אינסטגרם מהווה 19.2% מהפרסום בכלל פייסבוק; 45% בסטורי
נתח הפרסום של אינסטגרם מתוך מותגי פייסבוק (פייסבוק, מסנג'ר, וואטסאפ) שומר על יציבות ועומד על כחמישית מהמחזור הכולל. על פי הדו"ח האחרון של חברת הדיגיטל Marin Software, ברבעון ה-2 של 2019 נתח ההוצאה לפרסום באינסטגרם בתוך קבוצת מותגי פייסבוק עמד על 19.2%, לעומת 19.5% ברבעון ה-1 של 2019.
מתוך הפילוח הפנימי של ההוצאה לפרסום באינסטגרם, עולה כי הסטורי משגשג ומזנק באופן חד ומגיע כבר ל-45.1% מהנתח הכולל. זאת לעומת נתח של כשליש ברבעון ה-1 של 2019. למרות שה-CTR (שיעור הלחיצות על המודעות - היחס בין מספר החשיפות שמקבלת פרסומת לבין מספר הלחיצות עליה) של הסטורי הוא כמעט כמו זה של מודעות הפיד, היתרון הוא בכך שעלות הפרסום בסטורי נמוכה לעומת הפיד באופן ניכר.
נתונים שעשויים להדאיג את המפרסמים בערוצי הסושיאל נוגעים ל-CPC. עלות לכל לחיצה על מודעות (בכלל הרשות החברתיות) עלתה מ-0.21 דולר ברבעון ה-2 של 2018 ל-0.28 דולר ברבעון ה-2 של 2019, זאת בזמן ששיעור ההקלקות (ה-CTR) ירד מ-1.58% ל-1.27%. בשורה התחתונה המפרסמים בסושיאל נפגעים פעמיים כשהמשמעות היא לשלם יותר עבור פחות - מחיר המודעה עולה לעומת שיעור ההקלקות שיורד.
לצד ההצלחה המסחררת של אינסטגרם, מודעות הלידים של פייסבוק המשמשות ככלי המרכזי של הרשת החברתית עבור מפרסמים המנסים לגייס לקוחות חדשים רשמו צמיחה של 153% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מודעות הלידים מאפשרות למפרסם לאסוף פרטים על לקוחות פוטנציאליים, שכוללים בין השאר שמות, כתובות דוא"ל, מספרי טלפון ועוד.
מתודולגיית הדו"ח של Marin Software מבוססת על איסוף רבעוני של נתונים וביצועי מודעות פרסום מצד לקוחות החברה. את הדאטה הנאספת משווה החברה לנתונים שנאספים במקביל על ידי יועצי ומומחי דיגיטל אחרים בתעשייה המטפלים בלקוחות אחרים למען קבלת תמונה מפורטת יותר. הנתונים מוצבים בהשוואה לביצועי הלקוחות (שהיו לקוחות החברה באותה התקופה גם כן) בתקופה המקבילה אשתקד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
