מימון ישיר
צילום: יח"צ
TV

מימון ישיר בקמפיין: מגיבה בזמן אמת על ה"תספורת" לפישמן

הקמפיין מנסה "לגנוב" את דעת הקהל שנתונה לדיווחים השוטפים על חובות הענק של הטייקון המתרסק אליעזר פישמן
משה בנימין |

מבלי להגיד אליעזר פישמן, אך עם רמזים ברורים למדי, חברת מימון ישיר עולה הערב בקמפיין חדש שבו היא שמה ללעג את הבנקים בישראל, המעניקים לטייקונים המתרסקים כדוגמת דנקנר בעבר ופישמן כיום "תספורת" - מחיקת חובות ענק. מאחורי הפרסומת מסגנון עדות ה-RTM (ריל טיים מרקטינג) עומד משרד הפרסום ברוקנר יער לוי.

הקמפיין מנסה "לגנוב" את דעת הקהל שנתונה לדיווחים השוטפים על חובות הענק של הטייקון המתרסק אליעזר פישמן. חובותיו של פישמן לבנקים (בעיקר הלאומי ופועלים) נאמדים בכ-4 מיליארד שקלים ובימים אלו הצדדים מנסים להגיע לפשרה שבמסגרתה החוב יעבור "תספורת" - אותו מונח שהפך בשנים האחרונות למטבע לשון בשימוש גובר ונתפס על ידי הציבור הרחב כסמל לניתוק שבין האזרחים הנאנקים תחת חובותיהם להטבות מפליגות הלכת המוענקות לטייקונים על ידי הבנקים.

 

מימון ישיר ממשיכה בקו הקריאייטיבי של הפרסומות האחרונות שלה, שבו הפרזנטור, ליאור כלפון, מגלם את דמותו של הלקוח המתלבט וכן את דמותה של נציגת הבנק הלוחשת על אוזנו ומנסה לשכנע אותו לפנות לבנק לקבלת הלוואה אך בחירת המילים שלה מביאה תמיד לתוצאה ההפוכה שחושפת את הטריקים הלא נעימים של הבנק.   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.