האם בואינג במחיר הזדמנותי?
ענקית התעופה האמריקאית, בואינג (סימול: BA) ככל הנראה תייצר בשנת 2020 כ-200 מטוסי MAX בלבד. זוהי ירידה גדולה מכמות של 500 מטוסים אותה ייצרה החברה בשנת 2019, ורחוק מאוד מתחזיות החברה לייצר 680 מטוסים בשנה כאשר הייצור של דגם ה-MAX יגיע לרמות השיא.
עם זאת, אם המטוס אכן יחזור לפעילות באמצע 2020, כפי שצופה בואינג, מכירות מטוסי ה- MAX - כולל המלאי המושבת – אמורות להיות בערך 300 מטוסים, כך שזו תהיה למעשה עלייה של כ-120 מטוסי בהשוואה למכירות בשנה שעברה.
מטוס ה- MAX מקורקע ברחבי העולם מאז אמצע מרץ 2019 בעקבות שתי התרסקויות קטלניות תוך חמישה חודשים. בואינג הפסיקה את הייצור בינואר ומאותה נקודה החברה בנתה והחנתה בצד כ-400 מטוסים, כאשר המנכ"ל החדש דייב קלחון אמר כי ההשבתה צפויה להמשך רק כמה חודשים. בואינג ייצרה 52 מטוסי MAX בכל חודש לפני ההשבתה והקטינה את הקצב ל-42 לחודש באפריל. כעת המשקיעים יודעים שהייצור של דגם ה-MAX יחזור לאט לאט.
בואינג הודיעה לפני מספר ימים על חידוש הסכם העבודה עם חברת ספיריט, אשר מייצרת את גוף המטוס כמו גם חלקים מסוימים מהכנפיים, כאשר לפי ההסכם החדש, ספיריט תחדש את הייצור באטיות ותגדיל את המשלוחים לאורך השנה עד ל-216 גופי מטוס אותם תמסור לבואינג בשנת 2020. ספיריט מצידה אמרה כי היא לא צופה קצב ייצור של 52 מטוסים בחודש עד סוף 2022.
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- בואינג מזנקת ב-10%: מצפה לעלייה במסירות מטוסים ב-2026 ולתזרים חיובי של מיליארדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לעסקה צפויות להיות השלכות על ספקי תעופה וחלל אחרים, כדוגמת ג'נרל אלקטריק (GE) ושותפתה חברת ספראן הצרפתית המייצרות את מנועי Leap אשר מותקנים בדגם ה-MAX של בואינג. החברות מגבירות את הייצור במשך שנים כדי לענות על הביקוש הגובר, כאשר מנועי Leap מותקנים גם במטוסי A320 NEO של מתחרתה של בואינג, איירבוס.
איירבוס מייצרת כ-60 מטוסי A320 בחודש, וכ-70 מנועי Leap-A אותם מספקת החברה המשותפת של ג'נרל אלקטריק וספרן, אשר נקראת CFM. ה-A מייצג את איירבוס, והדגם השני Leap-B מיועד עבור בואינג. שני המנועים דומים, אך הם בעלי מאפיינים שונים.
בשנה שעברה CFM ייצרה 1,736 מנועים ואמרה כי היא צופה להגדיל את הייצור לכ-2,000 מנועים בשנת 2020, אך ככל הנראה מספר המנועים שתייצר השנה יהיה קרוב ל-1,200.ירידה משמעותית. בייחוד כאשר בואינג לא צפויה לחזור לייצר 52 מטוסים בחודש עד 2022.
- טראמפ מתקרב להכרעה על יו״ר הפד הבא ודורש ריבית נמוכה בהרבה
- ביל אקמן בונה ברקשייר האת’וויי משלו: הווארד יוז רוכשת חברת ביטוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי?
- 3.מאיה 04/06/2020 17:41הגב לתגובה זואשמח לדעתכם אם יש להשקיע בבואינג עכשיו אם זאת השקעה משתלמת אם היא תמשיך לעלות או בגלל הקורונה היא עוד תחזור לרדת
- 2.נועם אשמח לחוות דעתך על spr (ל"ת)זה שלא יודע לשאל.. 04/02/2020 23:15הגב לתגובה זו
- 1.מיכאל 04/02/2020 22:05הגב לתגובה זואיך לא ידעו להעריך את הפוטנציאל שלך??
טראמפ האיחוד האירופימאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות טכנולוגיה אירופיות
ממשל טראמפ מאשים את בריסל ברדיפה רגולטורית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות ומזהיר מהטלת מגבלות, אגרות וסנקציות כלכליות על חברות אירופיות מובילות, זאת על רקע חקירות, קנסות ומאבק גובר על עתיד הכלכלה הדיגיטלית
המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי סביב רגולציית הטכנולוגיה עולה מדרגה. ממשל טראמפ פרסם בימים האחרונים אזהרה חריגה וחריפה כלפי בריסל, שבה הוא מאיים לנקוט צעדי תגמול כלכליים ישירים נגד חברות טכנולוגיה ושירותים אירופיות, אם האיחוד לא יחזור בו ממדיניות הרגולציה, הקנסות והתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות.
בהודעה פומבית שפרסם נציג הסחר של ארצות הברית, הגוף האחראי על ניהול יחסי הסחר של וושינגטון, נטען כי האיחוד האירופי ומדינות החברות בו מתמידים ב-"מסלול מתמשך של תביעות מפלות ומטרידות, מסים, קנסות והנחיות רגולטוריות" נגד חברות אמריקאיות. לדברי הממשל, צעדים אלה ננקטים לאורך שנים, חרף פניות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית, וללא נכונות אמיתית של בריסל לנהל דיאלוג מהותי או לשנות כיוון.
וכך, אנחנו רואים דוגמא נוספת לעקביות של ממשל טראמפ, ואם תרצו גם של MAGA, שדואג להעביר כל מחלוקת למישור כלכלי מובהק ולהשתמש בכובד המשקל של הכלכלה האמריקאית להכרעה ולסיום סכסוכים. פרשנות אחרת תוכל לומר שטראמפ שש אלי קרב ולא מוותר על אף סכסוך, אבל זה כבר תלוי בהשקפת עולם, שלא לומר פוזיציה.
איום גלוי בצעדי תגמול
בהודעת נציג הסחר נאמר כי אם האיחוד האירופי ימשיך במדיניותו הנוכחית, לארה״ב "לא תיוותר ברירה אלא להתחיל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה” כדי להתמודד עם מה שהוגדר כצעדים בלתי סבירים. בין האפשרויות שעלו הוזכרו במפורש הטלת אגרות, מגבלות וצעדים רגולטוריים נגד
חברות שירותים זרות, צעדים שעשויים לפגוע ישירות בפעילותן של חברות אירופיות בשוק האמריקאי.
- ארצות הברית מאשרת לטייוואן חבילת נשק בהיקף 11.1 מיליארד דולר
- הום דיפו: תחזית לצמיחה כמעט אפסית בשנה הבאה עקב ריביות ולחץ על הצרכן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באופן חריג, הממשל אף נקב בשמות של חברות אירופיות שעשויות להיפגע מצעדי התגובה, בהן Accenture, DHL, מיסטראל, SAP, סימנס וספוטיפיי. לפי וושינגטון, חברות אלה
נהנות מפעילות חופשית בארצות הברית ומתרומה משמעותית לכלכלה האמריקאית, בעוד שחברות אמריקאיות סובלות, לטענת הממשל, מיחס מפלה באירופה.
טראמפ האיחוד האירופימאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות טכנולוגיה אירופיות
ממשל טראמפ מאשים את בריסל ברדיפה רגולטורית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות ומזהיר מהטלת מגבלות, אגרות וסנקציות כלכליות על חברות אירופיות מובילות, זאת על רקע חקירות, קנסות ומאבק גובר על עתיד הכלכלה הדיגיטלית
המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי סביב רגולציית הטכנולוגיה עולה מדרגה. ממשל טראמפ פרסם בימים האחרונים אזהרה חריגה וחריפה כלפי בריסל, שבה הוא מאיים לנקוט צעדי תגמול כלכליים ישירים נגד חברות טכנולוגיה ושירותים אירופיות, אם האיחוד לא יחזור בו ממדיניות הרגולציה, הקנסות והתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות.
בהודעה פומבית שפרסם נציג הסחר של ארצות הברית, הגוף האחראי על ניהול יחסי הסחר של וושינגטון, נטען כי האיחוד האירופי ומדינות החברות בו מתמידים ב-"מסלול מתמשך של תביעות מפלות ומטרידות, מסים, קנסות והנחיות רגולטוריות" נגד חברות אמריקאיות. לדברי הממשל, צעדים אלה ננקטים לאורך שנים, חרף פניות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית, וללא נכונות אמיתית של בריסל לנהל דיאלוג מהותי או לשנות כיוון.
וכך, אנחנו רואים דוגמא נוספת לעקביות של ממשל טראמפ, ואם תרצו גם של MAGA, שדואג להעביר כל מחלוקת למישור כלכלי מובהק ולהשתמש בכובד המשקל של הכלכלה האמריקאית להכרעה ולסיום סכסוכים. פרשנות אחרת תוכל לומר שטראמפ שש אלי קרב ולא מוותר על אף סכסוך, אבל זה כבר תלוי בהשקפת עולם, שלא לומר פוזיציה.
איום גלוי בצעדי תגמול
בהודעת נציג הסחר נאמר כי אם האיחוד האירופי ימשיך במדיניותו הנוכחית, לארה״ב "לא תיוותר ברירה אלא להתחיל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה” כדי להתמודד עם מה שהוגדר כצעדים בלתי סבירים. בין האפשרויות שעלו הוזכרו במפורש הטלת אגרות, מגבלות וצעדים רגולטוריים נגד
חברות שירותים זרות, צעדים שעשויים לפגוע ישירות בפעילותן של חברות אירופיות בשוק האמריקאי.
- ארצות הברית מאשרת לטייוואן חבילת נשק בהיקף 11.1 מיליארד דולר
- הום דיפו: תחזית לצמיחה כמעט אפסית בשנה הבאה עקב ריביות ולחץ על הצרכן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באופן חריג, הממשל אף נקב בשמות של חברות אירופיות שעשויות להיפגע מצעדי התגובה, בהן Accenture, DHL, מיסטראל, SAP, סימנס וספוטיפיי. לפי וושינגטון, חברות אלה
נהנות מפעילות חופשית בארצות הברית ומתרומה משמעותית לכלכלה האמריקאית, בעוד שחברות אמריקאיות סובלות, לטענת הממשל, מיחס מפלה באירופה.
