בני תבור, חנין זועבי וליברמן: גרסה חדשה ונכונה לקלישאת תצביע-תשפיע
ברוח פרומו שלא היה מבייש שום ערוץ או זכיין טלוויזיה, מתקבצים טאלנטים שכוכבם בהחלט דרך, ומעריצים את האדם האנונימי. האנטי סלב. במקרה שלנו הוא בני. בשבילכם - בני תבור. כולם רוצים לצלם אותו, לקבל ממנו מבט או חתימה. כולם נפעמים מזה שהוא אמיתי ועובר לידם ברחוב כאן ועכשיו.
הם אוהבים אותו ורודפים אחריו. הקלישאה "אתה נראה הרבה יותר טוב במציאות" מגיעה מפיה של לא אחרת מאשר בר רפאלי, מגה סלב שכולנו נפעמים לפגוש במקרה במציאות, וכשזה קורה כמובן שנרצה לחטוף איתה סלפי למזכרת. אז זהו שהיא מבקשת סלפי איתו. עם בני.
בני תבור עד השלב הזה, בעודו מחוזר על ידי מירי בוהדנה או מורכב על אופנועו של שלום אסיאג, הוא לא רק אלמוני אלא גורם לנו, הצופים בבית, להרים גבה כי הוא אבטיפוס של האיש הסתמי ברחוב או במלים אחרות - כל אחד מאיתנו. הפואנטה ברורה.
ביום הבחירות האדם ברחוב הוא הכוכב האמיתי - בניגוד לכוכבים ה"אמיתיים" של שאר ימות השנה. האסטרטגיה חכמה ומשווה כל אחד ואחת מאיתנו לאנשים בעלי מגה - השפעה ופופולאריות כמו אותם כוכבי טלוויזיה. אנחנו חיים בעולם המעוצב בידי המדיה וכדי להעביר את המסר העתיק "תצביע - תשפיע", מתגייס עולם המדיה ה'סטארי' כמטאפורה להשפעה שעשויה להיות לאדם ברחוב. לי ולך.
בניגוד להתעקשות על ה"מוצר האמיתי" דהיינו - ההטפה האפרורית המוכרת לנו לשים פתק בודד בקלפי כדי להשפיע השפעה מוטלת בספק על כנסת ישראל ועל הממשלה, מדומה ההשפעה הפוליטית לכוכבות טלוויזיונית. הווה אומר - תשומת הלב שהקול הבודד שלך יקבל ענק פי כמה ממה שנדמה לך.
ההשראה לקליפ של בני תבור מגיעה בחלקה מקליפ העונה החדשה של רשת בכמה אספקטים לרבות הטאלנטים עצמם וכמובן הרכיבה על האופנוע של קובי אפללו ובכלל - אפקט ה'עדר' המתגבר שמייצר את התחושה של התהילה וההצלחה שמלוות את הכוכב.
הקליפ מסתיים במחיאות כפיים שמקבל בני מקהל הכוכבים בססמא "זה הקול בידיים שלכם" כאשר הרעיון של היפוך התפקידים בין האלמוני בקהל לבין הכוכב על הבמה מבהיר את מאזן הכוחות בין המצביע הבודד לבין הממשלה הנבחרת. יש לנו הרבה יותר השפעה ממה שנדמה לנו, זה הרעיון. היפוך זה מיועד להעצים את האחריות על כתפיו של הבוחר ומצלם אותה מזווית פחות שגרתית מזו שאנחנו כה רגילים לה.
השראה נוספת בכוונה או שלא בכוונה מגיעה כמובן מהשיר Nowhere Man של הביטלס. שיר שמדבר גם הוא על החלק האפרורי והאנונימי שמאיים לטשטש את זהותנו ולבטל אותנו כמשמעותיים וחשובים. השורה שמזכירה לי את בני תבור היא: Doesn't have a point of view, Knows not where he's going to ,Isn't he a bit like you and me. כמובן שהפנייה ל-nowhere man מסתיימת בתובנה כי העולם עומד לפקודתו - Nowhere man, The world is at your command, שזהו מסר שגם קליפ בני תבור מעביר לנו בשפת שאנחנו מבינים: אתה יותר חשוב ממה שנדמה לך, והעולם כן מחכה לך. זה בידיים שלך.
קמפיין פרינט שמתכתב גם הוא עם הקונספציה שכל אחד מאיתנו עשוי להטות את כף המאזניים יותר ממה שנדמה לו - הוא קמפיין התודה של פוליטיקאים. בקמפיין זה מודים פוליטיקאים לאנשים ספציפיים שנמנעו מלהצביע, למעשה, למתחרים שלהם.
ההגיון אומר שאדם שנמנע מלהצביע למפלגה בה הוא תומך נותן למעשה את הקול שלו למפלגה מתחרה. הטקטיטה חיננית כי השמות ש'לא הלכו לבחור' משוייכים סטראוטיפית ל'צד השני'. למשל - חנין זוועבי מודה ל'בת אל', נפתלי בנט מודה ל'צוף ודן', ליברמן מודה לסלים ויאיר לפיד - למנחם מנדל. הרעיון לתת קול למפלגה מתחרה אם אנחנו לא הולכים להצביע אינו חדש אבל האחריות לחסום את זה תוך שהיא מגיעה דרך אסירות תודה של המתחרה - מקורית. גם קמפיין זה מעצים את האדם הבודד שחושב שלא רואים אותו ובוודאי שהקול שלו לא ישנה לכאן או לכאן.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
