הערוץ לקהל שנמאס לו מטלוויזיה: לוגי מתנשא ויורק לבאר, אבל בחן ובהומור
בשורה התחתונה: ערוץ לוגי מגייס את הפלטפורמה הלוגית ויוצק לתוכה חוסר הגיון והומור ובכך לוכד במכה אחת גם ילדים וגם הורים.
ההזדמנות הגדולה של ערוץ לוגי היתה ממש מתחת לאף כי נעשתה פה אבחנה של משהו כל כך פשוט ובסיסי באופי האנושי. ללמוד חייב להיות כיף, אחרת לא באמת מתבצעת למידה. מתישהו בהסטוריה האנושית מישהו, אולי האינקוויזיציה ואולי מוסדות חשוכים אחרים, יצרו סדק שהפך לתהום בין ביזנס לפלז'ר. למידה היא תוצאה של סבל והבלגה על תענוג.
כל מה שקורה כיום בעולם העסקים והחינוך מרוויח ממילוי התהום וצמצום הסדק. החל מלומדות ושיטות דוגמת edutainment המערבת בידור עם למידה, דרך מומחים מה MIT Media Lab שאפילו מתנגדים לאדיוטיינמנט כי הם טוענים שאסור אפילו להניח שלימוד הוא גלולה מרה שיש לבלוע עם סוכר, שיצרו את ה Playful Invention and Exploration (PIE) Network - שאינה אלא רשת מוזיאונים בהם הלמידה נעשית דרך חקירה ומשחק התנסותי, וכלה במשרדי גוגל בעשרות מדינות בעולם שמצווים על העובדים להשתעשע וליהנות שוב, בהנחה שיצירתיות נשואה להנאה ומשחק.
אם ניקח צעד אחורה, נגלה שכל מה שקורה בעולם החינוך מסמן מגמה דומה. התלמיד חייב להיות מעורב בדרמה, אחרת הוא לא מפנים את המידע ולא הופך אותו לשלו. ההבדל בין למידה מתוך משמעת ופחד לבין למידה מתוך הנאה הוא ההבדל בין להבין ולא להבין למה אני צריך לדעת איזו צמחיה ניתן למצוא באקלים סוב טרופי. תיאוריות שלמות נשלפו מהעבר הרחוק ומהמזרח הרחוק. כדי ללמוד על האגם יש לטפס על ההר ולראות אותו במו עינינו, ולהאמין שגילינו אותו בעצמינו למרות שהוא שם מיליוני שנים. התגלית האישית תחרוט על ליבנו ותותיר במוחינו מידע לכל חיינו בעוד שאם נקבל אותו כרשימת מכולת מפיו של מורה או מדף של ספר, נראה במידע גוף זר שמפריע את מנוחתנו.
החוויה מולידה חיבור טוב יותר עם העובדות וכמובן המדיה החברתית בימים אלה מניחה את התלמיד במרכז הסצנה ולא רק במושב האחורי ביציע, בהיותו משתמש אקטיבי שמייצר תכנים במו ידיו.
ערוץ לוגי שם לנגד עינו את המשוואה הפשוטה הזו שגורסת שלמידה מתבצעת אך ורק דרך הנאה. משם - השפה הקריאטיבית כבר פתורה. תוך שהוא קוטף את ההזדמנות הזו ואומר לנו שלמידה מתרחשת אך ורק דרך שמחה והנאה, וכדי לסמן את זה בתוך שפת המותג, חושף אותנו ערוץ לוגי לחידות שיושבות בדיוק על אם הדרך בין הגיון צרוף לחוסר הגיון ונונסנס. המבנה הכביכול רציני ומתמטי הוא X+Y=Z אבל לתוכו יוצק הערוץ עולם שלם של צחוק. למשל אטב פלוס שיניים שווה תנין. או דג פלוס כדור פורח הוא (יש ניחושים?) - אבו נפחא. וכן הלאה.
כל עוד קהל היעד הוא ילדים, מוביל לוגי את האג'נדה שאומרת כי העולם יהיה מקום קצת יותר טוב אם נוכל ללמוד דרך הומור ואבסורד, ואם כל מוסד חינוך יאמץ את הפילוסופיה הזו אל בין כתליו.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
אולם אל מול קהל היעד ההורי נותרה ללוגי משימה אחת נוספת. אז נכון שגם הורים רוצים שילדיהם ישכילו אבל ככל שנעלה בסולם הסוציו אקונומי, וככל שנסמן הורים יותר משכילים, יותר אידיאליסטים ויותר מודרניים, נגלה שמעמדה של הטלוויזיה בחייהם הולך ונשחק.
הטרנד הכי חם בעולם ההורים המחשיבים את עצמם הורים טובים הוא להגביל את הצפייה בטלוויזיה עד כדי הוצאתה מהבית. יותר ויותר בתים מוציאים מהבית את הטלוויזיה ויש יותר ויותר סקס אפיל להודיע בחברה כי פלוני אינו מחזיק בביתו מכשיר טלוויזיה.
בתוך כל זה ברור שכולנו, לרבות יפי הנפש, צופים במסכי המחשב בתכנים הנחשבים בעיניהם איכותיים, ובמסך הכסף - בקולנוע איכותי. כך, למשל, לגיטימי לצפות בערוצים דוקומנטריים, ערוצי מדע או לצפות עד אין סוף בתוכן וידאו באינטרנט מתוך תחושה דעתנית של בחירה חופשית...
עבור קהל מתייפיף זה של הורים שכולנו קצת משתייכים אליו נולד הקליפ שממצב את ערוץ לוגי כ"לא טלוויזיה". הוא מוצע בטלוויזיה והוא נגיש בטלוויזיה אבל הוא מתנשא עליה ולמעשה קצת יורק לתוך הבאר ממנה הוא שותה והוא עושה את זה בחן והומור המיוחסים להגיון המעוות שלו. בגין הגיון הנונסנס אותו מטפח הערוץ גם אנחנו ההורים ניפול שבי בקסמו ונרצה לחשוף את ילדינו לתכניו.
זה בדיוק המקום להעלות מהאוב את עליסה בארץ הפלאות ואת לואיס קרול שהיה אחד מהאבות הנונסנס שהזכיר לנו שאנחנו יצורים לא הגיוניים בעליל שאוהבים לתפוס את עצמם כמאד רציונאליים. אז לוגי רואה לנגד עיניו אותו 'צופה' ומפעיל אותו באמצעות אותם כפתורים ובכך מייצר בינו לבינינו מערכת יחסים של win win.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
