שווה להיות בהיי-טק: מציעים חדרים במרכז

רד תקשורת מארחת את תושבי הצפון במלונות במרכז; מספר הקמפיינים באינטרנט לא ירד כתוצאה מהמצב הבטחוני
אפרת אדיר |

"כשאר תושבי המדינה, נחשפנו גם אנו למראות של הילדים היושבים במקלטים ושל המשפחות שבתיהן נפגעו והחלטנו שצריך לקום ולעשות מעשה", אמר זהר זיסאפל, יו"ר רד תקשורת מחשבים.

בצעד דומה לחברות אחרות במשק, הזמינה חברת ההיי-טק, רד תקשורת, משפחות מצפון הארץ, מאיזורים הנמצאים תחת איומי והתקפות טילים וקטיושות, להתארח על חשבון החברה במלונות במרכז הארץ למשך שישה לילות בתנאי חצי פנסיון.

במסגרת היוזמה, הזמינה רד 100 חדרי אירוח במלונות בתל אביב, נתניה, הרצליה וזכרון יעקב. המשפחות המוזמנות, שלמרביתן אין קרובי משפחה במרכז, או אמצעים לממן מלון בכוחות עצמן, נבחרו על ידי הרשויות המקומיות ושירותי הרווחה בצפת, נהריה, חצור הגלילית ובמספר יישובי קו הגבול.

לדברי זיסאפל, "כשהתחלנו במבצע שמחנו לגלות המון רצון טוב ושיתוף פעולה מצד כל הגורמים והמוסדות עימם עמדנו בקשר. בהחלט מחמם את הלב לדעת שיש כאן אצלנו כל כך הרבה אנשים שרק מחכים להזדמנות לתת משהו מעצמם לטובת הכלל".

התמיכה של חברות ההי-טק בתושבי הצפון נובע בעיקר מהעובדה, כי יש באפשרותן אמצעים כלכליים למתן סיוע. סקר של חברת Intersight, מקבוצת שילוב, מחזק עובדה זו ומנתוניו עולה, כי מספר הקמפיינים באינטרנט לא ירד בשל הלחימה בצפון וכן שיעור ההקלקה נשאר זהה.

עוד נתון מעניין מהסקר מראה, כי עבור 17 אחוז מכלל הציבור מקור המידע העיקרי בכל הקשור למצב הבטחוני הוא האינטרנט, לעומת 40 אחוז מהציבור שעבורם המקור העיקרי הוא הטלוויזיה ו-8 אחוז, שעבורם המקור העיקרי הוא הרדיו.

לדברי איתי אוליניק, מנכ"ל Intersight מקבוצת שילוב: "בקרב בעלי הגישה לאינטרנט תופסים אתרי החדשות ברשת נתח גבוה יותר ועבור 24 אחוז מתוכם, האינטרנט הוא מקור המידע העיקרי. כאשר נשאלו לגבי האמינות הנתפסת ורמות דיוק המידע, הרי שהאינטרנט תופס את המקום השני, עם 13 אחוז מהאוכלוסייה- בדומה לרדיו, כאשר הטלוויזיה נהנית מרמת אמינות גבוהה של 36 אחוז".

נתון נוסף שנתגלה מהסקר מלמד, כי האינטרנט נתפס ככלי האמין ביותר גם בקרב 11 אחוז מקרב אלו שמתעדכנים בעיקר מהטלוויזיה. כמו כן, כמחצית מהגולשים ציינו כי הם גולשים יותר לאתרי חדשות מאשר בעבר.

בבדיקת האתרים הפופולאריים לקבלת מידע, נבחר YNET כאתר המוביל בכל הקשור לקבלת מידע, דרכו מתעדכנים כ-35 אחוז מהגולשים באינטרנט. אחריו מופיע וואלה עם 27 אחוז, שמתעדכנים בעיקר דרכו ויתר האתרים לקבלת מידע נמצאים הרחק מאחור עם 1-5 אחוז.

אוליניק מוסיף, כי "ניתוח כמות הקמפיינים שעלו לאוויר באינטרנט ושיעורי ההקלקה על הפרסומות מהימים האחרונים משרטטים תמונה שונה מזו שנצפתה במדיות אחרות. בניגוד לטלוויזיה ולמדיות אחרות בהן חלה ירידה בהיקפי הפרסום בימים האחרונים, שיעור הקמפיינים שעלו לאוויר מיום חמישי האחרון ועד היום (בהשוואה לתקופות מקבילות בחודש וחצי האחרון) נשאר דומה ולא ירד. בנוסף, שיעור ההקלקות על באנרים נשאר דומה בניגוד לציפיות ביחס למצב".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה