ענף הסלולאר העולמי: נוקיה מובילה - סאמסונג חלשה

נוקיה ומוטורולה מחזיקות כעת למעלה מ-50% מהשוק העולמי, כך מראה מחקר שערכו בחברת SA. הערכות: ב-2005 יימכרו מעל 775 מיליון טלפונים סלולריים בעולם
שרון שפורר |

ברבעון השני של 2005 נמכרו ברחבי העולם 188 מיליון טלפונים סלולריים, מעריכה חברת המחקר והייעוץ הגלובלית Strategy Analytics (ובקיצור: SA) במחקר חדש הקובע, כי נוקיה ומוטורולה מחזיקות כעת למעלה מ-50% מהשוק העולמי.

"הן משאירות ללמעלה מ-60 מותגים אחרים להלחם על שאר חצי השוק", אומרים האנליסטים של SA. הפער בין נוקיה למוטורולה נשמר ואף צמח: נוקיה, על פי המחקר, מכרה ברבעון 60.8 מיליון מכשירים, בעוד מוטורולה, מכרה 33.9 מיליון מכשירים.

בהתבסס על קצב הגידול השנתי, העומד על 18%, מעריכים האנליסטים של SA כי במהלך שנת 2005 כולה יימכרו מעל 775 מיליון טלפונים סלולריים בעולם כולו. הביקוש הגיע בעיקר מדרום אפריקה, מהאיחוד האירופאי וממדינות אפריקניות נוספות. "יפן הדגימה ביקושים חלשים במיוחד עם קצב גידול שלילי בן ספרה אחת במהלך הרבעון".

על פי המחקר, סמסונג הפגינה רבעון חלש ביותר וחסר מעוף - מכירות של 24.4 מיליון מכשירים וקצב גידול של 7% בלבד - בהפגינה צורך עז במוצרים חדשים המיועדים לרמת הכניסה. LG רשמה גידול של 22% במכירות - 12.1 מיליון מכשירים - ושמרה על מיקומה כמספר 4 בדירוג המוכרות הגלובליות - רבעון רביעי ברציפות. ההסבר לכך, טמון להערכת SA, בשווקי ה-CDMA וה-UMTS המסורתיים של החברה, שהביקוש מצידם היה חלש יחסית ברבעון.

על פי המחקר, מוטורולה ממשיכה להגדיל את הפער בינה ובין סמסונג, עם גידול שנתי של 41% במכירות. "מדובר בשילוב של תכנון חדשני של מכשירים ואספקה נכונה למפעילי הסלולר ברחבי העולם". נוקיה, מציין המחקר, ממשיכה את התאוששותה שהתחילה במהלך 2004, בעיקר בשל צמיחה מורגשת של שוק ה-GSM.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה