ענף הסלולאר העולמי: נוקיה מובילה - סאמסונג חלשה

נוקיה ומוטורולה מחזיקות כעת למעלה מ-50% מהשוק העולמי, כך מראה מחקר שערכו בחברת SA. הערכות: ב-2005 יימכרו מעל 775 מיליון טלפונים סלולריים בעולם
שרון שפורר |

ברבעון השני של 2005 נמכרו ברחבי העולם 188 מיליון טלפונים סלולריים, מעריכה חברת המחקר והייעוץ הגלובלית Strategy Analytics (ובקיצור: SA) במחקר חדש הקובע, כי נוקיה ומוטורולה מחזיקות כעת למעלה מ-50% מהשוק העולמי.

"הן משאירות ללמעלה מ-60 מותגים אחרים להלחם על שאר חצי השוק", אומרים האנליסטים של SA. הפער בין נוקיה למוטורולה נשמר ואף צמח: נוקיה, על פי המחקר, מכרה ברבעון 60.8 מיליון מכשירים, בעוד מוטורולה, מכרה 33.9 מיליון מכשירים.

בהתבסס על קצב הגידול השנתי, העומד על 18%, מעריכים האנליסטים של SA כי במהלך שנת 2005 כולה יימכרו מעל 775 מיליון טלפונים סלולריים בעולם כולו. הביקוש הגיע בעיקר מדרום אפריקה, מהאיחוד האירופאי וממדינות אפריקניות נוספות. "יפן הדגימה ביקושים חלשים במיוחד עם קצב גידול שלילי בן ספרה אחת במהלך הרבעון".

על פי המחקר, סמסונג הפגינה רבעון חלש ביותר וחסר מעוף - מכירות של 24.4 מיליון מכשירים וקצב גידול של 7% בלבד - בהפגינה צורך עז במוצרים חדשים המיועדים לרמת הכניסה. LG רשמה גידול של 22% במכירות - 12.1 מיליון מכשירים - ושמרה על מיקומה כמספר 4 בדירוג המוכרות הגלובליות - רבעון רביעי ברציפות. ההסבר לכך, טמון להערכת SA, בשווקי ה-CDMA וה-UMTS המסורתיים של החברה, שהביקוש מצידם היה חלש יחסית ברבעון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד