אותלו האנטר
צילום: טוויטר מכבי תל אביב

אות'לו האנטר פרש מכדורסל. מה הרוויח בקריירה?

אחד הכדורסלנים האהודים בהיכל נוקיה החליט לתלות את הנעליים. איפה שיחק וכמה הרוויח בליגה הטובה בעולם?
מיכאל וייסרמן | (3)

מספר כדורגלנים בכירים בעולם פרשו לאחרונה: דייגו גודין, דויד סילבה וגם אדן אזאר צפוי להודיע על פרישה בימים הקרובים. אתמול (רביעי) זה הגיע גם לכדורסל: הסנטר אות'לו האנטר הודיע כי החליט לסיים את הקריירה. האנטר נחשב לאחד הכדורסלנים האהובים באירופה ובין השאר גם היה אהוד מאוד בתקופתו במכבי תל אביב.

קריירה אדירה. האנטר (צילום: טוויטר מכבי תל אביב)

האנטר, 37, גדל בצפון קרוליינה. בשנת 2008 העמיד את עצמו האנטר לדראפט אך לא נבחר ובאותה עונה שיחק בליגת קיץ במדי אטלנטה הוקס שהחליטה להחתימו. בליגה הטובה בעולם לא שיחק הגבוה יותר מדי דקות אבל עדיין זכה בכל שנה בשכר של כ-350 אלף דולר וב-2012 עבר לראשונה לאירופה שם חתם במאריופל מאוקראינה.

השדרוג המשמעותי בקריירה התחיל באוגוסט 2013 כאשר חתם בסיינה האיטלקית. שנה לאחר מכן כבר שיחק באולימפיאקוס וכבר בעונתו הראשונה הוביל את קבוצתו לגמר הפיינל פור שם הפסידו היוונים לריאל מדריד. בשנת 2016 חתם בריאל מדריד כאשר שכרו עלה משמעותית וכבר הגיע למיליון אירו לעונה ואילו לאחר עונה אחת עבר לצסק"א מוסקבה שם חתם בשכר של 1.1 מיליון דולר לעונה. בשנת 2019 היה האנטר שותף לזכייה של הקבוצה הרוסית ביורוליג.

לאחר הזכייה ביורוליג החליט האמריקאי לעזוב את רוסיה וחתם באופן מפתיע לשתי עונות במכבי תל אביב. למרות ההצלחה ברוסיה שכרו של האנטר ירד בישראל והגיע לכ-800 אלף דולר לעונה.  בתקופה שלו בישראל זכה בשתי אליפויות, גביע המדינה וגביע ווינר. לאחר התקופה בצהוב בחר לעזור לבאיירן מינכן, שם שיחק שנתיים עד שכעת כאמור החליט לפרוש מהמשחק.

האנטר כתב בהודעת הפרישה: "תודה על הרגעים הטובים וגם על אלה שפחות, נתנו לי הרבה בקריירה ואני אסיר תודה על כך. בסופו של דבר, בורכתי בכך שהכדורסל הצליח לפרנס אותי ואת משפחתי".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בת אל 01/09/2023 11:01
    הגב לתגובה זו
    למה כולם שרים כך?
  • 2.
    רוני 31/08/2023 09:29
    הגב לתגובה זו
    לא אשכח ששאל את כולם: למה שרים איפה אבא של רגב?
  • 1.
    תותח (ל"ת)
    אוהד מכבי 31/08/2023 08:32
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.