבור דרך אולם המכירות של המכונית או לשתות את המשקה.
יש בי המון חמלה לתהליכים לא הגיוניים מסוג זה. זה מזכיר לי בכל רגע נתון, כמו בשירו של סטינג, כמה שבריריים אנחנו. כמה לא הגיוניים ומונעי רגשות אנחנו. וזה יפה ותמים ובכלל לא מעצבן, אלא אם כן מנסים להעתיק את זה 100 שנה מאוחר מדי. אולי 50.
הפרסומת של טחינת הנסיך עם בר רפאלי משקפת העדר דמיון, חזון ובעיקר העדר כל אומץ שיווקי. אין בה גרם של מקוריות - לא הרעיון של להביא את בר, לא סיפור העלילה ולא השתלבות הטחינה או הנסיך כמותג - בסיפור.
רואים את בר מסתובבת רק עם חולצה ארוכה בדירה שבה גבר שוכב במיטה, רמיזה מינית שנועדה לייצר תשומת לב שלא קשורה לכלום וללא שום כיסוי. העיקר הפרובוקציה. כולה עוטה סוד ועורמה לצלילי מוזיקה קלאסית שמנסה לשדר ערך של יוקרה (שגם הוא אינו קשור לטחינה), כשמסתבר לנו שהיא בעצם זוממת לאכול את הטחינה בצורה מפתה עד כדי גיחוך תוך כדי לקלוק האצבעות, בין לבין צחקוקי "סידרתי אותו".
כוונת המשורר ברורה לחלוטין - כולנו נחסיר פעימה מבר שמלקקת את האצבעות, מעדיפה את הטחינה על הגבר במיטה או שבכלל היא גם מעדיפה שלא לגלות לו שיש לה טחינה הכי טובה ואולי בגלל זה היא אוכלת אותה בשקט בשקט בגינה? נכון שזה נורא לא משנה? נכון שבשני המקרים זה לא אמין, במיוחד שכמות הטחינה בכלי מספיק לגדוד ואין שום רמז למחסור כלשהו? נכון שזה קצת העתקה ממילקי ששם מאד ברור שמילקי אחד במקרר זו כן סיבה למריבה?
יחסית לאייטמים של בר רפאלי בין אם מדובר בפרסומות של פוקס או בהופעות אורח שלה בתכניות כגון האח הגדול, שבכולן היא חיננית ומתוקה וסקסית להפליא, הופעתה בפרסומת טחינת הנסיך עלובה וזולה, כפי הנראה בשל בימוי חסר מעוף ואילוץ התסריט.
מה שברור זה שאסטרטגיה אין אבל מישהו החליט לעשות קיצור דרך דורסני, כזה שרומס כל מה שהוא רואה בדרכו - כולל כל מחשבה על בניית מותג בעל זהות וקונספציה. השאיפה לחבר את המותג עם בר רפאלי היא פאטתית גם בגלל חוסר הקשר המשווע שלה לתסריט ושל התסריט לטחינה ולמותג הנסיך שידוע, אגב, כמותג מצויין. אולי אפילו פרזנטורית פחות מוכרת היתה עושה טוב יותר לזהות המותג שעד כה לא סבל משום יומרנות.
מה שעצוב זה שאני סמוכה ובטוחה שכרגע המכירות של טחינת הנסיך מרקיעות שחקים ומישהו שם שקורא שורות אלו חושב שאני טועה ובגדול. הערכתי היא שניפגש עוד חודשיים שלושה ונראה אם מישהו זוכר משהו על טחינת הנסיך. אפילו את בר רפאלי עם חולצה בלי מכנסיים, על רקע אין סוף תמונות שלה בבגדי ים ובבגדים תחתונים, אין שום סיבה שנזכור. והבחור? לא פלא שהוא ישן לו שם בלי שבר או הטחינה ידירו שינה מעיניו ויפריעו את מנוחתו.
- 40.פאדי 17/10/2011 11:26הגב לתגובה זוא: טחינה אינו מאכל בוקר ( אלא אם הוא נכנכס בעשיית החומוס , ואז זה לא רלוונטי) ב. בטוח לא מוגש למיטהולא כך אוכלים אותו.. המסר חלש ( בעצם אין מסר) רואים שמי שעשה את הסרט התלהב מזה שבר הסכימה לבוא ושכח את המוצר ומהותו. חבל.
- 39.יואל 12/05/2011 00:00הגב לתגובה זוהקשר היחיד בין בר לטחינה זה לאונרדו. קצת דאבל מינינג אנשים, תהיו קלילים.
- 38.NIMROD 11/05/2011 18:29הגב לתגובה זועושה רושם שאת אשת דעה וטעם. מחזק.
- 37.ירדן שנתיים בצבא 11/05/2011 09:12הגב לתגובה זומה שהיא מוכרת לא קונה בגלל המשתמטת בר רפאלי
- 36.יוסי 10/05/2011 23:33הגב לתגובה זואחלה פרסומת חרא של כתבה
- 35.אלמוג דביר 10/05/2011 20:36הגב לתגובה זואני לא מבין איך משרד פרסום קטן שאמור להיות עם הכי הרבה קריאייטיב ומעוף, יוצרים ללקוח כזה קמפיין. ראבק !!! בעשירית עלות הייתם יוצרים תוצאה טובה יותר, ושלא יגידו כל הצקצקנים שאם מדברים עליך סימן שהצלחת !!! ממש לא !!!! אם אומרים עליך כאלו דברים, אתה ממש במצב רע. במצב הזה או שהלקוח אדיוט או שהמשרד פשוט "עשה קופה יפה" על הלקוח המסכן שלו. פשוט חבל
- 34.גיא 10/05/2011 19:26הגב לתגובה זועובדה שמדברים על הפרסומת ועוד מראים אותה פה למי שלא ראה- איזה זמן פרסום: פרייסלס... מסכים שבאותה מידה בר היתה יכולה לעשות מקלחת של טחינה כי התסריט לא חשוב וגם האסטרטגיה היא בסיסית לגמריי: בר רפאלי מפרסמת אותנו! לכן אתם תקנו!
- 33.כתבה מצויינת!! (ל"ת)לא להיכנע לבהמיות! 10/05/2011 16:09הגב לתגובה זו
- 32.חיים 10/05/2011 09:41הגב לתגובה זותיפולנה ברשת.
- 31.חיים 09/05/2011 23:11הגב לתגובה זויש הרבה קנאה בבלוג הזה, ששיבשה את דעת הכותבת..
- 30.ליאור 09/05/2011 20:06הגב לתגובה זומכוערות,בד"כ זקנות מעל גיל 60 וקנאיות. כל מה שבר מוכרת אני קונה.
- 29.אלון פורת 09/05/2011 17:58הגב לתגובה זושנון ומהוקצע,כל הכבוד.
- 28.גם אני מצטרף למצדדים בפרסומת המקסימה !! (ל"ת)רוני 09/05/2011 13:33הגב לתגובה זו
- 27.בליל של שטויות ! פרסומת יפהפיה ! אני קונה ! (ל"ת)שלומי 09/05/2011 12:18הגב לתגובה זו
- 26.יואב 09/05/2011 09:11הגב לתגובה זוולא בכדי. הרגש גובר על השכל.זוהי עובדה שאין לה עוררין. אלא מאי? אשה יפה מרחיבה את דעתו של האדם. לכן פרסומת מעין אלו.מגבירות את המכירות. למרות "שבאוסול" הן מטומטומות לגמרי.
- 25.דניאל 09/05/2011 08:49הגב לתגובה זוכל התיאוריות והפסיכולוגיה בגרוש של "מביני דבר" בטלות בשישים.
- 24.עטרה את בשנות ה 50 ! לי זה עשה חשק לטחינה ממש (ל"ת)עדי 09/05/2011 08:44הגב לתגובה זו
- 50???? לי היא נראית מעל 60!! (ל"ת)ליאור 09/05/2011 20:07הגב לתגובה זו
- 23.אני ישר קניתי את המוצר !! כניראה שזה עובד ! (ל"ת)דן 09/05/2011 07:32הגב לתגובה זו
- חלי 09/05/2011 08:46הגב לתגובה זוזה ממש עשה לי חשק. מה שאומר שכמה שלומדים שיווק ופירסום כדוגמת עטרה ביחלר יש שינויים ודברים עובדים ההיפך מכל מה שלמדת ולימדת !
- 22.חני 09/05/2011 03:53הגב לתגובה זודוגמנית אמורה להיות הרקע ולא המוצר עצמ. היא משדרת זולות, ריקנות ושום כלום קשר למוצר ברקע. לדעתי זה פספוס פרסומי. וחוץ מזה שהיא בזמן האחרון משדרת זולות ולא "אשה"ת סכסיות וכו'. יש קוו דק מאד בין להיות סכסית ולהיות זולה. אסתי גינזבורג עם כל גילה הצעיר-מאד סכסית באודם על שפתיה. בר רפאלי-נחמדה כן אבל לא סכסית.
- ואת קנאית שלא יודעת לפרגן. (ל"ת)ינאי 09/05/2011 12:19הגב לתגובה זו
- 21.ברק 09/05/2011 00:29הגב לתגובה זוהבעיה מתחילה עם שם המוצר 'טחינת הנסיך' זה פשוט מגוחך! כן מי שתאכל מהטחינה שלהם תתחתן עם נסיך ולא סתאם נסיך אלא אחד עם קול עמוק וממש לא נעים לאוזן וגם לא ניראה מהשהו כבר עדיף צפרדע! היה עדיף להם לקרוא למוצר ,והטיפ הזה שווה הרבה כסף, 'טחינה זהב' או 'טחינה יהלום' זה היה מוכר הרבה יותר טוב!
- 20.ישראל 08/05/2011 21:09הגב לתגובה זואך למה סוגדים לה יותר מדי ?
- 19.חבל רק שהכתבה עושה פירסומת בעצמה - הפוך ! (ל"ת)א 08/05/2011 18:19הגב לתגובה זו
- 18.היא נראת בדיוק כמו שלטחינה הנסיך יש טעם. (ל"ת)אורי 08/05/2011 15:42הגב לתגובה זו
- טחינת הנסיך הכי גרועה - למבינים (ל"ת)בארכה 09/05/2011 18:03הגב לתגובה זו
- 17.וואלה 08/05/2011 15:10הגב לתגובה זוניתן האות לטחינת הנסיכה (use KY)
- 16.עדי 08/05/2011 14:55הגב לתגובה זוהיא נראית קצת משוגעת
- דודי 08/05/2011 17:23הגב לתגובה זוהיא יפהפיה והיא נראית אחלה בנאדם
- 15.יגאל 08/05/2011 14:50הגב לתגובה זויפה ומעניינת.
- 14.מוטי 08/05/2011 14:03הגב לתגובה זויכול להיות שבר משתמשת במותג כדי לרדת לעם? יכול להיות שבתהליך מחושב מראש שהתחיל באח הגדול וממשיך בטחינה, בר מחפשת סוג של חיבור לעמישראל? נראה לי רעיון מוזר אבל זו הסיבה היחידה שמצאתי.
- רק בשבילך:כסף,כסף,כסף. (ל"ת)סיבה נוספת 08/05/2011 19:37הגב לתגובה זו
- מוטי 09/05/2011 10:54מה שקורה עכשיו למותג שווה הרבה יותר. בר יודעת מה היא שווה. ולכן שוב: למה היא היתה צריכה את זה?
- 13.ל-8 08/05/2011 14:03הגב לתגובה זו...נסחפת קצת, לא? ביומיום ברחוב אתה רואה נשים יפות יותר ממנה (לא כל שכן גם בלי איפור)... עוד בעיקר שבפרסומת הזאת היא בכלל לא מושכת...אדרבא, אני צריך ויאגרה אחרי זה.....
- 12.דני 08/05/2011 14:00הגב לתגובה זוקרדיטים - לא רק על עבודות מצטיינות וזכיות. גם על עבודות גרועות, נצלניות, דורסניות. ניתוח קמפיין אינו הופך אותך לאובייקטיבית חסודה. נהפוך הוא: צעקי בקול רם את האחראים לבזיון. זה גם יקנה את ממד ההגינות לניתוח שלך.
- מד מן 08/05/2011 20:54הגב לתגובה זווואלה? ניחא היו בעלי המפעל עושים את זה עוד היה ניתן איכשהו להבין את זה,אבל אשכרה משרד פרסום?! לא יכול להיות
- 11.יפה כתבת, אכן קליפ ללא מעוף ומיושן. (ל"ת)יגאל פוירשטיין 08/05/2011 13:19הגב לתגובה זו
- 10.עוד מותג שאותר עליו בגלל המשתמטת בר רפאלי (ל"ת)צבי 08/05/2011 11:57הגב לתגובה זו
- 9.אפי 08/05/2011 11:41הגב לתגובה זונראה שלא איפרו אותה
- 8.אמיר ג 08/05/2011 11:39הגב לתגובה זובתוך ים הפרסומות שסובלות מאובר דוז של קריאייטיב או הפקה(סלקום, דואר, אלעל) או סתם תסריט מופרך שכתוב רע, הנסיך בחרו ללכת על פרסומת כייפית, בנאלית, סקסית ונעימה, כזאת שאף גבר לא יעיז לזפזפ בזמן שידורה. נכון אין פה שום אמירה מיתוגית/מיצובית אבל יש כאן הארדסייל ושיווק נפלא ובנינו קצת נמאס מפרסומות שמוכרות לנו סיפור וערכים של מוצרי צריכה... מחכה לראות את בר שולפת סמארטפון מהXXX שלה :)
- 7."הנסיך" בלי לקשר לחתונה המלכותית? פספוס (ל"ת)יפעת ג 08/05/2011 11:34הגב לתגובה זו
- 6.פרפר כחול 08/05/2011 11:29הגב לתגובה זוהדוגמניות החמודות הן עמך ישראל. אבל מה לעשות שיופיין של בר ונינט מנה להן אינטליגנציה עיסקית נדירה...
- 5.קשה ומצער להאמין שדברים כאלה עדיין קיימים (ל"ת)יעל 08/05/2011 11:23הגב לתגובה זו
- 4.הפרסומת הזו היתה הרמה להנחתה בשבילך (ל"ת)שחף 08/05/2011 11:12הגב לתגובה זו
- 3.אחת שיודעת 08/05/2011 11:04הגב לתגובה זואסטרטגיה צריכה להיות לטווח הארוך אחרת זה בזבוז של כסף (במיוחד בתעריף של בר). לא ראיתי קמצוץ של יצירתיות או סיבה לזכור את הפרסומת הזו.
- 2.אחד הקמפיינים הגרועים ביותר שעלו על המסך (ל"ת)מר קטינג 08/05/2011 10:39הגב לתגובה זו
- 1.זהו, תחילת הסוף של הקריירה, איפה אימא ציפי?? (ל"ת)יקי 08/05/2011 10:33הגב לתגובה זו