לאומי קארד: גידול של % 58 ברווחים בשנת 2006

הציגה רווח נקי של 82 מליון שקל וגידול של 20% בהכנסות. מספר הכרטיסים התקינים בידי הלקוחות עומד על 1.35 מיליון נכון לסוף 2006
יוסי פינק |

לאומי קארד, חברת כרטיסי האשראי ופתרונות הסליקה, דיווחה היום כי סיימה את שנת 2006 עם רווח נקי של 82 מיליון שקלים, וגידול של 58% ברווחיה בשנת 2006.

הכנסות החברה בשנת 2006 הסתכמו ב-585 מיליון שקלים לעומת 488 מיליון שקלים בשנת 2005 – גידול של 20%. המאזן המאוחד גדל ב 25% ועמד על כ-5.1 מיליארד שקלים נכון ל- 31 בדצמבר 2006.

לדברי אריה היילוייל, מנכ"ל לאומי קארד, הגידול בהכנסות נובע בעיקר מגידול בפעילות ההנפקה, הסליקה והאשראי. פעילות זו באה לידי ביטוי בגידול של כ-13% במחזורי הנפקה וגידול של כ-14% במחזורי הסליקה.

היילוייל מציין כי, מספר הכרטיסים התקינים בידי הלקוחות הסתכם, נכון לסוף שנת 2006 ב-1.35 מיליון - גידול של 14% לעומת שנת 2005. פילוח הכרטיסים מעיד על כ-170 אלף כרטיסי מסטרקארד. כ-172 אלף כרטיסים חוץ בנקאיים, מתוכם 107 אלף כרטיסים מסוג אשראי מתגלגל במותג "מולטי". בשנת 2006 הנפיקה לאומי קארד למעלה ממיליון כרטיסי גיפטקארד על סוגיהם השונים, שהוטענו ב-400 מיליון שקלים.

יתרת האשראי למחזיקי כרטיס ובתי עסק הסתכמו ב- 515 מיליון שקלים בשנת 2006, גידול של כ-80% לעומת שנת 2005. בנוסף ביצעה לאומי קארד נכיונות למיניהם בהיקף של כ- 430 מליון שקלים.

ההכנסות המימוניות גדלו בשנת 2006 ב- 110% ל-61 מליון שקלים והרווח מפעולות מימון הסתכם ב- 36 מיליון שקלים סך ההוצאות בשנת 2006 הסתכמו ב-471 מיליון שקלים גידול של 14% לעומת 2005. ההוצאות בשנת 2006 הוו 80% מסך ההכנסות לעומת 84% מסך ההוצאות בשנת 2005.

יונה פוגל, יו"ר דירקטוריון לאומי קארד, ציין שתוצאות החברה מצביעות על מגמת צמיחה עקבית לאורך השנים הנובעת מהיתרונות של מערכת ההפצה של בנק לאומי מצד אחד, ומיכולת החברה להתחרות בשוק החוץ בנקאי ולהגדיל את חלקה בשוק מצד שני.

מנועי הצמיחה הבולטים בשנת 2006 היו, לדברי היילוייל, הרחבת בסיס הלקוחות, גיוון מקורות ההכנסה והמשך שיפור השירות. "לאומי קארד השיקה בשנת 2006 חברת בת חדשה בשם לאומי צ'ק, וכן השקיעה משאבים ביצירת שיתופי פעולה עסקיים עם חברות שונות בהן: מועדון 365, שופרסל, ובית ההשקעות אלטשולר שחם. כל אלו צפויים לשמש בסיס להמשך הגידול המואץ גם בשנת 2007. יחד עם זאת ההישג הבולט ביותר הינו דוח בנק ישראל המציין כי לאומי קארד סיימה את שנת 2006 עם אפס תלונות מוצדקות המדגיש את החשיבות וההשקעה בתחומי השרות תוך דגש על שרות איכותי, יעיל וזמין".

בשנת 2007 מתכוונת החברה להמשיך ולהגדיל את בסיס הלקוחות החוץ בנקאיים ל- 20% ואף יותר .לאומי קארד תרחיב ותעמיק את התחרות על לקוחות כל הבנקים תוך פניה למגוון קהלי יעד והתאמת פתרונות האשראי וסוגי הכרטיסים לצרכיהם. לאחרונה השיקה החברה כרטיס אשראי ראשון בישראל ללא עמלות וללא הטבות בשם "לאומי קארד FREE",המיועד לצרכנים אשר מבקשים לחסוך עמלות ו/או אינם נוהגים לנצל את ההטבות הנלוות לכרטיס.

בחודש הקרובים יושק כרטיס CASH CARD – כרטיס אשראי בינלאומי נטען המיועד לקהלי יעד מגוונים שאינם מחזיקים כרטיס האשראי כלשהו או כאלה המבקשים שליטה מלאה בהוצאות. בנוסף, יושק בקרוב כרטיס ה-WORLD SIGNIA של חברת מאסטרקארד - כרטיס אשראי הפונה לאלפיון העליון.

לדברי היילוייל, לאומי קארד תמשיך להתמקד בשנת 2007 באסטרטגיה המעניקה פתרונות תשלום חכמים ויעילים לבתי עסק ולצרכן הפרטי. לבתי העסק תמשיך להציע החברה מעטפת שירותים ופתרונות תשלום ייחודיים ובלעדיים החל מסליקה (כולל מסטר קארד), שרותי אבטחת פרעון ונכיון צ'קים (באמצעות חברת בת לאומי צ'ק), כרטיסי רכש וכרטיסים עסקיים, פתרונות תשלום מתקדמים בתחום ה-B2B, גיפטקארד לעסקים ולרשתות, הלוואות, ניכיונות מתקדמים ועוד. לצרכנים פרטיים שוקדת החברה על פיתוח שירותים חכמים ויעילים להגברת השליטה והבקרה בהוצאות החודשיות תוך העמדת כלים ידידותיים לצרכנות חכמה כגון: שירותי הודעות SMS, שירות חשבון חודשי Online לקבלת דפי פירוט באינטרנט ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה