ענף הסלולאר העולמי: נוקיה מובילה - סאמסונג חלשה
ברבעון השני של 2005 נמכרו ברחבי העולם 188 מיליון טלפונים סלולריים, מעריכה חברת המחקר והייעוץ הגלובלית Strategy Analytics (ובקיצור: SA) במחקר חדש הקובע, כי נוקיה ומוטורולה מחזיקות כעת למעלה מ-50% מהשוק העולמי.
"הן משאירות ללמעלה מ-60 מותגים אחרים להלחם על שאר חצי השוק", אומרים האנליסטים של SA. הפער בין נוקיה למוטורולה נשמר ואף צמח: נוקיה, על פי המחקר, מכרה ברבעון 60.8 מיליון מכשירים, בעוד מוטורולה, מכרה 33.9 מיליון מכשירים.
בהתבסס על קצב הגידול השנתי, העומד על 18%, מעריכים האנליסטים של SA כי במהלך שנת 2005 כולה יימכרו מעל 775 מיליון טלפונים סלולריים בעולם כולו. הביקוש הגיע בעיקר מדרום אפריקה, מהאיחוד האירופאי וממדינות אפריקניות נוספות. "יפן הדגימה ביקושים חלשים במיוחד עם קצב גידול שלילי בן ספרה אחת במהלך הרבעון".
על פי המחקר, סמסונג הפגינה רבעון חלש ביותר וחסר מעוף - מכירות של 24.4 מיליון מכשירים וקצב גידול של 7% בלבד - בהפגינה צורך עז במוצרים חדשים המיועדים לרמת הכניסה. LG רשמה גידול של 22% במכירות - 12.1 מיליון מכשירים - ושמרה על מיקומה כמספר 4 בדירוג המוכרות הגלובליות - רבעון רביעי ברציפות. ההסבר לכך, טמון להערכת SA, בשווקי ה-CDMA וה-UMTS המסורתיים של החברה, שהביקוש מצידם היה חלש יחסית ברבעון.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
הדס מינקה ברנד"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"
הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל
תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.
היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".
אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".
מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.
- האיחוד האירופי בין קריסה סופית להתעוררות
- הכלכלה האמריקאית ממשיכה לצמוח לצד ריסון באינפלציה – מה זה אומר על הריבית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".
