בת של ח.מר השקיעה בארכוס לפי שווי של 1.75 מ' ד'

ארכוס פיתחה פלטפורמה ייחודית להמרה ושידור של ערוצי וידאו ברשתות כבלים דיגיטאליים בבניין ובשכונה
שי פאוזנר |

חברת קסניה ונצ'ר קפיטל, הודיעה היום כי חברת ארכוס (ARCOS) בה היא מחזיקה בכ-40% (35% בדילול מלא), השלימה לאחרונה סבב גיוס הון בסך 300 אלף דולר מקבוצת משקיעים הכוללת את חברת רוטל קום, שבבעלות קבוצת ח. מר תעשיות. רוטל עוסקת בפיתוח, ייצור ואינטגרציה של מערכות תקשורת רחבת סרט (Broadband) בארץ ובעולם. הגיוס בוצע לפי שווי של 1.75 מיליון דולר לארכוס. בין ארכוס לרוטל הורחב הסכם הפיתוח העסקי שהניב לארכוס מזכר הבנות מסחרי (הזמנות מוצרים נ.ט.) עם חברת תקשורת קנדית בעל פוטנציאל הכנסות לארכוס של 5מ'ד' בשנתיים הקרובות.

חברת ארכוס פיתחה פלטפורמה ייחודית להמרה ושידור של ערוצי וידאו ברשתות כבלים דיגיטאליים בבניין ובשכונה. אחת האפליקציות למוצר של ארכוס, (מיקרו תחנת שידור המבוססת על מנוע ווידאו על רכיב לוגי מרכזי ומשדר רדיו), מאפשרת לספקיות שירותי כבלים לספק שירותי תוכן מקומיים בבניין (אבטחה ובידור) ללקוחותיהם ובכך לעמוד בהתחייבויות חוזיות מול בעלי הביניינים וכן להרחיב את היצע השירותים למשתמשי הקצה. מוצרי ארכוס פונים לשוק הצומח של ציוד ורכיבים לתשתיות וידאו דיגיטלי בכבלים, והשוק הספציפי למוצריה נאמד במספר מיליוני דולרים בשנה.

ענת סגל, מנכלית קסניה ונצ'ר קפיטל, ציינה כי ההשקעה, צירוף נציגי רוטל לדירקטוריון והרחבת הסכם הפיתוח העסקי בין ארכוס ורוטל מהווה הבעת אמון בארכוס ובמוצריה ותוספת משמעותית לצוות הניהולי וליכולות הפיתוח העסקי העתידי של החברה. להערכתה, הרחבת שיתוף הפעולה עם רוטל אשר כבר התברר כמוצלח, יבטיח המשך קשירת עסקאות עם לקוחות נוספים בחו"ל עם פוטנציאל הכנסות גבוה לחברה.

הסכם ההשקעה כולל אופציה למשקיעים להכפיל את השקעתם בארכוס, והתוספת להסכם הפיתוח העסקי כוללת אפשרות להמשך השקעה של רוטל בארכוס עם השגת אבני דרך עסקיות על ידי רוטל. לדירקטוריון ארכוס יצטרפו שי האס, סמנכ"ל טכנולוגיות ופיתוח עסקי ברוטל, ונציג נוסף מקבוצת המשקיעים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


יבוא יצוא
צילום: תמר מצפי

הפטור ממע"מ ביבוא אישי עולה ל-150 דולר והלחץ עובר לשוק המקומי

התקרה החדשה נכנסת לתוקף בחצות, באוצר מציגים לחץ תחרותי על המחירים, ובשוק המקומי מזהירים מפגיעה בעסקים המקומיים

ליאור דנקנר |

הלילה בחצות נכנסת לתוקף הרחבת הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כך שהתקרה עולה מ-75 דולר ל-150 דולר. בפועל זה פותח עוד שכבה גדולה של הזמנות מחו"ל שעד היום נפלו בין הכיסאות ונדרשו במע"מ.

הבדיקה נעשית לפי ערך החבילה ולא לפי מועד ההזמנה, והקובע הוא מועד הגעת החבילה למכס בישראל. המשמעות היא שאותה רכישה יכולה לקבל טיפול שונה לפי מועד השחרור, וגם לפי הדרך שבה החבילה פוצלה או אוחדה בדרך.

ההרחבה הגיעה אחרי פרסום טיוטת הצו להערות הציבור והשלמת הליך החתימה. באוצר מציגים את המהלך כחלק ממדיניות שנועדה לחזק תחרות וללחוץ את מחירי המדף בישראל דרך חלופה מחו"ל, בעיקר בתחומי האופנה ומוצרי הצריכה.


איך זה עובד בשטח ומה נחשב בתוך התקרה

הפטור מתייחס לערך המוצר עצמו. עלויות משלוח לא נכללות בחישוב המע"מ, אבל בפועל יכולות להתווסף עלויות טיפול ושחרור שמשתנות לפי אתר, ספק וחברת שילוח.

מבחינת המכס, הערך נבחן ברמת החבילה. כשכמה פריטים מגיעים יחד באותה חבילה, הם נספרים יחד לצורך התקרה, ובמקרים מסוימים המכס יכול להתייחס לפיצול שנראה מלאכותי כניסיון לעקוף את הכללים ולחייב בהתאם.