הנבחרת הצעירה
צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל

תשחזר את חצי גמר היורו? הנבחרת הצעירה רוצה עוד כרטיס לאולימפיאדה

חניכיו של גיא לוזון פתחו את קמפיין מוקדמות אליפות אירופה עד גיל 21 בצורה רעה, אך ינסו כעת לחזור לתלם. מי השחקן הכי יקר וכמה שווה הסגל?
יובל כרמל | (1)

הנבחרת הצעירה של ישראל תמשיך היום (ג') את קמפיין מוקדמות טורניר היורו עד גיל 21, שיתרחש בסלובקיה בשנת 2025. כזכור, בקיץ האחרון חניכיו של גיא לוזון הגיעו עד לשלב חצי הגמר במפעל היוקרתי, שם הפסידו 3-0 לאנגליה החזקה, שניצחה בשלב הגמר את ספרד. הישגים אלו הקנו לנבחרת את הכרטיס לאולימפיאדת פריז, שתתקיים ב-2024.

הנבחרת הנוכחית שונה מזו ששיחקה בקיץ. הכוכבים הגדולים, כדוגמת אוסקר גלוך, דור תורג'מן וענאן חלאילי התקדמו להרכב הנבחרת הבוגרת, אך כישרון זה הדבר האחרון שחסר בסגל הנבחרת הצעירה. מפאת החוסרים, חניכיו של לוזון פתחו את קמפיין המוקדמות בשני הפסדים - לבולגריה ולפולין (שממוקמת במקום הראשון בבית, עם 4 נצחונות ב-4 משחקים), והיום (14:00 שעון ישראל) תשחק נגד קוסובו החלשה.

שווי כלל שחקני הנבחרת עומד על כ-3 מיליון אירו. בין הקורות משחק ניב אליאסי (21), ששייך להפועל באר שבע ושוויו עומד על 50 אלף אירו. בהגנה זהו יונתן מולדר בן ה-21, הולנדי-ישראלי שמשחק בשורות טופ אוס מהליגה ההולנדית השנייה. שוויו מוערך ב-200 אלף אירו. בקישור האחורי זהו קפטן הנבחרת, איתן אזולאי בן ה-21, שחקנה של מכבי נתניה. העונה בליגה יש לו שער ו-2 בישולים ב-5 משחקים, ושווי השוק שלו הוא הגבוה ביותר בסגל - כ-600 אלף אירו. מעליו, בקשיור המרכזי, הוא חברו לקבוצה ואחד הכשרונות הגדולים של מחלקת הנוער של מכבי חיפה בשנים האחרונות, באסם זערורה. הקשר בן ה-21 הושאל בשנתיים האחרונות להפועל עפולה מהליגה הלאומית, ובקיץ האחרון נקנה על ידי היהלומים ב-220 אלף אירו. שווי השוק שלו עומד על כ-150 אלף אירו.

תנסה לעשות היסטוריה. הנבחרת הצעירה (באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

לצד זערורה, משחק שלו הרוש (21), קשר מ.ס. אשדוד, שמיעט לשחק העונה בליגה, כ-36 דקות בלבד לאורך 3 משחקים. שוויו מוערך ב-250 אלף אירו. בקשיור ההתקפי משחק אחד הכשרונות הגדולים בשנים האחרונות, תאי עבד בן ה-19, ששייך לפסוו איינדהובן ומשחק כיום בקבוצת המילואים שלה מהליגה ההולנדית השנייה, בה הבקיע שני שערים. בליגה הצעירה של אופ"א (ליגת האלופות לקבוצות מילואים), כבש שער אחד והוסיף בישול בארבעה משחקים. שוויו של עבד עומד על 125 אלף אירו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רככ 21/11/2023 21:02
    הגב לתגובה זו
    עדי יונהההההההההההההההההההההההההההה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.