בילבורדים בתל אביב. שלטי חוצות של רפיד ויז'ן
צילום: אתר רפיד
פרסום ראשון

לאחר 9 שנים עם רפיד: שילוט הבילבורדים בת"א יוצא למכרז

מכרז פרסום החוצות העירוני הגדול בישראל יוצא לדרך. בין תנאי הסף - מחזור כספי מפעילות פרסום חוצות של לפחות 10 מיליון שקל
משה בנימין | (1)

לאחר 9 שנים שבהן החזיקה חברת החוצות רפיד ויז'ן בזיכיון פרסום הבילבורדים בתחומי תל אביב-יפו, זיכיון הפרסום העירוני הגדול והיוקרתי בישראל יוצא למכרז חדש שעליו צפויות להתחרות החברות הגדולות בישראל. 

המכרז הקודם על זכיון הבילבורדים נערך ב-2008 ותחילת ההתקשרות עם רפיד החלה ב-2009. באותו המכרז, הזוכה (רפיד) קיבל לידיו את זיכיון הבילבורדים למשך 7 שנים עם אופציית הארכה בשנתיים נוספות, כפי שאכן היה בפועל עם חברת רפיד שמיצתה את ההתקשרות עם העירייה עד תום. גם המכרז הנוכחי יעמוד על התקשרות בסיסית של 84 חודשים - 7 שנים, עם אופציה מותנית להארכה של 24 חודשים במידה והזוכה "ישדרג לפחות 10 מתקני בילבורד באמצעות הוספת פני פרסום אלקטרוניים", לשון המכרז.

בתל אביב-יפו מוצבים נכון להיום 80 מתקני בילבורד דו צדדיים, 5 מתקני בילבורד חד צדדיים ו-20 מתקני טוטם, ובסך הכל 105 מתקני פרסום שנכללים במכרז זה. 

בתנאי הסף להתמודדות במכרז, דורשת הרשות לפיתוח תל אביב שמנהלת את המכרז מכל משתתף "לפחות 2 התקשרויות עם גופים ציבוריים, כל אחת מהן למשך תקופה של לפחות שנתיים, במהלך 4 השנים שקדמו למועד הקובע, ועניינן פרסום חוצות". עוד נדרש מכל משתתף במכרז ניסיון, במהלך 4 השנים שקדמו למועד הקובע, בהצבה, תפעול, תחזוקה ושיווק של לפחות 50 מתקנים מוארים נושאי פרסום, של גופים ציבוריים. מבחינת המחזור הכספי של המשתתפים במכרז, דורשת הרשות לפיתוח מחזור מפרסום חוצות שעומד על לפחות 10 מיליון שקלים בכל אחת מהשנים 2015 ,2016 ו-2017.

נכון להיום, בנוסף לרפיד ויז'ן, עיריית תל אביב יפו עובדת עם 2 חברות שילוט חוצות נוספות: ברעם פרסום בבעלות גיא ברעם שמחזיקה בזיכיון פרסום מתקני הנונסטופ של עיריית תל אביב שעל גביהם מותקנות מודעות פרסום מטעם העירייה מוסדותיה, והשנייה היא חברת פרסום החוצות הבינלאומית JCDECAUX שמחזיקה בזיכיון הפרסום על מתקני הרחוב בתל אביב (מאז 2008) שכוללים תחנות אוטובוס, מכווני תנועה, עמודי פרסום מעוגלים ועוד.

על פניו מדובר במכרז החוצות העירוני הגדול ביותר בישראל, בעיר שכל המפרסמים חפצים ביקרה, וזה שצפוי למשוך אליו את כל חברות החוצות הגדולות לרבות ברעם ו-JCDECAUX שכבר עובדים עם העירייה, רפיד ויז'ן שתנסה להתמודד עליו שוב לאחר 9 שנים וחברות נוספות שפעילות ברחבי הארץ כגון חוצות זהב, מרקעים, נור, הדיה, לביא מדיה ועוד. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פיליפ 06/08/2018 17:23
    הגב לתגובה זו
    הפרסומות בישראל - קומסי קומסה הזכיינים בישראל - קומסי קומסה הצרפתים בישראל לה או לה לה או לה לה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.