לה גרדיה תל אביב
צילום: דורון סהר

חולדאי לא מחכה לקבלנים - יוזם פינוי-בינוי גדול בדרום העיר

הפרויקט יוקם ברחוב לה גרדיה ותוכנן באמצעות חברת הבת העירונית עזרה וביצרון. הפרויקט הועבר לשלב התנגדויות ופרסום מכרז לביצוע הפרויקט
ארז ליבנה | (16)

לראשונה בהיסטוריה של העיר העברית הראשונה, עיריית תל אביב, באמצעות חברת הבת עזרה וביצרון משווקת פרויקט פינוי-בינוי, שיכלול 420 יחידות דיור ברחוב לה גרדיה בעיר. תכנון הפרויקט נעשה בהתאם לתוכנית המתאר של העיר תא/5000.

 

תכנית לה גווארדיה 35- 45 כוללת הריסה של 6 מבני מגורים טוריים בני 114 יחידות דיור קיימות והקמת כ- 420 יחידות דיור חדשות בבניינים חדשים ומודרניים, תוך שילוב שטחים ציבוריים פתוחים ובנויים לרווחת הציבור.

 

לטענת העירייה "מדובר במודל פורץ דרך המשלב בין מימון עירוני לשלב התכנון וקידום התב"ע, לשלב הביצוע על ידי יזם בתנאי מכרז. כך, התושבים יכולים ליהנות ממסלול בטוח, שקוף ואמין. היזמים מציעים הצעות למכרז על בסיס סל הזכויות שאושר בתב"ע, המאפשר וודאות תכנונית ליזמים ולתושבים".

התושבים יבחרו את ההצעה המתאימה להם ביותר

לפי התוכנית היזמים מתחרים ביניהם על ההצעות מול התושבים, והתושבים הם אלו אשר בוחרים את ההצעה המתאימה להם ביותר, בליווי הבית להתחדשות עירונית בעזרה ובצרון. גם לאחר בחירת היזם וחיבורו לתושבים, הבית להתחדשות עירונית ממשיך ללוות את דיירי המתחם בזמן ביצוע הפרויקט, האכלוס ועד תום שנת הבדק.

 

בימים אלו מפורסמת להתנגדויות התכנית הראשונה במודל זה ברחוב לה-גוורדיה 35-45. במקביל לפרסום להתנגדויות, פורסם מכרז ליזמים שירצו להציע הצעות לביצוע הפרויקט.

 

בהתאם למדיניות התכנונית לשכונת יד אליהו, הרואה ברחוב לה גווארדיה עורק חיים מרכזי בשכונה, התכנית מייצרת דופן מסחרית וקולונדה לרחוב בקומת הקרקע, ומעליה מבני מגורים בני 7.5 קומות. בחזית לרחוב ווינגייט התכנית מאפשרת מבנים של 6.5 קומות ומגדל בן 14.5 קומות מעל קומת קרקע מסחרית בצומת הרחובות לה גווארדיה ויגאל אלון.

 

בהיבט התנועתי, התכנית מרחיבה את רחוב לה גוורדיה תוך הסדרת התנועה, באמצעות תוספת מסלול אופנים והרחבת המדרכה לאורך הרחוב. בנוסף, התכנית קובעת שטחי ציבור מגוננים ומשמעותיים בלב הפרויקט לרווחת הדיירים תוך שמירה על מעברים וקישוריות לטובת הולכי הרגל. כמו כן, התכנית קובעת שטחים ציבוריים בנויים אשר ישמשו לשירותים מוניציפאליים הנדרשים לטובת תושבי השכונה והעיר.

קיראו עוד ב"נדל"ן"

 

"תושבי תל אביב מוזמנים לקדם פרויקטים"

חבר המועצה תא"ל במיל' רועי אלקבץ, יו"ר הועדה להתחדשות עירונית: "התחדשות עירונית היא סם חייה של העיר תל אביב-יפו בעתיד הנראה לעין, והיא בראש וראשונה סיפור של אנשים וקהילות ולאור תובנה זו מקודמים עשרות פרוייקטים ברחבי העיר".

 

אדריכל גיליה ברגר קוליץ, סמנכ"לית להתחדשות עירונית בחברת עזרה ובצרון ציינה כי, "למרות שהתכנית מקודמת במימון עירוני, הגשתה לוועדה המקומית מסתמכת על חתימות בעלי הנכסים במתחם בדומה לפרויקטים יזמיים אחרים.

"חברת עזרה ובצרון והבית להתחדשות עירונית קיימו ומקיימים תהליכי עומק של שיתוף הכוללים: פגישות אישיות, מפגשים פתוחים לציבור הרחב, מפגשים תקופתיים עם הנציגויות, מפגשי בניינים ושילוב בעלי דירות בצוותי התכנון.

"כלל המפגשים תועדו, הועברו למשתתפים ואף הועלו לדף הפרויקט באתר האינטרנט של עזרה ובצרון. לאורך כל הפרויקט מתקיים קשר אישי הדוק בין מנהלי קשרי הדיירים של הפרויקט לבין בעלי הדירות במתחם, והפרויקט מלווה על ידי יועץ חברתי".

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    מוני ט. 19/11/2021 13:44
    הגב לתגובה זו
    לא ייתכן שבצד האחד של לה גארדיה - 35-45, יקבלו תמורה של 70מ"ר לדירה ואילו בדירות שבבניינים מעבר לכביש - 36-46, 25מ"ר בלבד. אין סיבה הגיונית, ראויה, או סבירה שתצדיק אפליה שכזאת!!! אם חשוב לעירייה לממש את התכנית במתחמים האלה - עליה לייצר שוויון מוחלט בתמורות לשני המתחמים.
  • 13.
    תושבת 23/12/2019 19:32
    הגב לתגובה זו
    ומעכבים להם את ההתקדמות כי זה לא מקודם עם עזרה וביצרון
  • 12.
    אבי 23/12/2019 07:30
    הגב לתגובה זו
    12 מר עלובים?
  • 11.
    מיכל 23/12/2019 00:15
    הגב לתגובה זו
    יוזם גורם לצפיפות נוראית, מזעזע
  • 10.
    ישראל 22/12/2019 21:03
    הגב לתגובה זו
    מעניין למה ראש ממשל תל אביב לא עושה פינוי ביוני בדרום מזרח תל אביב מדובר על "רובע9" לפי תוכניות העיר 20 שנה ממתינים לפינוי בינוי בנינים בני 70 שנה ללא ממדים מערכת ביוב קורסת בנינים ללא ארקות לפי חברת חשמל פשוט פצצה מתקתקת לדעתי ראש ממשלת תלאביב פוחד להציף את תל אביב בדירות כי מחירי הדירות הצפון העיר ירדו מתחם דפנה בצפון היר תוך 3 שנים עשו שם פינוי בינוי ומדובר על אותם דירות שאלתי למה כן בצפון ולא בדרום
  • 9.
    טוב מאד 22/12/2019 20:01
    הגב לתגובה זו
    רק כך
  • 8.
    שגיא 22/12/2019 17:04
    הגב לתגובה זו
    והכביש יהיה קטן מלהכיל בניני ענק
  • 7.
    אני משקיע בקרית חיים מערבית (ל"ת)
    מיכל .ש 22/12/2019 16:10
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    חזי 22/12/2019 15:49
    הגב לתגובה זו
    היגיע הזמן שהעירייה תיכנס גם לפרויקט הזה התקוע כבר 25 שנה ע'יי חברת מטרופולין.
  • 5.
    מעניין כמה תעלה דירה שם? (ל"ת)
    מחירים 22/12/2019 14:22
    הגב לתגובה זו
  • 30000 שח למר (ל"ת)
    אבי 23/12/2019 07:28
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אריק 22/12/2019 12:34
    הגב לתגובה זו
    מצויין הגיע הזמן להרוס את כל הבנינים האלה רק שירחיבו גם את הכביש
  • 3.
    חבל 22/12/2019 11:39
    הגב לתגובה זו
    אין מנכל כמו בתל אביב
  • 2.
    כל הכבוד לחולדאי למתכננים וכל המבצעים-כבוד גדול לנו..! (ל"ת)
    עמי, תושב יד אליהו 22/12/2019 11:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ת"א זה פקק אחד גדול (ל"ת)
    ראובן 22/12/2019 11:27
    הגב לתגובה זו
  • אז אמרת (ל"ת)
    בוקר 22/12/2019 12:54
    הגב לתגובה זו
פרויקט נדל" בגבעת שמואל במימון מכלול מימון נדל"ן קבוצ יובלים, ללא קרדיטפרויקט נדל" בגבעת שמואל במימון מכלול מימון נדל"ן קבוצ יובלים, ללא קרדיט
מחירי הדירות לאן

מחירי הדירות ימשיכו לרדת? הנתונים שמראים שסיכוי גבוה שכן

זוכרים את מבצעי 80/20? הרוכשים מתחילים לבטל עסקות - ירידת מחיר הדירה הופכת את העסקה ללא משתלמת; שנת 2026 תהיה שנת המבחן לעסקאות האלו; בינתיים - ההיצע גדול על הביקוש, המחירים יורדים; על התחלות הבנייה, גמר הבנייה וסימנים להמשך ירידת המחירים; וגם - מה עשוי לגרום לעלייה במחירים?

אדיר בן עמי |

מחירי הדירות בירידה. על פי הלמ"ס המחירים יורדים כבר 8 חודשים ברציפות. סיכוי מאוד גבוה שהירידות ימשכו. ראשית, הנתונים של הלמ"ס בעיכוב של כחודשיים וחצי ומהשטח אפשר להבין שהמחירים ממשיכים לרדת. שנית, כל הנתונים על שוק הדירות מרמזים על היצע גדל מול ביקוש שנמוך ממנו, כלומר - עודף היצע שלוקח את המחירים למטה. בשטח רואים ירידת מחירים של אפילו 10% מתחילת השנה, בלמ"ס מצביעים על תל אביב כמקום שבו הירידה בולטת ביותר- קצב שנתי של כ-9%. השאלה הגדולה - לאן הולכים מכאן, ואיך תראה 2026?

נתחיל בנתונים. בשבוע שעבר התפרסמו נתוני התחלות הבנייה ונתון סיום הבנייה. גם הנתונים האלו מלמדים על היצע גבוה בבנייה לצד ביקוש מתון יותר. נתוני הלמ"ס מראים כי ב-12 החודשים עד ספטמבר החלה בנייתן של כ-76 אלף דירות נטו, לאחר ניכוי הריסות בהתחדשות עירונית. מספר זה עולה על תוספת משקי הבית השנתית הממוצעת של כ-55 אלף דירות. וצריך לדבר על הפיל שבחדר - הגירה.

על פי ההערכות היתה הגירה שלילית מאזור המרכז של כ-40 אלף איש נטו, בערך 10 אלף דירות שנוספו להיצע הדירות. זה בעצם מלמד שהפער בין ההיצע הגדול לביקוש אפילו גדול יותר. 

נתון שני שמלמד על הכיוון - קבלנים משתמשים בהטבות מימון כדי לשמור על קצב מכירות. חלקם מציעים ריבית 0% על משכנתה ל-10-20שנים, או הלוואות ללא ריבית עד מיליון שקל לעשר שנים, שחוסכות כ-50-60 אלף שקל בשנה לרוכש. מבצעי תשלום נמוך ראשוני כמו 10%/90% פחות יעילים כעת בגלל המגבלות של בנק ישראל, והמעבר להצעות דחיית תשלומים נרחבת יותר בולט, בעיקר בפריפריה אבל לא רק. מדובר על מבצעים בסגנון - כנסו עכשיו שלמו עוד שנה. כנסו, ריבית המשכנתא עלינו ל-10 שנים ועוד. הנה דוגמה:  הקבלנים בלחץ: אזורים נותנת לרוכשי הדירות הנחה של 500,000 שקל בלי לקרוא לזה הנחה

גמר הבנייה עמד על 58 אלף דירות ב-12 החודשים האחרונים, עלייה של 4% מהתקופה הקודמת. אז ההתחלות מגיעות כאמור ל-76 אלף, גמר הבנייה 58, זה אומר שהמלאי דירות בתהליך גדל, ונזכיר שיש כ-84 אלף דירות במלאי שעדיין לא נמכרו וזו כמות ששקולה בערך לשנה וחצי.   

השער הדרומי צפת, קרדיט: פרחי צפריר אדריכליםהשער הדרומי צפת, קרדיט: פרחי צפריר אדריכלים

רובע חדש בצפת: 915 דונם, 4,000 יחידות דיור וכניסה חדשה לעיר

התוכנית שאושרה בוועדה המחוזית צפון כוללת מגורים ל-20 אלף תושבים, שטחי תעסוקה ומסחר, מוסדות חינוך ופארקים; "רק באמצעות יצירת מסה משמעותית של יחידות דיור חדשות ניתן לייצר תנאים אמיתיים לפיתוח תחבורה וחיזוק הכלכלה המקומית"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צפת

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון אישרה למתן תוקף את תוכנית משרד הבינוי והשיכון להקמת רובע עירוני חדש בצפת, תחת השם "השער הדרומי". התוכנית מקודמת על ידי משרד הבינוי והשיכון בשיתוף עם עיריית צפת, ומשתרעת על שטח של כ-915 דונם, מדרום לשכונת רזים ומצפון לכביש 89.

הרובע החדש כולל כ-4,000 יחידות דיור במבני מגורים בני 4 עד 14 קומות, שצפויות לתת מענה לאוכלוסייה של כ-20 אלף תושבים. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-800 יוקצו לדירות קטנות וכ-300 לדירות דיורית. לצד המגורים כוללת התוכנית גם כ-260 כיתות גן ובתי ספר, כ-16,500 מ"ר של שטחי מסחר וכ-33 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומשרדים.

התוכנית נערכה בהתאם לעקרונות תוכנית המתאר הכוללנית החדשה של צפת, שקודמה בשנים האחרונות על ידי הוועדה המחוזית והוגשה לאחרונה למוסדות התכנון. אחד המרכיבים המרכזיים בה הוא יצירת כניסה חדשה נוספת לעיר מכיוון כביש 89, תוך ניצול הפרשי הטופוגרפיה, והובלת הנכנסים לעיר אל רחוב ראשי שישלב מגורים, מסחר, תעסוקה ומשרדים. ברובע החדש מתוכננים גם מרכז תחבורה שייתן מענה לתחבורה ציבורית, מדרחוב מסחרי, פארק רובעי ופארקים שכונתיים, בית מלון ומוקדי מסחר מקומיים המשולבים בבינוי המרקמי לאורך הרחובות.



השער הדרומי צפת, קרדיט: פרחי צפריר אדריכלים


מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן, מסר: "אישור תוכנית ‘שער הדרומי’ בצפת הוא צעד משמעותי נוסף לחיזוק הצפון, והמשך ישיר לפעולות המשרד להגדלת היצע הדיור בכל רחבי הארץ ובמיוחד בצפון והורדת מחירי הדיור. ניסיון העבר והנתונים מראים שרק באמצעות יצירת מסה משמעותית של יחידות דיור חדשות ניתן לייצר תנאים אמיתיים לפיתוח תחבורה, חיזוק הכלכלה המקומית ומתן פתרון עומק להגירה חיובית של משפחות וצעירים לאזור. זהו האופק לצמיחה אמיתית בצפון. הרובע החדש משלב מגורים איכותיים, תעסוקה, מסחר ותשתיות מתקדמות, שייצרו מנוע צמיחה עירוני וייתנו מענה אמיתי לצרכי התושבים הוותיקים בעיר ולמשפחות החדשות שיגיעו אליה. משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול יחד עם הרשויות לקידום תכנון וביצוע מהירים, לטובת פיתוחה של צפת וחיזוק האזור כולו".