חופשי חודשי: מי יזכה ברכזים הבכירים של היורוליג בעונה הבאה?
עונת היורוליג הגיעה לסיומה לפני כשבועיים עם אחד הטורנירים הטובים בשנים האחרונות, שהסתיים בניצחון דרמטי של ריאל מדריד על אולימפיאקוס. למרות שתחילת העונה הבאה עוד רחוקה, נראה כי מצפה קיץ מרתק בכדורסל האירופי.
חלק מהשחקנים הבכירים ביבשת סיימו את חוזיהם וקבוצות אחרות כבר לוטשות עיניים כדי לבצע מחטף לקראת העונה הבאה. להלן חלק מהשמות הבכירים שהפכו לחופשיים. בדקנו גם מה היה שכרם בעונה האחרונה.
קוסטס סלוקאס – אולימפיאקוס
גיל: 33
סלוקאס, נחשב כיום לאחד הפליימייקרים הטובים בליגה וסיים עונה נהדרת בקבוצתו שהובילה אותה למשחק הגמר. סלוקאס, שחזר לקבוצתו הקודמת אחרי ששיחק בפנרבחצ'ה בין 2015 ל-2020, חווה את אחת התקופות הכי טובות בקריירה שלו, אם כי רצה לסיים את העונה עם תואר. שכרו: 1.7 מיליון אירו לעונה.
שבאז נפייר – אולימפיה מילאנו
גיל: 31
שבאז נפייר, שחתם באולימפיה מילאנו באמצע עונת 2022/23 וחזר לנוף האירופי אחרי ניסיון בעונת 2021/22 עם זניט סנט פטרסבורג, השפיע מאוד על הקבוצה בזמן יחסית קצר. השחקן הפך לנשק משמעותי ברוטציה וגורם משמעותי לעלייה בכושר של הקבוצה בסיבוב השני של היורוליג. זה לא הספיק לו לעלות לשלב הבא, אך הוא עשוי לקבל הצעה משודרגת ממילאנו גם בעונה הבאה. שכרו: חצי מיליון דולר לחצי עונה.
- הזכיה של אולימפיאקוס גורמת לנו לתהות: האם הישראליות יכלו גם?
- מגן הנבחרת הוגדר כהבטחה, אבל השווי שלו ממשיך לצנוח – זו הסיבה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה יהיה עתידו? תאודוסיץ' (צילום: וירטוס בולוניה רשמי)
סרחיו רודריגס – ריאל מדריד
גיל: 36
אחד הכוכבים הגדולים של הכדורסל האירופי ואחד השחקנים המשמעותיים שהובילו את ריאל לניצחון בגמר. השלשה של צ'אצ'ו פחות מדקה לסיום הייתה משמעותית והוא נבחר לאחד המצטיינים בפייינל פור. היו לו 12 נקודות וחמישה אסיסטים בחצי הגמר מול ברצלונה והוא היה מצוין נגד אולימפיאקוס, כשקלע 15 נקודות ותשעה אסיסטים. זאת תהיה הפתעה ענקית אם לא ימשיך במדריד. שכרו: 1.8 מיליון דולר לעונה.
מילוש תאודוסיץ' – וירטוס בולוניה
גיל: 36
כשחזר ליורוליג עם וירטוס בולוניה אחרי מספר שנים בהן נעדר מהתחרות, מילוש תאודוסיץ' הןכיח מדוע הוא מצרך מבוקש. ממוצעים של 10.3 נקודות ו-6.0 אסיסטים כשהוא משחק רק 18 דקות למשחק, מגלים עד כמה הוא עדיין בעל ערך. כל קבוצה שתזכה בו תהפוך מיידית למועמדת לזכייה. תאודוסיץ' ינסה לזכות באליפות איטליה בכדי לסיים את העונה עם תואר. שכרו: 1.697 מיליון דולר לעונה.
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
- ריאל מדריד: מהלך כלכלי היסטורי של מועדון הפאר הספרדי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On...
נייג'ל וויליאמס גוס – ריאל מדריד
גיל: 28
מדובר באחד הכוכבים העולים של ריאל מדריד והכדורסל האירופי. לצערו של וויליאמס גוס, הוא סבל ממספר פציעות העונה אבל חזר לרגע האמת גם בסדקה מול פרטיזן בלגרד וגם בפיינל פור. חוזהו של נייג'ל וויליאמס-גוס, שיפוג בקיץ הקרוב, לא צפוי להתחדש. שכרו: חצי מיליון דולר לעונה.
יש עוד מספר רכזים שנמצאים ברשימה אבל רובם לא הצליחו העונה עם קבוצותיהם ולכן הביקוש שלהם יהיה נמוך הרבה יותר. בין השאר מדובר בקסיוס ווינסטון מבאיירן מינכן, מאודו לואו מאלבה ברלין וגארד הארפר מולנסיה.
לשם השוואה, המשתכר הגבוה ביותר במכבי תל אביב הוא לורנזו בראון שחתם לאחרונה על חוזה חדש של 5 מיליון דולר לשלוש שנים.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
