הפרסומת של אוויאן - מים שכנראה נשאבים ממעיין הנעורים
קליפ, ובו בחור כשעל גבו כתוב בצרפתית "התבוננו באפקט של אוויאן על האורגניזם שלכם" מתפתח לריקוד של הרבה צעירים לובשי טישירט לבן. על הטי - שירט מודפס גוף של תינוק שתואם את צבע עורו ומינו של בעל החולצה. זה הכול. לא צריך יותר מזה כדי להעביר מסר cutting edge לגבי מים מינראליים. כשאתה שותה את המים הנכונים, אתה רענן וחדש ובריא כמו תינוק.
בניגוד לפיתוי הכול כך מזמין להכביד מסרים ולהסביר יתרונות ולהתרחק מהאמת הצרופה, מגיע אוויאן בעידן פוסט תחכום, משועמם רצח מפרסומות על משקאות, שחוק ממהפכת ה-wellness וה-good for you, ובשיא חוצפתו אומר לך, בשקט ועל רקע לבן, שאוויאן מחברת אותך לתינוק שבך. נקודה.
מפעם לפעם זה נכון וכמעט ערמומי להיות לא ערמומי.
אמנם אין אמת אחת וקרוב לודאי שאין אמת בכלל כי ברגע שכולנו מעדיפים לצרוך את מה שעושה לנו טוב ולא רע אנו מכריזים על עצמינו כיצורים לא אובייקטיביים וכן שיפוטיים, בעלי אינטרס. וכל עוד זה יהיה בסיס השיווק, יצטרכו מותגים לספר לנו במה הם יעשו לנו טוב, והם אף פעם לא יספרו לנו במה הם לא מספיק טובים.
לפיכך, אוויאן לא יספרו לנו, למשל, שתינוקות אוהבים מתוק ושהם יעדיפו חלב אם על מים, ובבוא היום הם יעדיפו שוקו על חלב אם, כאשר מים לא נמצאים ברפרטואר התענוגות שלהם.
ובכל זאת המסר הנאיבי כל כך ברור: אם אויאן תוציא את התינוק שבי לאור ותהפוך אותי, לרגע, לתינוק הזה, סימן שהם כנראה נשאבים ממעיין הנעורים.
הכתובת על אחת החולצות היא "תת חזק את הנעורים שבתוכך". אליקסיר הנעורים תמיד כיכב כציר חיפושים ואינטריגות בין משלחות מיתולוגיות. ועכשיו אפשר, במחיר סמלי, לשתות ממעיין הנעורים, להיטהר ולהיוולד מחדש.
למעשה, במבה ניסתה לעזות דבר דומה לפני 20 שנה עם התינוק כאשר ביקשה להפוך אותו לאייקון חוצה גיל. התינוק של במבה התחיל בתור אייקון תינוק שפונה גם למבוגרים. הבמבה שמתאימה כמוצר לתינוקות בשל המסיסות הגבוהה שלה, ביקשה לשלוח זרועות לכל שכבות האוכלוסייה, לרבות חיילים ואנשים צעירים ללא ילדים. כל אחד היה פעם תינוק וכל אחד יכול ליהנות מהשתייכות לאייקון שמדבר מתוך התינוק שבכל אחד מאיתנו: חסר עכבות, לא אוהב לכבד, לפעמים אנוכי לא מתוך רוע אלא מפאת גילו.
אלא שבמבה הזדקנה ואיבדה את הגחלת המתחדשת שלה בעוד שאוויאן מדגימה איך כן אפשר לבוא עם אותו מסר למרות שהמוצר אחר, וה"תינוקו ת" מגיעה ממקור שונה.
הלוק של הפרסומת נונשלאנטי, לא פורמאלי, וכמובן יו טיובי - שם מככב הקליפ, לצד מעמדים בנקודות מכירה שמדברים באותה שפה, לצד עמוד הפייסבוק שמציע לאנשים שלל חוויות שיתוף. אם רוצים אפשר להצטלם לריקוד התינוקות ולהופיע בקליפ ערוך בו מופיעים יוזרס רבים עם התינוק על החולצה. אם רוצים אפשר לבחור ב-live young training שם נקבל להקת תינוקות שרוקדת על גלגיליות יחד עם אפשרות לחשב את ציון ה-Live young שלנו, ועוד מסרים ופעילויות סביב סיפור נעורי הנצח או יותר נכון תינוקות הנצח שאוויאן מספק לנו.
ההבטחה נמסרת לנו עם חיוך של הומור עצמי והיא נעדרת כל חשיבות עצמית.
לאוויאן זהו קמפיין חדש ורענן ובמובן מסוים מחזיר לו, כמותג, את נעוריו האבודים..
נספחים ( ורסיות שונות עם מסרים שונים על החולצות. הראשונה באנגלית)
- 1.יוני 05/06/2011 17:26הגב לתגובה זובני האדם הגיעו לסוף ההתפתחות האבולוציונית שלהם כשכל דבר הופך פלצני ועם הסבר מדעי חברתי ועמוק מאחורה... חלאס.. כולה מים. פותחים שותים. לי הפרסומת הזאת לא עשתה חשק לכלום. יש אנשים שהגיעו למעמד שמה שהם אומרים שווה יותר או מכובד יותר.. אני ה"אדם הפשוט" שבמקרה גם מתעסק בקופי- ואני אומר לכם שזה פלצני למכור לי מים באמתלה שאני ארגיש רענן צעיר וחי יותר.. בולשיט.

שירות התעסוקה: יותר משכילים ובעלי מיומנויות הפכו לדורשי עבודה
ניתוח נתוני השנים האחרונות מראה כי דורשי העבודה לא מגיעים רק מהשכבות המוחלשות אלא ישנם יותר משכילים, בעלי משלחי יד אקדמאיים ומאשכולות גבוהים שמחפשים עבודה
הבוקר מפרסם שירות התעסוקה את דופק שוק העבודה המסכם את התנועות שנרשמו בשוק העבודה הישראלי במהלך חודש נובמבר, כאשר עולה מהם כי מספר דורשי העבודה שנרשמו, דומה למספר דורשי העבודה בשגרה שקדמה למתקפת ה-7 באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל. עם זאת, גם אם נדמה כי השוק התאושש לגמרי מהשפעות המלחמה, עיון בתמהיל דורשי העבודה מלמד על עקבותיה. כך, למשל, עלה שיעורם של היהודים שאינם חרדים בקרב דורשי העבודה בהשוואה לשיעורם קודם למלחמה. מגמות אלו ואחרות משקפות את השפעת המלחמה על הרכבה האנושי של מצבת דורשי העבודה. נתון בולט נוסף הוא עלייה בשיעור דורשי העבודה מאשכולות חברתיים-כלכליים גבוהים, 8 עד 10, לעומת ירידה בשיעור דורשי העבודה מהשכבות המוחלשות, אשכולות 1-3. הנתון עולה ממבט על התפלגות דורשי העבודה מחודש נובמבר 2022, המלמדת על הצטרפותם של עוד ועוד דורשי עבודה בעלי מיומנויות גבוהות.
מנהלים עסקיים לעומת פועלים בתעשייה
לפי נתוני לשכת התעסוקה נראה כי תמהיל דורשי העבודה השתנה באופן משמעותי, כאשר ישנם יותר אקדמאים ומנהלים ופחות עובדים בלתי מקצועיים. כך, שאף שבמספר הכולל ניכר דמיון בין חודשי נובמבר בזמני שגרה לנובמבר השנה, נראה כי השפעת המלחמה ובכלל השפעת השנים האחרונות ניכרת בתמהיל דורשי העבודה.
מספר דורשי העבודה שהם מפתחי תכנה ומנתחי יישומים הוכפל בכפי 2.5 ממספרם בנובמבר 2019, זה שקדם למשברי השנים האחרונות- מכ-3.3 אלף ב-2019 לכ-8,000 השנה, ושיעורם עלה מ-2.3% ב-2019 לכ-6.3% השנה. בדומה, נרשמה עלייה משמעותית בשיעור המנהלים מקרב דורשי העבודה ובמספרם- מ-17.3 אלף ב-2019 לכדי 22.8 אלף (מ-12.2% ל-18%) השנה. העלייה ניכרת יותר בקרב מנהלים בתחום השירותים העסקיים והמנהלים האדמינסטרטיביים, מ-6.2 אלף ב-2019 ל-9.6 אלף (מ-4.4% ל-7.6%) השנה. מגמה הפוכה נרשמה בקרב בעלי משלחי יד מרוויחי שכר נמוך.כך למשל, ירד מספר דורשי העבודה שהם עובדי ניקיון ועוזרים בבתים פרטיים, בתי מלון ומשרד מכ-9.8 אלף ב-2019 לכדי 6.1 אלף ( מ-6.9% ל-4.8% השנה). בדומה, ירד מספר דורשי העבודה שהם פועלים בלתי מקצועיים בתעשייה מ-5.7 אלף ל-3.8 אלף (מ-4% ל-3%) השנה.

- OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה
- מובטלים? כבר לא צריך להגיש גם טופס לביטוח לאומי וגם ללשכת התעסוקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יותר אבטלה בערים חרדיות וערביות
כבמרבית חודשי השנים האחרונות, גם בנובמבר 2025 הובילו את הרשימה אום אל פחם ורהט (6.1% ו-5.8%, בהתאמה), רהט ואום אל פחם (שיעור זהה של 5.7%), שאחריהן עכו (4.9%) ועפולה (4.6%), כערים הגדולות שבהן יש מספר הרבה דיותר של דורשי עבודה. עפולה היא העיר היהודית בעלת שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר. ככלל, גם החודש הערים עם שיעור דורשי העבודה הגבוהים ביותר הן פריפריאליות, חרדיות או ערביות, כשמנגד השיעורים הנמוכים ביותר נרשמו גם החודש בערים החזקות יותר כרעננה, כפר סבא ורמת השרון. בהשוואה לחודש שקדם, במרבית הערים נרשמה עלייה, אשר עמדה בממוצע על 2.9% - הבולטות ביותר נרשמו בראש פינה (17.8%), קריית גת (9.8%), ובאום אל פחם ורמלה (7.8%, כל אחת). מנגד, בחלק מהערים נרשמה ירידה, כאשר לרוב דובר בערים חזקות מהמרכז.
עובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוקהאבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר, המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה
הציבור חיכה לבשורה כלכלית, אבל הממשלה הציעה "פלסטר קוסמטי" שפוגע בעובדים - הפחתת שכר כפויה למגזר הציבורי במקביל להעלאת שכר לבעלי משכורות גבוהות
בעוד הציבור הישראלי ממתין לבשורה כלכלית לקראת שנת התקציב הבאה, הממשלה הניחה על השולחן במסגרת חוק ההסדרים ל-2026 הצעת חוק ל"ריווח מדרגות המס". על פניו, כותרת מפתה - מי לא רוצה לשלם פחות מס? אבל הפרטים חושפים תמונה מטרידה: הצעד הזה אינו תרופה לחוליי המשק, אלא פלסטר קוסמטי שמסתיר שבר עמוק.
כשבוחנים את הדוחות של רשות המיסים וה-OECD שפורסמו בחודש החולף, ניתן לראות שמערכת המיסוי הישראלית סובלת מעיוות יסודי: היא מכבידה על האדם העובד, אך נוהגת בכפפות של משי בבעלי ההון.
הדוח האחרון של רשות המיסים הוא כתב אישום כלכלי נגד השיטה. הוא מראה כיצד עקרון הפרוגרסיביות – ההנחה שמי שיש לו יותר משלם יותר – קורס בקצה הפירמידה. בעוד שמעמד הביניים והשכירים הבכירים משלמים מס אפקטיבי של כ-30%, דווקא המאיון העליון נהנה משיעור מס מופחת של כ-26.5% בלבד.
הסיבה היא הארביטראז' בין עבודה להון. שכר עבודה ממוסה עד 50%, בעוד הכנסות פסיביות מהון – דיבידנדים, ריבית ושכירות – נהנות משיעורים מופחתים. כש-63% מהכנסות המאיון העליון מגיעות מהון, התוצאה היא מערכת שמענישה עבודה ומתגמלת צבירת נכסים. גם בהשוואה בינלאומית, ישראל חריגה: נטל המס הכללי נמוך (26.8% מהתוצר), אבל התמהיל שגוי – יותר מדי מיסים עקיפים שפוגעים בחלשים, ומעט מדי מיסוי על ההון.
- המנהלים שלכם כבר לא צריכים אתכם - "כולם ניתנים להחלפה": השינוי הגדול בשוק העבודה
- מספר המשרות הפנויות בארה״ב נותר גבוה - אך שוק העבודה מאותת על האטה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על הרקע הזה, הצעת האוצר הנוכחית נראית מנותקת מהמציאות, במיוחד כשבוחנים את "המורשת" הכלכלית שאנו סוחבים מהגזירות שהונחתו בתקציב 2025. עוד לפני שהתחילה השנה החדשה, ציבור השכירים בישראל כבר סופג מכה משולשת כואבת מכוח החקיקה הקודמת:
