אינסטגרם מהווה 19.2% מהפרסום בכלל פייסבוק; 45% בסטורי
נתח הפרסום של אינסטגרם מתוך מותגי פייסבוק (פייסבוק, מסנג'ר, וואטסאפ) שומר על יציבות ועומד על כחמישית מהמחזור הכולל. על פי הדו"ח האחרון של חברת הדיגיטל Marin Software, ברבעון ה-2 של 2019 נתח ההוצאה לפרסום באינסטגרם בתוך קבוצת מותגי פייסבוק עמד על 19.2%, לעומת 19.5% ברבעון ה-1 של 2019.
מתוך הפילוח הפנימי של ההוצאה לפרסום באינסטגרם, עולה כי הסטורי משגשג ומזנק באופן חד ומגיע כבר ל-45.1% מהנתח הכולל. זאת לעומת נתח של כשליש ברבעון ה-1 של 2019. למרות שה-CTR (שיעור הלחיצות על המודעות - היחס בין מספר החשיפות שמקבלת פרסומת לבין מספר הלחיצות עליה) של הסטורי הוא כמעט כמו זה של מודעות הפיד, היתרון הוא בכך שעלות הפרסום בסטורי נמוכה לעומת הפיד באופן ניכר.
נתונים שעשויים להדאיג את המפרסמים בערוצי הסושיאל נוגעים ל-CPC. עלות לכל לחיצה על מודעות (בכלל הרשות החברתיות) עלתה מ-0.21 דולר ברבעון ה-2 של 2018 ל-0.28 דולר ברבעון ה-2 של 2019, זאת בזמן ששיעור ההקלקות (ה-CTR) ירד מ-1.58% ל-1.27%. בשורה התחתונה המפרסמים בסושיאל נפגעים פעמיים כשהמשמעות היא לשלם יותר עבור פחות - מחיר המודעה עולה לעומת שיעור ההקלקות שיורד.
לצד ההצלחה המסחררת של אינסטגרם, מודעות הלידים של פייסבוק המשמשות ככלי המרכזי של הרשת החברתית עבור מפרסמים המנסים לגייס לקוחות חדשים רשמו צמיחה של 153% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מודעות הלידים מאפשרות למפרסם לאסוף פרטים על לקוחות פוטנציאליים, שכוללים בין השאר שמות, כתובות דוא"ל, מספרי טלפון ועוד.
מתודולגיית הדו"ח של Marin Software מבוססת על איסוף רבעוני של נתונים וביצועי מודעות פרסום מצד לקוחות החברה. את הדאטה הנאספת משווה החברה לנתונים שנאספים במקביל על ידי יועצי ומומחי דיגיטל אחרים בתעשייה המטפלים בלקוחות אחרים למען קבלת תמונה מפורטת יותר. הנתונים מוצבים בהשוואה לביצועי הלקוחות (שהיו לקוחות החברה באותה התקופה גם כן) בתקופה המקבילה אשתקד.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.