ספורט בזמן מלחמה: הכדורסל הישראלי יוצא לסיבוב הופעות באירופה
מדינת ישראל נכנסה ליום ה-11 של המלחמה. הספורט הישראלי כולו ללא פעילות מלבד חזרה חלקית לאימונים. היום (שלישי) תשחק הפועל תל אביב במשחק חוץ מול ונציה האיטלקית - זה יהיה המשחק הרשמי הראשון של קבוצה ישראלית מאז פרוץ המלחמה. המשחק היה אמור להיערך ב"היכל שלמה" בתל אביב אך האדומים החליפו ביתיות בשל המצב בארץ והתקווה של המועדון היא להביא ניצחון. בהפועל תל אביב ציינו: "הראש והלב בתל אביב אבל כאשר יעלה הכדור הראשון, נעשה הכל בכדי להביא ניצחון".
חבל שלא יהיו אוהדים בחו"ל. אוהדי הפועל תל אביב (צילום: טוויטר הפועל תל אביב)
מאמן הפועל תל אביב, דני פרנקו, ציין: "הכדורסל הוא משני כרגע, אבל נרצה להעניק מעט נחת לאוהדי הקבוצה שבימים האלה גורמים לנו להבין יותר מתמיד כמה הפועל משמעותית בעיניהם. התאמנו בצורה טובה בימים האחרונים באיטליה. לא שיחקנו תקופה די ממושכת וזה לא בריא לקבוצה תחרותית אבל עשינו את המיטב בימים האחרונים מאז שהקבוצה חזרה לאימונים". מיד לאחר המשחק באיטליה תישאר הקבוצה באירופה. בשבוע הבא תתארח אצל המבורג בגרמניה.
גם הקבוצה השנייה בתל אביב, מכבי, תתחיל מחר את השבוע האירופי שלה במשחק החוץ מול ולנסיה. יומיים לאחר מכן היא תתארח אצל פנאתינייקוס. למעשה, רק בעוד שבועיים, כלומר בתחילת חודש נובמבר, צריכה מכבי תל אביב לחזור ולארח משחקים בישראל. נכון להיום, האירוח בספק גדול. בספרד פורסם כי גורמים ביורוליג טוענים כי יש להעניש את מכבי תל אביב בשל התגובה הישראלית למלחמה בעזה, כפי שעשו עם הקבוצות הרוסיות בשל המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. ביורוליג הבהירו כי אין אמת בטענות וציינו: "מכבי תשחק שני משחקים השבוע ועוד משחקים בשבוע הבא וזה אומר שהמחשבות על הוצאתם מהיורוליג כלל לא על הפרק".
- כמה ים מדר מרוויח בשנה?
- הרכש החדש של עופר ינאי: דימיטריס איטודיס בדרך לאדומים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
