מנכ"ל דיירקט ליין: הדיוור הישיר עוקף את האינסרטים
הימים שלפני החגים הינם ימי שיא בפעילות הכלכלית של החברות הקמעוניות המובילות במשק, המפרסמות את מבצעי החג בכל מדיום אפשרי ומנסות למשוך יותר ויותר לקוחות בזבזניים.
מנכ"ל חברת ההפצה והדיוור הישיר "דיירקט ליין", גיא רזניק, מציין מגמה מפתיעה בתקופה זו של גידול של כ-30% במבצעי DOOR TO DOOR, לעומת השנה שעברה, בעיקר בתחום הרשתות הקמעוניות המובילות. "כמו כן, בולטת מגמה של מעבר משימוש באינסרט בעיתון לפעילות "מדלת לדלת", אומר רזניק.
האינסרטים הינם חוברות המאגדות מבצעים ומחולקות בתוך העיתונים היומיים המובילים. חברות כמו סופר פארם, ניו פארם, שופרסל, הום סנטר ו-ACE משתמשות דרך קבע בשיטת הפצה זו.
רזניק מציין, כי בתקופה שלפני החגים מתכננת דיירקט ליין להפיץ כ-2 מיליון קטלוגים וכ-2 מיליון "עיתוני מבצעים" למיניהם. לדבריו, "רשתות קמעוניות מובילות שנערכות לקראת תקופת שיא בצריכה בחגים, החליטו לעבור השנה לשימוש בדיוור DOOR TO DOOR במקום להשתמש באינסרטים בעיתונים לקידום מבצעי מכירות, כיוון שנוכחו באפקטיביות המכירתית של המדיה לעומת מדיות אחרות מבחינת עלות-תועלת".
בין היתרונות בשיטת המכירה מדלת לדלת מצביע רזניק על האפשרות למיקוד ופילוח לפי קהלי מטרה, בעוד האינסרט אינו מחולק לפי פילוח כלשהו. בנוסף, מציין רזניק את יתרון הגמישות במשקל ובפורמט - אין החזרות, ויש אפשרות לוויסות החלוקה לפי מועדים שונים, כך שהלקוח יכול להיערך באופן מדורג לפעילות.
בין הלקוחות הבולטים שעברו השנה לשיטת הדיוור הישיר מדלת לדלת נמצאים בעיקר רשתות המזון וקניונים כמו: איי.די דיזיין, קניון שבעת הכוכבים, קואופ ישראל, שופרסל, הריבוע הכחול, חלוקה במגזר החרדי לבזק, אסם ועוד.