יצחק תשובה ממותג גבוה יותר משרי אריסון?
הפורום הישראלי לשיווק, מיסודם של איגוד לשכות המסחר ושלוחת אוניברסיטת דרבי, קיים אתמול (ב') יום עיון שכותרתו 'האדם כמותג'. באירוע, בהנחיית ד"ר צבי גנור, המנהל האקדמי של הפורום, נכחו 250 אורחים.
מבין המרצים באירוע, נמנה עו"ד ששי גז, המתמחה בתחום הפלילי ואף ייצג חשודים רבים במקרי רצח מפורסמים. גז הבהיר מייד בפתיחת הרצאתו כי שאלת המצפון אינה רלוונטית לגביו והוא כלל אינו מתחבט בעניין ואף הסביר, כי התכונות הדרושות לפליליסט מצליח הם: חשדנות, חוצפה והתמסרות מוחלטת לכל פרשה.
בנוגע להצלחתו המקצועית, נימק גז, כי "הדבר נובע מקשר טוב עם התקשורת, מתן כבוד גם לעבריינים ושמירת קשר עימם ובעיקר עם הכבדים". כמו כן, השם המקצועי של עו"ד בקרב עמיתיו למקצוע מהווה, לדעת גז, אמצעי שיווקי חשוב.
בהרצאה בנושא שיווק עצמי חכם – האדם כמותג, ערך ליאור חורב מארד תקשורת, השוואה בין יצחק תשובה (קבוצת דלק) לשרי אריסון (בנק הפועלים, שיכון ובינוי) כמותגים ידועים בעולם העסקים.
לדעת חורב, תשובה ממותג גבוה בשל העובדה כי הוא נמנע מחשיפה מיותרת, יוצר תחושת הזדהות ומאפשר למנהליו המוכשרים להיחשף בתדירות גבוהה. לעומתו, שרי אריסון לא תמיד מצליחה להימנע מחשיפות מביכות ואמוציות מיותרות, כדוגמת פיטורי 900 עובדי הבנק.
בפתח יום העיון, נאמו אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר ואבי ביתן, יו"ר דירקטוריון שלוחת אוניברסיטת דרבי והדגישו בדבריהם, כי לא ניתן ליצור מותג חיובי בלי עבודה קשה, איכות שירות גבוהה והתמדה. עוד הוסיפו השניים, כי "יצירת שם טוב היא עוד אלמנט מרכזי בבניית מותג. מי שיכול להעיד על הצלחת האדם כמותג הוא ציבור לקוחותיו, וככל שחושבים עליך באופן יותר חיובי כך ההצלחה גדולה יותר".