סופר-פארם עלולה לאבד משליטתה בשוק הקוסמטיקה
העסקה בין המשביר החדש לצרכן (משביר לצרכן )ורשת הדרגסטור ניופארם, תיצור שחקן דומיננטי מאוד בשוק הקוסמטיקה המקומי, ותגביר את התחרות מול השחקנית המובילה בשוק, רשת סופר-פארם . כך עולה מסקירה ענפית על תחום הקוסמטיקה שערכה חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט ישראל.
טרם העסקה בין המשביר החדש וניופארם, שוק הקוסמטיקה היה תחרותי אך סופר-פארם שלטה בו ולמעשה הכתיבה את כללי המשחק. כעת, הגוף החדש שייווצר בעקבות מיזוג פעילות הקוסמטיקה של המשביר וניופארם יכול להוות משקל כנגד סופרפארם. מעבר לכך, מעריכים הכלכלנים כי הפרפומריות ימשיכו לסבול משחיקת המרווחים ומירידה בנתחי השוק שלהם.
במקביל לרכישת המשביר את השליטה בניופארם, מתכוונת החברה להעביר את תחום הקוסמטיקה לניהול של ניופארם. שתי החברות יחדיו צפויות להוות כ-25% משוק הקוסמטיקה המקומי, לעומת, סופרפארם שמכירותיה בתחום מוערכות בכ-600 מיליון שקל ומחזיקה בשליש מהשוק.
סופר פארם בתגובה: "סופר פארם מתמודדת בתנאי תחרות בשוק הקוסמטיקה כבר שנים רבות ומובילה את השוק. שינויי הבעלות הצפויים כנראה לא ישנו זאת".