חאמס רודריגס
צילום: טוויטר אולימפיאקוס רשמי

עדיין לא פורש: כמה כסף ירוויח חאמס רודריגס ביעד הבא?

הכוכב שהרוויח סכומי עתק חתם לשנתיים בסאו פאולו. כמה הרוויח בשיאו?
 
מיכאל וייסרמן |

חאמס רודריגס נחשב לאחד השחקנים הקולומביאניים הגדולים בהיסטוריה. הוא עבר במועדונים גדולים וכעת מגיע למועדון גדול נוסף, כאשר חתם לשנתיים בקבוצה הברזילאית סאו פאולו. לא מעט דובר על המשך הקריירה של רודריגס שהתיר את חוזהו מאולימפיקוס שביוון ואף דווח כי יפרוש, אך השחקן נשאר וחתם בשכר של 2 מיליון אירו לעונה.

נשאר בכדורגל. רודריגס (צילום: טוויטר אולימפיאקוס)

רודריגס בן ה-31, אמנם שיחק במועדונים גדולים באירופה ואף נמכר והשתכר סכומי עתק, אך לא ידע לנצל את הפוטנציאל שלו. העונה שיחק באולימפיאקוס בה שותף ב-23 משחקים וכבש 5 שערים. הקריירה האירופית של רודריגס התחילה ב-2010, כאשר  שיחק במשך שלוש עונות בפורטו שם שותף ב-65 משחקים וכבש 25 שערים. שכרו בשנים הראשונות היה פחות מ-2 מיליון אירו. לאחר מכן כבר עבר לעונה אחת למונקו תמורת 45 מיליון אירו, שם עשה את אחת העונות הטובות בקריירה כאשר שותף ב-34 משחקים וכבש 9 שערים. גם שכרו השתדרג בצרפת כאשר קיבל חוזה של 8 מיליון דולר לעונה. לאחר מכן הגיע החלוץ עם נבחרת קולומביה למונדיאל ושם כבש 6 שערים והפך למלך השערים של הטורניר.

ההצלחה במונדיאל הביאה אותו לחוזה חסר תקדים וחתימה לשש שנים בריאל מדריד ששילמה תמורתו 80 מיליון אירו. שכרו אז הגיע ל-14 מיליון דולר. במדריד לא הצליח להוכיח את עצמו ובמהלך התקופה שלו בספרד הושאל לשנתיים לבאיירן מינכן שם שיחק במשך 43 משחקים וכבש 14 שערים. למרות שלקבוצה הגרמנית היה סעיף רכישה עדיין בחרו להיפרד מהשחקן ורודריגס המשיך עם הקריירה שלו לאברטון האנגלית אליה הגיע תמורת 40 מיליון אירו. באנגליה שכרו היה כ-9 מיליון אירו ולאחר חוסר ההצלחה באנגליה עבר לעונה אחת לליגה הקטארית שם כלל לא הצליח להתאקלם. הוא החליט לחזור לאירופה ועבר לאולימפיאקוס.

היוונים הסכימו לשלם לשלם שכר של כ-6 מיליון דולר אבל כאמור כעת הוא עזב גם את החוזה הנוכחי. בסיכומו של דבר, הקריירה של רודריגז היא הסיוט של שחקנים בטופ העולמי - התחילה טוב, דעכה ואולי דווקא מברזיל ינסה לשקם את הכישרון הגדול שלו.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.