ניתוח טכני: אלביט הדמיה - רק תיקון טכני
ב-8 למארס השנה ניתחתי לאחרונה את אלביט הדמיה . המניה היתה אז בעיצומו של תיקון טכני ושורת הסיכום גרסה שהסביבה הטכנית ארוכת הטווח תומכת עליות וכדי לקבל את האיתות הנכון יש להמתין לסיומו של התיקון טכני עם סיומו של התיקון, אמור להתפתח גל עליות נוסף ובמסגרתו כיבוש רמות שיא גבוהות יותר. מאז זרמו הרבה אחוזים בנהר הגועש של השוק ואלביט, נמצאת היום בדיוק בסיטואציה זהה לזו שנמצאה אז. האם העתיד יהיה שונה?
המגמה
אם נביט לאחור, הרי שהמגמה הראשית היא מגמת עלייה ברורה. ראשיתה בשלהי 2003 במחיר של כ-16 שקלים למניה. כפי שאפשר לראות, עומדת מגמת ראשית זו בכל הקריטריונים הטכניים הנדרשים ממגמת עלייה. הפרמטר המרכזי הוא שהמניה הגיעה לשיאה לפני ימים מספר, 224 שקלים למניה, תוך מחזור גבוה. כאשר מתקיים תיאום מוחלט בין המחיר למחזור, כלומר, העפלה למחיר שיא בליווי מחזור מסחר גבוה, במרבית המקרים המסר הוא שלא מדובר בשיא האחרון. כלומר, מסקנת הביניים היא שאלביט הדמיה אמורה, בשוך התיקון, לכבוש פסגות גבוהות יותר מן הפסגה האחרונה שנקבעה.
גם ברמת המגמה המשנית לא צצה לה עדיין בעיה מהותית וגם כאן מדובר במגמת עלייה למרות הירידות האחרונות. וגם כאן מתקיים שילוב של מחיר שיא המלווה בעלייה משמעותית בהיקפי הפעילות. זאת ועוד, השבועיים האחרונים של התיקון, מלווים בירידה ברורה בכיקפי הפעילות. גם כאן, ברמת המגמה המשנית המסקנה היא שאלביט הדמיה עדיין לא אמרה את המילה האחרונה וכפי הנראה, כאשר יסתיים התיקון הטכני הנוכחי, תשוב המניה לעלות תוך כיבוש רמות שיא חדשות.
הסוגייה הבאה אותה יש לפתור היא לגבי עומק התיקון. כפי הנראה מתקנת אלביט את מהלך העליות שהחל במחיר של 167 שקלים למניה ותם במחיר של 224 שקלים למניה. תרחיש זה מלמד שטווח התיקון מצוי לכל היותר ברמת 189 שקלים למניה. בנוסף, קיימת סביב רמה זו תמיכה משמעותית שלא אמורה להישבר בקלות.
סיכום
הנחת העבודה גורסת שכיוונה של אלביט הדמיה הוא מעלה וכי השבועיים האחרונים אינם אלא תיקון טכני בר חלוף במסגרת גל עליות קיים שעדיין לא הגיע לידי מיצוי. כל זאת יהיה בתוקף כל עוד לא תישבר כלפי מטה רמת 189 שקלים למניה.
* הכותב משמש כמנהל המקצועי של המרכז להשכלה פיננסית מקבוצת מטריקס ומלמד מסחר בניירות ערך על פי שיטת הניתוח הטכני
* אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.