גם מיקרוסופט כבר לא יכולה: מורידה תחזית לרבעון השני - ויורדת ב-3%
גם ענקית התוכנה MICROSOFT (MSFT) נכנעת לשינוי במצב השוק - החברה מורידה תחזיות לרבעון השני של השנה וצופה רווח מתואם בטווח של 2.24-2.32 דולר למניה (לעומת התחזית הקודמת של 2.28-2.35 דולר למניה) וצופה כי ההכנסות יעמדו בטווח של 51.94-52.74 מיליארד דולר (לעומת 52.4-53.2 מיליארד בתחזית הקודמת).
אמצע טווח התחזית המעודכנת של החברה נמוך מצפי האנליסטים. אמצע הטווח לרווח למניה עומד על 2.315 דולר, ואילו האנליסטים צופים לה רווח למניה של 2.33 דולר (רווח נקי של 17.5 מיליארד דולר). אמצע טווח ההכנסות בתחזית החדשה של החברה עומד על 52.34 מיליארד דולר, והאנליסטים צופים 52.34 מיליארד דולר.
מה הסיבה לירידה הצפויה? על פי מיקרוסופט מדובר ב"תוצאה של תנועת שער חליפין לא חיובית". הזינוק של 14% בשער הדולר אל מול סל המטבעות בשנה האחרונה פוגע בתוצאות של חברות בינלאומיות אמריקאיות שצריכות להמיר מטבע חוץ לדולרים, וזה כמובן מגיע בנוסף לבעיות הבסיסיות של האינפלציה הגבוהה - שגורמת לעובדים גם לבקש העלאות שכר ומעלה את העלויות של החברות.
בכך אגב, מצטרפת מיקרוסופט לשורה של חברות שהזהירו מפגיעה צפויה ברווחים שלהן עקב התחזקות הדולר. בין החברות: קוקה קולה COCA COLA סיילספורס SALESFORCE , פרוקטר אנד גמבל PROCTER & GAMBLE ופיליפ מוריס PHILIP MORRIS INTL INC .
- דל שברה שיאים בהזמנות AI - למה המניה יורדת ב-3%?
- דל מקבלת שדרוג המלצה - המניה קופצת ב-5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בדוחותיה לרבעון הראשון של 2022 מיקרוסופט הצליחה 'להחזיק' את השוק, לאחר שגוגל דווקא דיווחה על תוצאות לא טובות והיה חשש שהשוק יירד באותו יום. אז, אי שם לפני חודש וחצי, מיקרוסופט עמדה בתחזיות כשהכניסה 49.4 מיליארד דולר לעומת צפי ל-49 מיליארד דולר; הרווח עמד על 2.22 דולר למניה לעומת צפי ל-2.19 דולר למניה. החברה גם דיווחה על צמיחה מרשימה בתחום החשוב ביותר שלה - הענן. תחום זה צמח ב-26% ביחס לשנה קודמת להכנסות של 23.4 מיליארד דולר. הכנסות מ-AZURE ושירותים נלווים זינקו ב-46%, גבוה מתחזיות השוק, וגם לינקדאין של מיקרוסופט בלטה בקפיצה חדה של 34% בהכנסותיה. במוצרי אופיס נרשמה עלייה גבוהה מהצפוי של 17% בהכנסות לאחר שמיקרוסופט העלתה מחירים בחלק ממוצרי אופיס 365 במהלך הרבעון.
בתחילת השנה, דווחה מיקרוסופט על רכישת Activision Blizzard בתמורה ל-69 מיליארד דולר. זו העסקה הגדולה בתולדות מיקרוסופט שאמורה לתת לה קפיצה והובלה בתחום הגיימינג הצומח.
- 3.קש 02/06/2022 21:33הגב לתגובה זומדינות חשובות בעולם נמצאות בחובות עתק אין כסף מיותר לחלק לאזרחים אז מצמצמים ממתנים מיתון
- 2.לרון 02/06/2022 17:59הגב לתגובה זוגם הוא כבר לא כ"כ צומח,כשאמרתי שמכרתי מיקרוסופט חשבו שאני לא צריך למכור,נו שוין אז אמרו
- 1.המניה ירדה 27% מהשיא, זה כבר מגולם (ל"ת)תומר 02/06/2022 17:21הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
