לאחר 4 שנים בתפקיד - ארי מלמוד מנכ"ל פובליסיס תל אביב פורש מהמשרד
4 שנים לאחר שהתמנה למנכ"ל משרד הפרסום פובליסיס תל אביב, ארי מלמוד הודיע ליורם באומן נציג הקבוצה בישראל ואחד מבעליה, על רצונו לסיים את תפקידו. מלמוד (לשעבר מנכל חברת חוגלה-קימברלי) יישאר בתפקידו עד סוף השנה וימשיך ללוות את המשרד עד למינוי מחליפו.
מלמוד מונה לתפקיד בשנת 2012, אז עשה את המעבר מלקוח-מפרסם לפרסומאי כשנענה להצעתו של באומן. תחילת דרכו היתה מגומגמת ומסורבלת כשירש לידיו את משרד הפרסום גלר נסיס ולצידו חברת הדיגיטל אידיאולוגי'ק - 2 גופים שידעו ימים טובים יותר והיו במצב שחייב תכנית התייעלות מיידית. במרוצת השנים הצליח מלמוד לייצב את המערכת ובענף מספרים עליו כי הוא מותיר אחריו משרד שמצבו משופר ואיתן לעומת תמונת המצב שהיתה ערב מינויו לתפקיד.
מלמוד (48) הגיע לפובליסיס לאחר קדנציית ניהול משמעותית בחוגלה קימברלי. בתחילת דרכו הוא הצטרף לחוגלה כמנהל מותג ומשם התקדם עד לתפקיד מנכ"ל קימברלי קלארק טורקיה. בשנת 2009 מונה למנכ"ל חוגלה קימברלי ישראל והתחנה הבאה לאחר מכן היתה בפובליסיס, רגע לפני שהוא עורק לתחום ההיי-טק. לאורך השנים, האינטראקציה שלו עם ענף הפרסום היתה לא מבוטלת, אך עם זאת, היא היתה מבוססת על נקודת מבט של לקוח שרואה את הממשק בין הצדדים דרך הצרכים המקצועיים שלו.
לא נחיתה קלה
השנה הראשונה תחת הכובע של מנכ"ל משרד פרסום לא היתה קלה. מלמוד הצטרף לארגון ולקח את המושכות מידיהם של יאיר גלר ומשה נסיס כשהוא נדרש להטמיע לתוך הפעילות את סוכנות הדיגיטל אידיאולוג'יק שנוסדה על ידי ינון לנדנברג ודורון טל. התמורות הפרסונליות לא אחרו לבוא ותקופה קצרה לאחר המינוי מלמוד נותר בצמרת הניהולית ללא גלר ונסיס שיצאו מהתמונה, כמו גם לנדנברג וטל שהלכו כל אחד לכיוונו. גיוסיו הראשונים של מלמוד שהתחיל להרכיב נבחרת משלו היו של אדם פולצ'ק שסיים את דרכו בשלמור אבנון עמיחי ומונה לסמנכ"ל לקוחות ושל עדי כהן סברוב שהגיעה על הטיקט של סמנכ"ל פיתוח ארגוני. אל המשרד הצטרף גם תימור גורדון שתקופה קצרה לפני כן פרש מגלר נסיס וחזר לגלול החדש של המשרד תחת מלמוד.
מינויים אלו העידו על הבאות ואכן לאחר מספר חודשים, הגוף המאוחד תחת השם פובליסיס תל אביב עבר תכנית התייעלות והבראה שכללה צמצום דרסטי של 50% במספר העובדים, מ-120 לכ-60. נכון לעכשיו מצבת העובדים של המשרד הממוקם בבניין צ'מפיון מוטורס עומדת על כ-70. גם בגזרת הקריאייטיב ערך מלמוד מספר שינויים עד שהגיע לנוסחה יציבה שבראשה עומד אמיר הספרי.
נקודת המפנה ב-2014
כאמור, בשנתיים הראשונות שלו בתפקיד ירידת ערכו של המשרד לא נבלמה ונדמה שהאתגרים המקצועיים היו קשים מששיערו בתחילה. המשרד איבד לקוחות משמעותיים כגון ויזה כאל, סמייל, 012 ו-H&O, כמו גם תקציב הדיגיטל של קוקה קולה. באותם הימים טרם נראו באופק התקציבים שיצליחו לכסות על הבורות במאזן אך נקודת המפנה הגיעה לפני כשנתיים עם הזכייה בתקציב הפרסום של כללית. לפני כן המשרד קיבל לידיו את תקציב הפרסום של הראל, אך רינונים על כך שהתקציב הגיע תודות לקשריו של יורם באומן הפחיתו מערכו של ההישג.
נכון לעכשיו, ביצועיו של המשרד טובים בהרבה לעומת תחילת דרכו של מלמוד ב-2012. רשימת הלקוחות כוללת את קבוצת עזריאלי, כלמוביל (מיצובישי וטרייד אין), בייביסיטר, הכללית, אסם (קטגוריית הקפה, טבעול והגלידות) וניאופארם. ב-2015 רשם המשרד הישג נוסף כשהצליח להשתחל למערך הפרסום של שופרסל על משבצת המותג הפרטי, מתחת לאפם של אדלר חומסקי וגיתם BBDO.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
יורם באומן. המחליף כבר מוכן
השינוי בא לידי ביטוי גם במספרים - לאחר שאיבד נתח משמעותי מהיקפי הפעילות של המשרד בשנתיים הראשונות, רשם המשרד בחציון ה-1 של 2015 זינוק של 39% בפעילותו על פי מדדי יפעת בקרת פרסום. בדירוג יפעת האחרון, לסיכום שנת 2015, דורג המשרד במקום ה-14 עם מחזור פעילות שנתי של 81.7 מיליון שקל - עלייה של 10% לעומת 74.2 בתקופה המקבילה אשתקד בתחילת 2015.
לא בבראנז'ה
מן ההיבט האישיותי, למרות שהעיד על עצמו כי המעבר לענף הפרסום הוא משהו שהוא מאוד מעוניין לעשות, מלמוד לא הפך לפרסומאי במלא רמ"ח אבריו. ב-4 השנים שלו בפובליסיס הוא עדיין שידר ריחוק מסוים, שונה באופיו מהפרסומאים הקלאסיים ו"לא חלק מהבראנז'ה" כפי שמעיד גורם בכיר בענף. "ברגע שהוא עשה את המעבר והבין שהוא כבר לא לקוח אלא פרסומאי - הגיע המפנה. המשרד התחיל לאסוף תקציבים, התוצאות הכספיות השתפרו בהתאם ומלמוד משאיר אחריו משרד טוב יותר בהרבה ממה שהוא קיבל" כך לדברי בכיר בענף.
עתידו של מלמוד טרם ידוע בשלב זה, אך מה שוודאי הוא שפרק הפרסום בחייו מגיע לסיומו בשלב זה. דבר נוסף בוודאות גבוהה, הן התוכניות ליום שאחרי מלמוד מבחינת פובליסיס. בקבוצה כבר יודעים מי יהיה מחליפו למרות שהסיכומים הסופיים עם המועמד טרם נחתמו.
יורם באומן, יושב ראש קבוצת פובליסיס בישראל: "מודה לארי על עבודתו הרצינית ומאחל לו המשך הצלחה בדרכו".
- 5.אחד שיודע 21/06/2016 15:04הגב לתגובה זוארי קיבל את המשרד משי גורן, שלא היה סיפור הצלחה מי יודע כמה. גלר ונסיס כבר היו די בחוץ.
- 4.בשעה טובה פובליסיס יוכלו לפרוח. ארי לקוח, לא פרסומאי. שיהיה לו בהצלחה בהמשך דרכו (ל"ת)פובליסיסי לשעבר 17/06/2016 09:39הגב לתגובה זו
- 3.יפה ללא תואר 17/06/2016 00:39הגב לתגובה זומכיר את אריק אישית הוא בחור מאד מוכשר , ברוך שפטרנו. פובליסיס זקוקים לניעור רציני אם הם רוצים לשמור עליו כמנכ״ל.
- אם אתה מכיר אותו אישית אז היית יודע שהשם שלו הוא ארי ולא אריק (ל"ת)דדי 17/06/2016 15:08הגב לתגובה זו
- 2.שני תווים 16/06/2016 15:47הגב לתגובה זולמרות שהעברת אותנו מבז'רנו לבני ברק, נזכור לך חסד נעורים.
- 1.סמי 16/06/2016 13:27הגב לתגובה זורצח את גלר-נסיס, רצח את אידיאולוגי'ק. 2012 פובליסיס היו במקום ה-10. 2015 מקום 14 יחד עם פרסום אברהם. איך בדיוק מלמוד ייצב ו-"מותיר אחריו משרד שמצבו משופר ואיתן לעומת תמונת המצב שהיתה ערב מינויו לתפקיד" אם המשרד צנח 4 מקומות, איבד את כל יכולות הדיגיטל ולא הצליח לגייס אף לקוח משמעותי חוץ מביטוח הראל שבתכלס יורם באומן הביא?
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
