השור מוול סטריט
צילום: Istock

"הדבר הכי גרוע שהמשקיעים יכולים לעשות עכשיו זה לממש רווחים"

האנליסטית הראשית של בנק ההשקעות PNC מסבירה כי לשוק יש "עוד הרבה מקום לעלות גבוה יותר" וצופה כי שוק המניות יעלה ב-10% בשנת 2020
נועם בראל | (11)

אם אתה מרגישים את הדחף לממש רווחים עכשיו כשהמניות בשיאים חדשים, כדאי שתלחמו בדחף הזה. כך לפחות טוענת אמנדה אגטי, האנליסטית הראשית של בנק ההשקעות PNC, כשלדבריה, השוק אינו נמצא עדיין בשיא הפוטנציאלי.

"הדבר הגרוע ביותר שהמשקיעים יכולים לעשות עם השוק ברמות הנוכחיות זה לממש רווחים", אמרה האסטרטגית הראשית של בנק ההשקעות, והוסיפיה כי "אנו עדיין חושבים שיש מקום לשוק הזה לעלות גבוה יותר".

הניתוח שלה מגיע זמן קצר לאחר שהדאו ג'ונס חצה את רף 29,000 הנקודות בפעם הראשונה אי פעם, כשהוא משלים עלייה של 32% מאז הירידה שתרחשה בערב חג המולד של 2018. גם ה-S&P 500 זינק בחדות מאז אותו יום - כמעט 40%.

"יש לנו השקפה חיובית למדי לשנת 2020", אמרה. "הייתי מצפה לראות תיקון קל כדי שהיסודות יתחזקו. אבל אנו חושבים ש-2020 תהיה שנה די חזקה".

אגטי היתה אופטימית גם בשנה שעברה, כשאמרה למשקיעים לא להפסיק להאמין בשוק השורי למרות התנודיתיות החריגה. העצה שלה כמובן השתלמה. המניות הגיעו לרמות שיא חסרות תקדים בשנת 2019.

"זה יכול להיות מאוד כואב להתגונן מוקדם מדי", הוסיפה אגטי. "היו לנו לא מעט הזדמנויות לעשות זאת מאז דצמבר 2018, וזו הייתה טעות אם היינו יוצאים מפוזיציות".

כעת, אגטי רואה התפתחות שורית נוספת. היא מכנה את 2020 "סיפור של שני חצאים", וצופה כי המחצית הראשונה תישלט על ידי שיפור בתוצאות וצמיחת הרווחים, ובמחצית השנייה של השנה היא מתריעה כי אי הוודאות סביב הבחירות לנשיאות בנובמבר עלולה להוביל לתנודתיות וליצור לחץ כלפי מטה.

עם זאת, התזה שלה טוענת לשוק גמיש אשר יתחזק נוכח האצה מחודשת ברווחים ובצמיחה הגלובלית. אגטי מעריכה כי המניות עשויות לעלות בכ-10% השנה.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    שוק שעולה ועולה יוצר בועה שתמיד מתפוצצת. מאחרורי הרכישות של הפד אין כיסוי וזה יגיע יום אחד לנקודה של חוסר איזון ואז הכל יתגלה (ל"ת)
    אריאל 19/01/2020 11:39
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    הפסד של טראמפ בבחירות והשוק צונח (ל"ת)
    רועה חשבון 13/01/2020 17:44
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    10% לשנה זה 0.8 לחודש . בשביל זה להתאמץ לא כדאי (ל"ת)
    בדיחה 13/01/2020 17:09
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    לא יעשה 30% לדברייך ..יתכן שרק 10%? לא נוגע לא מתקרב. (ל"ת)
    איצ לגברת אגטי. 13/01/2020 16:57
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    דן 13/01/2020 16:56
    הגב לתגובה זו
    אם כל הבועות עומדת בכל רגע נתון להתפוצץ ....
  • 5.
    כל זמן הוא זמן טוב למימוש רווחים!!! (ל"ת)
    רבקה 13/01/2020 16:51
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כבר עשור הם רק מוכרים אין סיכוי לעליות (ל"ת)
    המשקיעים הישראלים 13/01/2020 16:46
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    כל האופטימיים הולכים ליפול על הפרצוף בחודשיים הקרובים.. (ל"ת)
    לימור 13/01/2020 16:45
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    פחחחח 13/01/2020 16:35
    הגב לתגובה זו
    פחחח
  • 1.
    גדי 13/01/2020 16:35
    הגב לתגובה זו
    בתי השקעות יצאו בזמן, והאזרח הפשוט, שיאבד כל חכסונותיו יקפוץמהגג... המניות עלו והתנתקו מהשוק... ביצועי החברות ב2019 היו גרועות מ2018, אך המניות עלו 30 אחוזים... זה טירוף של בועה...
  • אכן בןעה 13/01/2020 17:48
    הגב לתגובה זו
    כי אין ריבית נורמלית, בנקים מרכזיים מציפים, רכישות חוזרות של החברות ותכלס מצב כלכלי טוב מאוד בעולם אז למה שהשוק ירד?
פוליריזון רשתות חברתיותפוליריזון רשתות חברתיות

הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט

פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ביוטק תרופות

חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd -10.62%  , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.


פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.


במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.


בדרך לייצור תעשייתי

ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.


שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.


הילרי סופר, מנכ"לית ויקטוריה'ס סיקרט. קרדיט: רשתות חברתיותהילרי סופר, מנכ"לית ויקטוריה'ס סיקרט. קרדיט: רשתות חברתיות
דוחות

ויקטוריה'ס סיקרט מזנקת לאחר דוחות חזקים

עם התאוששות עמוקה ופתיחת עונת חגים מבטיחה, החברה מציגה צמיחה של 9%, מצמצמת הפסד, מעלה תחזיות לשנה כולה ומקבלת רוח גבית מוול סטריט, ותהליך הטרנספורמציה האסטרטגית שלה מתחיל להשתלם

רן קידר |
נושאים בכתבה ויקטוריה'ס סיקרט

מניית ויקטוריה'ס סיקרט Victoria's Secret 15.9%   מזנקת בחדות, לאחר שהחברה פרסמה דוח רבעוני מרשים שהפתיע את האנליסטים והעלה את מפלס האופטימיות לקראת עונת החגים, התקופה החשובה ביותר בשנה עבור קמעונאיות האופנה. המשקיעים הגיבו במהירות והמניה קופצת ביותר מ-12% ונוגעת בקצה העליון של הטווח שלה השנה.

הדוח הצביע על צמיחה של 9% במכירות הרבעון, שהסתכמו ב-1.35 מיליארד דולר, מעל ציפיות השוק. גם נתון המכירות בחנויות זהות, אחד המדדים המרכזיים בתחום הקמעונאות, עלה ב-8% והדגיש התאוששות רחבה בכל ערוצי הפעילות: חנויות, אונליין ושווקים בינלאומיים. המותגים Victoria’s Secret, PINK ו-Beauty הובילו את המומנטום ותרמו לביצועים האיתנים.

למרות שהחברה עדיין רושמת הפסד מתואם של 0.27 דולר למניה, מדובר בשיפור משמעותי לעומת הפסד של 0.59 דולר ברבעון המקביל, נתון שהאנליסטים הגדירו כ״עדות לכך שהסיבוב האסטרטגי של החברה מתחיל לחלחל״.

שיפור ברווחיות: פחות מבצעים, יותר מכירות במחיר מלא

ה-CFO של החברה ציין כי החברה הצליחה להגדיל את המרווח הגולמי ב-170 נקודות בסיס, הישג משמעותי בשוק אופנה תחרותי. השיפור נבע מהפחתת מבצעים ומתמחור מחושב יותר, שהתאפשר בזכות חיזוק המותגים והחזרת הלקוחות למוצרים במחיר מלא.

לדבריו, ההתמקדות בבקרה על הוצאות ובתכנון מדויק של מלאים מאפשרת לחברה להקטין סיכונים ולשמור על גמישות תפעולית. הוא גם הדגיש כי החברה ממשיכה להשקיע במקביל בחדשנות מוצרים, בחיזוק המסרים השיווקיים ובהעמקת חוויית הלקוח, הן בחנות והן בדיגיטל, מתוך כוונה לבנות אסטרטגיית צמיחה ארוכת טווח.