צרכן האינטרנט מעדיף לרכוש באתרים בעלי מידע השוואתי

על-פי הסקר, אתרים המספקים מידע מלא ומקיף אודות מוצרים, מושכים גולשים לחזור ולרכוש דרכם; רוב הצרכנים באינטרנט מעדיפים לבדוק את אתר היצרן תחילה ורואים בו סמכות ראויה לספק מידע על מוצר
אפרת אדיר |

נתונים של סקר חדש, הנערך בארה"ב, מגלים כי צרכנים באינטרנט נוטים לחזור ולרכוש באתרים המספקים להם מידע מלא און-ליין אודות מוצרים.

הסקר בוצע על ידי חברת שירותי הסקרים המקוונים Zoomerang בהשתתפות 333 נשאלים בגילאי 18 ומעלה, אשר רכשו מוצרים באינטרנט לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה.

מהממצאים עולה, כי רוב מוחץ של 91% מהנשאלים, בקרב צרכני האינטרנט, טענו כי "חשוב" או "חשוב מאוד" עבורם לקבל מידע מלא על המוצר אותו הם רוצים לרכוש, על מנת לאפשר להם לבצע השוואות מחירים ואיכויות בין החברות המשווקות השונות.

בנוסף, 44% ציינו כי באתרים המסחריים אין מידע מקיף דיו לגבי מוצרים ו-33% טענו כי הם מודאגים מכך שמידע שהיה קיים באתר מסחרי כלשהוא, איננו עדכני.

בחיפוש אחר מידע שלם ועדכני יותר, 37% מהנשאלים ענו כי יבקרו באתר מתחרה, על מנת להשיג את המידע החסר. 55% ענו כי על מנת למצוא את המידע האמין ביותר, יעדיפו תחילה לגלוש באתר הבית של היצרן עצמו, מתוך ראיית היצרן כסמכות המתאימה ביותר לספק מידע על מוצר. ו-71% מהנשאלים ציינו כי סביר יותר שירכשו מוצרים בחנויות האוף-ליין של משווקים, אשר באתר הבית שלהם ניתן להשוות בין מוצרים.

"המחיר אותו עלולים יצרנים וקמעונאים לשלם, בעקבות מידע מקוון דל הנו גבוה ביותר" מוסר אלי זינגר, יו"ר WebCollage הישראלית, ספקית פתרונות תוכנה לעולם ה-e-commerce, "קונים שלא מצליחים למצוא את המידע לו הם זקוקים, יגשו במהירות וללא התלבטויות, אל האתר המתחרה. נושא זה מקבל משמעות חמורה אף יותר, כשמדובר ברכישות עתידיות", הוסיף זינגר.

המסקנות העולות מהסקר מגלות כי כאשר משווק מבסס את מעמדו כמקור אמין של מידע על מוצרים, הדבר משפיע על לקוחות לחזור ולבקר באתר האינטרנט שלו בעתיד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה