STORY
צילום: יח"צ
TV

תמיד חייב משרד פרסום? STORY בפרסומת מקסימה ועצמאית

הפרסומת של סטורי מוכיחה שלעתים כשמדובר במותג-בית אופנה שבוחר לגדול בקצב משלו, עם הקפדה יתירה על כל צעד, כדאי להשאיר אצלך את כל ההחלטות כדי לשמר את האופי האינטימי
משה בנימין | (2)
נושאים בכתבה STORY סטורי

רשת חנויות האופנה סטורי (STORY) מוכיחה שלא תמיד חייב משרד פרסום מאחוריך כדי לפתח ולטפח מותג ולשמר את ה-DNA האינטימי שלו. אולי בדיוק ההיפך כשמדובר במותג-בית אופנה שבוחר לגדול בקצב משלו, עם הקפדה יתירה על כל צעד כמו גם על המותגים שאותם הוא בוחר לשווק - בהחלטה מודעת להיות גדול מספיק כדי לייצר הצלחה מסחרית אבל לא גדול מדי כדי להפוך למסחרי ולאבד שליטה על ערכי המותג.

פרסומת חדשה בהפקה עצמאית שעליה אחראים אנשי סטורי לצד הבמאי איתן שריד שאחראי גם על הקונספט, מעידה יותר מכל על המותג כפי שתופסים אותו גם צרכניו המסורים, כמעין סוד מתוק אורבני ויוקרתי, שמתאים לפלח מסוים בקהל שיעדיף תמיד להישאר (הקהל) חלק מהחבורה הסגורה הזו.

בעמוד הפייסבוק של החנות, מעיד המותג על עצמו: "המוטו לפיו פועלות חנויות STORY, הוא ייצוג של מותגים בעלי ערך מוסף אמיתי, אג'נדה חיובית וערכית, ולא רק בחירה של מותגים כפוטנציאל מסחרי, אלא, מותגים עם סיפור. מותגים אלה נפגשים תחת קורת גג אחת - STORY".  

 

פרסומת הרשת החדשה של החברה שעלתה לאוויר ב-21 במרץ, לפני פחות משבוע, נחשפה בעיקר לאוהדי המותג דרך עמוד הפייסבוק של החברה ומשם המשיכה לקהלים נוספי ברחבי הרשת החברתית. כמו הקסם שמנסה המותג להשאיר מרחף מעליו, למרות התרחבות, פתיחת חנויות חדשות וכניסה לתחום עיצוב הבית, הפרסומת מציגה מעין עולם פנטזיה שכל ההתרחשויות בו מתקיימות בתוך קופסת עץ מלאת שמחת חיים ומוארת.

לצד העדכניות האופנתית של המותג, דווקא השימוש באפקטים אנלוגיים שבונים עולם חדש (שמזכיר במידת מה את הקו הפרסומי של סופר פארם) מצליח ליצור את החיבור המתאים בין האמירה הפרסומית המדויקת, אלגנטית ולא מתאמצת למותגי האופנה שהרשת בוחרת לשווק (בפינצטה) ולתדמית הכוללת של המותג שיודע "איך צריך להתלבש, אם אתה קול ולא רוצה לצעוק את זה".

 

הבמאי, איתן שריד (34) מצלם פרסומות מזה שנתיים בלבד אבל ניכר שיש לו את העין והרגש הנכונים, לפחות בכל מה שקשור לעולמות האופנה. במקרה הספציפי הזה מדובר בפרויקט ששריד אחראי גם לקריאייטיב שלו, לרבות מלאכת הבימוי. בחברה יצרו שפה שלמה סביב הפרסומת ובהתאם ממתגים את חלונות הראווה של החנויות ויוצאים בקמפיין פרינט בשפת "המכונה".

קרדיטים

קונספט ובימוי: איתן שריד

מפיק: עומר בן-דוד

ארט דיירקטור: ברק ואזן

צלם: איתן חתוכה

עורכת: דפי פרבמן

אפטר: אופק שמר ונועם טולדנו

גריידינג: טל בלטוך

סאונד: ג'אנגל סאונד - ניל גיבס

ע.בימאי: עדין ויינר

תאורן: סזאר בירגר

גריפ: ליעד ברגר

סטיילינג: מזל חסון

ע.סטיילינג: אלינה אנטוורג

איפור ושיער: שירן פארן

שחקנית: אריאל מורטמן

ע.ארט: טומר טל זיונץ, קובי ווגמן, גילי גור

תמונות סטילס: אורי טאוב

ע.צלם: נאור ליב

ע.צלם 2: גל דרימר

בסט בוי: שלמה קיפר

ע.גריפ: אסף נחום

ע.הפקה: יואל אהרוני, נטע ברוג, ג'ואי כוזר, רעות עידו, אריה ציון

מייקינג אוף: אביעד פוקס

ציוד: מובי מובייל

תודה לקארמה ייעוץ מוסיקלי: אביב אזרד

עובדי סטורי: מרי רובנקו, איוון לוריא, עידן וקנין, הגר אליסון, אלה רז, מאשה שרבקובה, נופר רוזנבלט. 

בצד של הלקוח: תודה מיוחדת לשני מלניק, מאיה יופה, נופר רוזנבלט, לירון שושן, נועה ויויורקה, יסמין ארגמן

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דורון 01/04/2017 20:26
    הגב לתגובה זו
    חברה פלצנית שהשמידה סכום כסף לא מבוטל כנראה. לא ברור, לא מובן, לא קשור, לא! דווקא דוגמא טובה מדוע כן צריך יד מכוונת. טל, נסי לשכנע את אורי שבאסטרטגיה ומיתוג כדאי לפנות לכאלה שמבינים
  • 1.
    מוזר 27/03/2017 21:57
    הגב לתגובה זו
    .
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.