לאחר 9 שנים עם רפיד: שילוט הבילבורדים בת"א יוצא למכרז
לאחר 9 שנים שבהן החזיקה חברת החוצות רפיד ויז'ן בזיכיון פרסום הבילבורדים בתחומי תל אביב-יפו, זיכיון הפרסום העירוני הגדול והיוקרתי בישראל יוצא למכרז חדש שעליו צפויות להתחרות החברות הגדולות בישראל.
המכרז הקודם על זכיון הבילבורדים נערך ב-2008 ותחילת ההתקשרות עם רפיד החלה ב-2009. באותו המכרז, הזוכה (רפיד) קיבל לידיו את זיכיון הבילבורדים למשך 7 שנים עם אופציית הארכה בשנתיים נוספות, כפי שאכן היה בפועל עם חברת רפיד שמיצתה את ההתקשרות עם העירייה עד תום. גם המכרז הנוכחי יעמוד על התקשרות בסיסית של 84 חודשים - 7 שנים, עם אופציה מותנית להארכה של 24 חודשים במידה והזוכה "ישדרג לפחות 10 מתקני בילבורד באמצעות הוספת פני פרסום אלקטרוניים", לשון המכרז.
בתל אביב-יפו מוצבים נכון להיום 80 מתקני בילבורד דו צדדיים, 5 מתקני בילבורד חד צדדיים ו-20 מתקני טוטם, ובסך הכל 105 מתקני פרסום שנכללים במכרז זה.
בתנאי הסף להתמודדות במכרז, דורשת הרשות לפיתוח תל אביב שמנהלת את המכרז מכל משתתף "לפחות 2 התקשרויות עם גופים ציבוריים, כל אחת מהן למשך תקופה של לפחות שנתיים, במהלך 4 השנים שקדמו למועד הקובע, ועניינן פרסום חוצות". עוד נדרש מכל משתתף במכרז ניסיון, במהלך 4 השנים שקדמו למועד הקובע, בהצבה, תפעול, תחזוקה ושיווק של לפחות 50 מתקנים מוארים נושאי פרסום, של גופים ציבוריים. מבחינת המחזור הכספי של המשתתפים במכרז, דורשת הרשות לפיתוח מחזור מפרסום חוצות שעומד על לפחות 10 מיליון שקלים בכל אחת מהשנים 2015 ,2016 ו-2017.
נכון להיום, בנוסף לרפיד ויז'ן, עיריית תל אביב יפו עובדת עם 2 חברות שילוט חוצות נוספות: ברעם פרסום בבעלות גיא ברעם שמחזיקה בזיכיון פרסום מתקני הנונסטופ של עיריית תל אביב שעל גביהם מותקנות מודעות פרסום מטעם העירייה מוסדותיה, והשנייה היא חברת פרסום החוצות הבינלאומית JCDECAUX שמחזיקה בזיכיון הפרסום על מתקני הרחוב בתל אביב (מאז 2008) שכוללים תחנות אוטובוס, מכווני תנועה, עמודי פרסום מעוגלים ועוד.
על פניו מדובר במכרז החוצות העירוני הגדול ביותר בישראל, בעיר שכל המפרסמים חפצים ביקרה, וזה שצפוי למשוך אליו את כל חברות החוצות הגדולות לרבות ברעם ו-JCDECAUX שכבר עובדים עם העירייה, רפיד ויז'ן שתנסה להתמודד עליו שוב לאחר 9 שנים וחברות נוספות שפעילות ברחבי הארץ כגון חוצות זהב, מרקעים, נור, הדיה, לביא מדיה ועוד.
- 1.פיליפ 06/08/2018 17:23הגב לתגובה זוהפרסומות בישראל - קומסי קומסה הזכיינים בישראל - קומסי קומסה הצרפתים בישראל לה או לה לה או לה לה

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.