הסיכון לרבעון הקרוב ירד? השווקים צפויים להיות מוצפים בדולרים
בעוד הדיווחים סביב האפשרות לתוכנית תמריצים פיסקלית חדשה מושכים את רוב תשומת הלב של המשקיעים ביומיים האחרונים. אירוע משמעותי עוד יותר התרחש אמש לאחר סגירה המסחר - הפד' האריך את האיסור על ביצוע רכישות חוזרות מצד הבנקים הגדולים בארה"ב עד לסוף 2020.
עבור השווקים המשמעות היא ברורה: הסיכויים למצוקת דולרים בעולם עד סוף השנה ירדו משמעותית. השווקים צפויים להיות מוצפים בדולרים בחודשים הקרובים. המרוויחים הגדולים הם השווקים המתעוררים, שסבלו בחודש האחרון מבריחת הון.
החלטה אמש מתייחסת לבנקים "הגדולים מכדי ליפול" (Global Systemically important banks או בקיצור GSIB). כתוצאה מהמהלכי של הפד' מאז מארס האחרון גדלו הרזרבות של הבנקים בצורה דרמטית, דבר שהכביד על יחס המינוף SLR של הבנקים.
יחס SLR הוא יחס המינוף של הבנקים והוא מתקבל ע"י חילוק ההון רובד 1 של הבנק בחשיפה של הבנק לנכסים. מאז המשבר הכלכלי של 2008 נקבע כי יחס הרזרבה לבנקים אלו צריך לעמוד על 3%. עבור בנקים "גדולים מכדי ליפול", יחס ה-SLR נקבע לרמה של 5%.
- "משבר אשראי עלול לגרור גל מכירות כפוי בוול סטריט"
- בנקים ספרדיים, חברות נדל"ן הולנדיות, חברות אנרגיה נורווגיות - אלה ההשקעות שיספקו לכם תשואה עודפת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לנוכח העובדה שהפד' הגדיל משמעותית את הרזרבות במערכת הבנקאית, באפריל האחרון שינה הפד' הנוסחא לחישוב ה-SLR, כאשר אגרות החוב של ארה"ב והרזרבות בבנקים לא נכללות יותר בחישוב יחס המינוף של הבנק. הפד' העניק אפשרות לבנקים להשתמש בנוסחא החדשה גם בשולחות של בנקים אלו ברחבי העולם. עם זאת, רק גולדמן זאקס בחר להשתמש באפשרות זו.
איך זה מתקשר להחלטה אמש? גם השלוחות של בנקים אלו הגדילו משמעותית את הרזרבות שלהם בעקבות פעולות הפד' והם כרגע בבעיה מסויימת. אם הפד' היה מאפשר ל-GSIB לבצע רכישות חוזרות ברבעון הקרוב, הרזרבות היו עוברות מהשלוחות של הבנקים לחברת האם לטובת הרכישות החוזרות. במצב החדש שנוצר, הרזרבות של שלוחות הבנקים צפויות להיות מתורגמות להלוואות בשווקים הפיננסיים.
באופן לא מקרי, ההחלטה של הפד' מורידה משמעותית סיכון שהשווקים תמחרו לקראת סוף השנה - מצוקת דולרים בשוק. האם זה מספיק? כנראה שכן. המפסידים מההחלטה הם בעיקר המשקיעים של ג'יי פי מורגן שציפו שהבנק יחזור לבצע רכישות חוזרות של המניה.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 5.תותח על !!!!!! (ל"ת)יבין נתנאל 01/10/2020 18:47הגב לתגובה זו
- 4.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)דירה=קורת גג 01/10/2020 18:22הגב לתגובה זו
- 3.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)דירה=קורת גג 01/10/2020 18:22הגב לתגובה זו
- 2.רק מזומן 01/10/2020 17:06הגב לתגובה זוכסאות מוזיקליים.הדולאר חזק רק בראש של הצרכנים.האינפלציה קיימת רק שכולם מפסידים ומקבלים עידוד יצוא.המחיר האמיתי של הדולאר 40סנט.
- 1.תודה עמית.. אלוף בסקירות וניתוח השווקים (ל"ת)דינו 01/10/2020 16:37הגב לתגובה זו
- צנזורה 01/10/2020 18:53הגב לתגובה זומחרבנים אינפורמציה שטותית וחסרת מעוף , המשך לעודד ...עצמך
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
