עמית משיח. מקאן תל אביב
צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

מקאן פורש ממכרז הדואר: "יוצר קונפליקט מול לאומי ופפר"

לאחר שהדואר בדק שלמשרדים אין ניגוד אינטרסים ואלו אישרו שאכן כך, דווקא מקאן חוזר בו מההתמודדות במכרז ומודיע כי אכן צפוי קונפליקט מול תקציבי לאומי ופפר
משה בנימין | (1)

משרד הפרסום מקאן תל אביב מסיר את מועמדותו ופורש ממכרז הפרסום של הדואר. במשרד מסבירים שהסיבה נעוצה בכך ש"הדואר הדואר מתכוון למקד את מאמצי השיווק בבנק הדואר והדבר יוצר קונפליקט מול בנק לאומי ופפר".

בשבוע שעבר דובר על כך שהדואר זימן אליו את מקאן ומשרדים נוספים כדי לוודא שפעילות הפרסום של אותם המשרדים המטפלים בבנקים, ומנגד מטפלים גם במוצר כרטיס נטען של אותו הבנק, יוכלו לטפל בתקציב הדואר ללא ניגוד אינטרסים. הבהרה זו היתה נחוצה עבור הדואר מכיוון שבפעילות הפרסום יושם דגש על כרטיס נטען של בנק הדואר.

כעת, לאחר שניתן אור ירוק לכל משרדי הפרסום להמשיך ולהתמודד במכרז, דווקא מקאן הוא זה שחוזר בו מההתמודדות במכרז ומודיע כי אכן צפוי להיווצר קונפליקט מול תקציבי הפרסום של בנק לאומי ופפר בהם הוא מטפל. עם פרישתו מהמכרז יוותרו בו 5 משרדים: אדלר חומסקי, יהושע TBWA, גליקמן שמיר סמסונוב, ראובני פרידן ושמעוני פינקלשטיין פרלמוטר. 

ממקאן נמסר עוד: "אנו גאים לטפל בכלל פעילות הפרסום של קבוצת לאומי - מובילת הבנקאות הדיגיטלית בישראל. בשנים האחרונות חיזקנו את תפיסת לאומי כמוביל דיגיטל והשקנו את פפר- הבנק הדיגיטלי הראשון בישראל. אין לנו כוונה לפגוע במאמצים אלו באמצעות קידום מתחרים".

ההודעה של מקאן על פרישה מהמכרז, בניסוח שמעביר מסר ברור של נאמנות ללקוח, הוא המעשה המתבקש מבחינת משרד הפרסום שיודע שאת מכרז הדואר הוא איבד, אבל יש כאן הזדמנות להרוויח כמה נקודות זכות על הדרך. מנגד יש להזכיר שרק לפני מספר חודשים מקאן לא הפגין נאמנות דומה כשצירף לשורותיו את תקציב הפרסום של רמי לוי בעוד שבמשרד מטופל תקציב הפרסום של טיב טעם. במקאן הסבירו לטיב טעם שהמשרד יכול להכיל את שני התקציבים יחד, אך זו החליטה לוותר על שירותיו ולצאת למכרז.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שלב (ל"ת)
    במילים אחרות לא עלה 04/06/2018 14:18
    הגב לתגובה זו
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים. 

אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.