הפרסומת של אוויאן - מים שכנראה נשאבים ממעיין הנעורים
קליפ, ובו בחור כשעל גבו כתוב בצרפתית "התבוננו באפקט של אוויאן על האורגניזם שלכם" מתפתח לריקוד של הרבה צעירים לובשי טישירט לבן. על הטי - שירט מודפס גוף של תינוק שתואם את צבע עורו ומינו של בעל החולצה. זה הכול. לא צריך יותר מזה כדי להעביר מסר cutting edge לגבי מים מינראליים. כשאתה שותה את המים הנכונים, אתה רענן וחדש ובריא כמו תינוק.
בניגוד לפיתוי הכול כך מזמין להכביד מסרים ולהסביר יתרונות ולהתרחק מהאמת הצרופה, מגיע אוויאן בעידן פוסט תחכום, משועמם רצח מפרסומות על משקאות, שחוק ממהפכת ה-wellness וה-good for you, ובשיא חוצפתו אומר לך, בשקט ועל רקע לבן, שאוויאן מחברת אותך לתינוק שבך. נקודה.
מפעם לפעם זה נכון וכמעט ערמומי להיות לא ערמומי.
אמנם אין אמת אחת וקרוב לודאי שאין אמת בכלל כי ברגע שכולנו מעדיפים לצרוך את מה שעושה לנו טוב ולא רע אנו מכריזים על עצמינו כיצורים לא אובייקטיביים וכן שיפוטיים, בעלי אינטרס. וכל עוד זה יהיה בסיס השיווק, יצטרכו מותגים לספר לנו במה הם יעשו לנו טוב, והם אף פעם לא יספרו לנו במה הם לא מספיק טובים.
לפיכך, אוויאן לא יספרו לנו, למשל, שתינוקות אוהבים מתוק ושהם יעדיפו חלב אם על מים, ובבוא היום הם יעדיפו שוקו על חלב אם, כאשר מים לא נמצאים ברפרטואר התענוגות שלהם.
ובכל זאת המסר הנאיבי כל כך ברור: אם אויאן תוציא את התינוק שבי לאור ותהפוך אותי, לרגע, לתינוק הזה, סימן שהם כנראה נשאבים ממעיין הנעורים.
הכתובת על אחת החולצות היא "תת חזק את הנעורים שבתוכך". אליקסיר הנעורים תמיד כיכב כציר חיפושים ואינטריגות בין משלחות מיתולוגיות. ועכשיו אפשר, במחיר סמלי, לשתות ממעיין הנעורים, להיטהר ולהיוולד מחדש.
למעשה, במבה ניסתה לעזות דבר דומה לפני 20 שנה עם התינוק כאשר ביקשה להפוך אותו לאייקון חוצה גיל. התינוק של במבה התחיל בתור אייקון תינוק שפונה גם למבוגרים. הבמבה שמתאימה כמוצר לתינוקות בשל המסיסות הגבוהה שלה, ביקשה לשלוח זרועות לכל שכבות האוכלוסייה, לרבות חיילים ואנשים צעירים ללא ילדים. כל אחד היה פעם תינוק וכל אחד יכול ליהנות מהשתייכות לאייקון שמדבר מתוך התינוק שבכל אחד מאיתנו: חסר עכבות, לא אוהב לכבד, לפעמים אנוכי לא מתוך רוע אלא מפאת גילו.
אלא שבמבה הזדקנה ואיבדה את הגחלת המתחדשת שלה בעוד שאוויאן מדגימה איך כן אפשר לבוא עם אותו מסר למרות שהמוצר אחר, וה"תינוקו ת" מגיעה ממקור שונה.
הלוק של הפרסומת נונשלאנטי, לא פורמאלי, וכמובן יו טיובי - שם מככב הקליפ, לצד מעמדים בנקודות מכירה שמדברים באותה שפה, לצד עמוד הפייסבוק שמציע לאנשים שלל חוויות שיתוף. אם רוצים אפשר להצטלם לריקוד התינוקות ולהופיע בקליפ ערוך בו מופיעים יוזרס רבים עם התינוק על החולצה. אם רוצים אפשר לבחור ב-live young training שם נקבל להקת תינוקות שרוקדת על גלגיליות יחד עם אפשרות לחשב את ציון ה-Live young שלנו, ועוד מסרים ופעילויות סביב סיפור נעורי הנצח או יותר נכון תינוקות הנצח שאוויאן מספק לנו.
ההבטחה נמסרת לנו עם חיוך של הומור עצמי והיא נעדרת כל חשיבות עצמית.
לאוויאן זהו קמפיין חדש ורענן ובמובן מסוים מחזיר לו, כמותג, את נעוריו האבודים..
נספחים ( ורסיות שונות עם מסרים שונים על החולצות. הראשונה באנגלית)
- 1.יוני 05/06/2011 17:26הגב לתגובה זובני האדם הגיעו לסוף ההתפתחות האבולוציונית שלהם כשכל דבר הופך פלצני ועם הסבר מדעי חברתי ועמוק מאחורה... חלאס.. כולה מים. פותחים שותים. לי הפרסומת הזאת לא עשתה חשק לכלום. יש אנשים שהגיעו למעמד שמה שהם אומרים שווה יותר או מכובד יותר.. אני ה"אדם הפשוט" שבמקרה גם מתעסק בקופי- ואני אומר לכם שזה פלצני למכור לי מים באמתלה שאני ארגיש רענן צעיר וחי יותר.. בולשיט.
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןיותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים
5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?
בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר.
לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם
לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים.
שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק
שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.
לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.
- מעל אלף מיליונרים חדשים ביום - האמריקאים התעשרו ב-2024
- UBS: "צופים 45,000 מיליונרים בישראל עד 2029"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.
