המותג המוביל בפרסום לחודש מאי: סלקום

התקשורת הסלולרית חוזרת להוביל מבין תתי הענפים עם הוצאה ריאלית של כ-4.4 מיליון דולר; המפרסם המוביל: שטראוס-עלית; הקמפיין: קוקה קולה; מקאן אריקסון מוביל את טבלת המשרדים
אפרת אדיר |

לאחר שחודש אפריל זוהה עם פרסום רב מצד רשתות האופנה לרגל עונת הקיץ, חוזרת התקשורת הסלולרית להוביל את דרוג תתי הענפים בפרסום לחודש מאי, עם הוצאה ריאלית של כ-4.4 מיליון דולר. כך עולה מהדרוג החודשי בענף הפרסום של "יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת".

סלקום היא המובילה בפרסום בקטגוריה וכן המותג המוביל בפרסום עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-1.6 מיליון דורל. סלקום פרסמה בחודש מאי את מבצע "חצי מחיר הנחה על דור שלישי" בגרסת סדרת הטלוויזיה "מסודרים", ומבצע "משהו קטן וטוב" שחוזר, באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO. פלאפון ממוקמת במקום השני בקטגוריה עם הפרסומת על החזר 500 שקל על הנייד הישן לטובת שדרוג לדור השלישי באמצעות משרד באומן בר ריבנאי, ואילו פרטנר-אורנג' מפרסמים באמצעות שלמור אבנון עמיחי וראובני פרידן את המחזמר "MAMMA MIA" ושירות ICQ באורנג'.

רשתות השיווק ממוקמות גם החודש במקום השני בטבלה, עם מובילות צמודה של המותגים "שופרסל ביג" ו"מגה". "שופרסל ביג" מפרסמים באמצעות גיתם BBDO את חודש הבריאות ואת מבצעי מוצר 1+1, ואילו "מגה" מפרסמת באמצעות מקאן אריקסון את קמפיין "המבצעים הגדולים של השבוע".

קטגוריית הרכב הפרטי ממוקמת במקום השלישי החודש, כאשר שלושת המותגים הבולטים בפרסום הם: "טויוטה קורולה - מסתבר שכל דבר טוב ניתן לשפר" באמצעות משרד יהושע TBWA; סובארו B4 החדשה "כי זה עולם של כרישים" באמצעות משרד JWT; וב.מ.וו באירועי מכירות מיוחדים באמצעות פרסום בריקמן.

תת ענף בולט נוסף החודש הוא "מזגן" שנכנס למקום התשיעי, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-1.5 מיליון דולר: המותג המוביל הוא טורנדו שפורסם באמצעות משרד אדלר חומסקי בטלוויזיה, ובלא מעט עמודי כפולה בעיתונים "ידיעות אחרונות" ו"מעריב".

מפרסמים

שטראוס-עלית ו-פרוקטר אנד גמבל (P&G) ממוקמות גם החודש במקומות הראשון והשני בהתאמה, בטבלת המפרסמים הבולטים בפרסום. שטראוס, עם הוצאה ריאלית של 2.4 מיליון דולר, מפרסמת באופן בולט את קרמיסימו "הגלידה המשפחתית האהובה בישראל" באמצעות ראובני פרידן, את דנונה "התחלה בריאה ליום בריא" באמצעות שלמור אבנון עמיחי ואת ENERGY באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי; P&G מפרסמת את ג'ילט פיוז'ן באמצעות פוגל OGILVY.

החברה המרכזית ממוקמת במקום השלישי בטבלה עם פרסום בולט למותג קוקה קולה באמצעות פרסום דחף, ולבירה קרלסברג (קמפיין המשלוח לאוהל) באמצעות אריאלי פובליסיס. קמפיין קוקה קולה "לאהוב את החיים" מדורג במקום ה-1 ברשימת הקמפיינים עם הוצאה תקציבית של כ-750 אלף דולר.

משרדי פרסום

משרד הפרסום מקאן אריקסון מוביל את טבלת משרדי הפרסום עם הוצאה לפרסום של 7.6 מיליון דולר. המשרד פרסם את מגה בשלל מבצעים, את YES עם פרסום לעונה האחרונה של הסופרנוס, את לאומי, דה מרקר ועוד.

אחריו מתמקם באומן בר ריבנאי במקום השני החודש עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-7.2 מיליון דולר, ופרסום לסדרה "הבורר" של HOT, פלאפון, מבצעי סופר פארם ועוד. ובמקום השלישי - שלמור אבנון עמיחי, שהוביל את הטבלה בחודש אפריל, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-6.5 מיליון דולר.

משרד פרסום בולט נוסף החודש הוא ענבר/מרחב/שקד שמתברג החודש במקום ה-14 המכובד עם פרסום לרכב ניסאן, אופנת דיאדורה ואקסלנס נשואה עם קרן 85/15.

מפרסמים גם ברשת

החודש מפרסמת "יפעת בקרת פרסום" לראשונה נתונים אודות הפרסום בכלי הפריים באינטרנט. נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, מציין, כי "מבדיקה שערכנו עולה כי בזק עם BMUSIC באמצעות D-SAY היו הלקוח היחיד שהשתמש בפרסום בכלי ה"קינג קונג" של וואלה, הכלי היקר ביותר לפרסום באינטרנט.

סלקום מפרסמת באופן דומיננטי ברשת באמצעות מקאן אריקסון בכלי המגה של וואלה עם פרסום לאתר היפ ול"משהו קטן וטוב", ואילו ערוץ 10 עם הקמפיין ל"לרדת בגדול" באמצעות זרמון גולדמן היה המוביל ב"אופטימוס פריים" של וואלה.

כמו כן, במיקום "סופר פרימיום" של YNET בולטים שלושה משרדי פרסום: EURO 4D עם אילנות בטוחה ולאומי קארד, מקאן אריקסון עם מיקרוסופט ושירותי בריאות כללית, ו-TBWA/DIGITAL עם פרסום לאלטשולר שחם, בנק דיסקונט למשכנתאות וטויוטה קורולה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה