אינסטגרם סטורי
צילום: יחסי ציבור
מחקר

אינסטגרם מהווה 19.2% מהפרסום בכלל פייסבוק; 45% בסטורי

נתונים שעשויים להדאיג את המפרסמים בערוצי הסושיאל נוגעים ל-CPC. עלות לקליק עלתה מ-0.21 דולר ברבעון ה-2 של 2018 ל-0.28 דולר ברבעון ה-2 של 2019
משה בנימין |

נתח הפרסום של אינסטגרם מתוך מותגי פייסבוק (פייסבוק, מסנג'ר, וואטסאפ) שומר על יציבות ועומד על כחמישית מהמחזור הכולל. על פי הדו"ח האחרון של חברת הדיגיטל Marin Software, ברבעון ה-2 של 2019 נתח ההוצאה לפרסום באינסטגרם בתוך קבוצת מותגי פייסבוק עמד על 19.2%, לעומת 19.5% ברבעון ה-1 של 2019. 

מתוך הפילוח הפנימי של ההוצאה לפרסום באינסטגרם, עולה כי הסטורי משגשג ומזנק באופן חד ומגיע כבר ל-45.1% מהנתח הכולל. זאת לעומת נתח של כשליש ברבעון ה-1 של 2019. למרות שה-CTR (שיעור הלחיצות על המודעות - היחס בין מספר החשיפות שמקבלת פרסומת לבין מספר הלחיצות עליה) של הסטורי הוא כמעט כמו זה של מודעות הפיד, היתרון הוא בכך שעלות הפרסום בסטורי נמוכה לעומת הפיד באופן ניכר. 

נתונים שעשויים להדאיג את המפרסמים בערוצי הסושיאל נוגעים ל-CPC. עלות לכל לחיצה על מודעות (בכלל הרשות החברתיות) עלתה מ-0.21 דולר ברבעון ה-2 של 2018 ל-0.28 דולר ברבעון ה-2 של 2019, זאת בזמן ששיעור ההקלקות (ה-CTR) ירד מ-1.58% ל-1.27%. בשורה התחתונה המפרסמים בסושיאל נפגעים פעמיים כשהמשמעות היא לשלם יותר עבור פחות - מחיר המודעה עולה לעומת שיעור ההקלקות שיורד. 

לצד ההצלחה המסחררת של אינסטגרם, מודעות הלידים של פייסבוק המשמשות ככלי המרכזי של הרשת החברתית עבור מפרסמים המנסים לגייס לקוחות חדשים רשמו צמיחה של 153% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מודעות הלידים מאפשרות למפרסם לאסוף פרטים על לקוחות פוטנציאליים, שכוללים בין השאר שמות, כתובות דוא"ל, מספרי טלפון ועוד. 

מתודולגיית הדו"ח של Marin Software מבוססת על איסוף רבעוני של נתונים וביצועי מודעות פרסום מצד לקוחות החברה. את הדאטה הנאספת משווה החברה לנתונים שנאספים במקביל על ידי יועצי ומומחי דיגיטל אחרים בתעשייה המטפלים בלקוחות אחרים למען קבלת תמונה מפורטת יותר. הנתונים מוצבים בהשוואה לביצועי הלקוחות (שהיו לקוחות החברה באותה התקופה גם כן) בתקופה המקבילה אשתקד.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.