מכבי חיפה
צילום: באדיבות מכבי חיפה

בדיקה: כמה שווה הבית של מכבי חיפה בליגה האירופית?

הירוקים חלמו על מועדונים כמו ליברפול ורומא אבל קיבלו 4 יריבות איכותיות אחרות. מי השחקן היקר בבית?
מיכאל וייסרמן | (5)

מכבי חיפה הודחה מליגת האלופות השבוע לאחר שהפסידה ליאנג בויז, אבל העפילה לשלב הבתים של הליגה האירופית וגם זכתה במענק של 8 מיליון אירו. אתמול (שישי) נערכה הגרלת הבתים של הליגה האירופית והירוקים שובצו לבית ו' ביחד עם ויאריאל, ראן ופנאתינייקוס.

בית לא פשוט (צילום: באדיבות מכבי חיפה)

האוהדים הירוקים חלמו לראות ב"סמי עופר" את יורגן קלופ וליברפול או את ז'וזה מוריניו ורומא. הם לא קיבלו "יריבה סקסית" אבל הוגרלו לבית קשה שממנו יתקשו להעפיל לשמינית הגמר.

האיכות באה לידי ביטוי בשווי השוק של השחקנים. לראייה, שווי השוק של מכבי חיפה הוא 21.16 מיליון אירו. השחקן הירוק היקר ביותר הוא דיא סבע ששווי השוק שלו 3.5 מיליון אירו ואחריו נמצאים הבלם עבדולאי סק ששווה 1.5 מיליון אירו. אחריו דולב חזיזה ששווה 1.4 מיליון אירו.

הקבוצה הבכירה בבית של מכבי חיפה היא ראן ששווי השוק של שחקניה הוא 277.35 מיליון אירו. השחקן היקר בסגל הוא החלוץ אמין ג'ורי ששווה 35 מיליון אירו. אחריו נמצא שחקן הכנף, מרטין טרייר, ששווה 30 מיליון אירו. הבלם ארתור טיית שווה 22 מיליון אירו.

הקבוצה המעניינת בבית היא ויאריאל מספרד. הקבוצה שזכתה בליגה האירופית בשנת 2020/21 רוצה לשחזר את ההישג גם העונה. שווי השוק של המועדון הספרדי הוא 209.7 מיליון אירו. השחקן היקר בסגל הוא קשר נבחרת ספרד, ג'רמי פינו, ששווה 40 מיליון אירו. אחריו נמצא ברשימה שחקן הכנף הימני, ג'ואן פויט, ששווה 25 מיליון אירו. החלוץ ג'רארד מורנו שווה 20 מיליון אירו.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מכבי חיפה 03/09/2023 18:41
    הגב לתגובה זו
    חיפה מסימת מקום ראשון בבית ואז לוקחת את אירופה יעלה חיפההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההה
  • 2.
    ינקלובסקי 03/09/2023 17:36
    הגב לתגובה זו
    לצערי לא רואה איך עם הסגל והשוער הזה נוציא נקודות בבית הזה
  • 1.
    mtlk 02/09/2023 22:28
    הגב לתגובה זו
    רוב הנבחרות בהגרלה היו יותר טובות ממכבי חיפה על הנייר.ההישג שנה שעברה.בעצם העפלה.היה הרכב טוב ומלוכד.עם התלהבות של בוסר.זה החזיק בערך עד ל 2 משחקים האחרונים לתוך הליגה.השנה נוסף ענין של בניה מחדש.למרות שרוב השלד שרד.עדין חסר הזמן ביחד.הערכה שלי.יקבלו לימוד מה נדרש ברמות הגבוהות מקבוצה שרוצה להיות שם.
  • כל הקבוצות טובות ממכבי חיפה הנוכחית (ל"ת)
    אתה כמעט צודק 03/09/2023 10:20
    הגב לתגובה זו
  • . 03/09/2023 20:18
    לא, מכבי חיפה יותר טובה מפנאתינייקוס פשוט השווי שוק של קבוצות ישראליות הוא ממש קטן גם אולימפיאקוס שמכבי חיפה פירק שנה שעברה שווה כמעט 100 מיליון
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.