עטרה בילר שוטר
צילום: צילום מסך
ניתוח קמפיין

מרביצים לחייל ללא סיבה - ומנסים לשקם את התדמית: האם הקמפיין החדש של המשטרה עובד?

יממה אחרי ששוטרים מכים חייל אתיופי ללא סיבה, ומזה זמן רב שפאדיחה רודפת פאדיחה, המשטרה התחילה בשבוע שעבר במהלך להצלת תדמיתה השוקעת. עובד?
עטרה בילר | (1)

בשורה התחתונה: יממה אחרי ששוטרים מכים חייל אתיופי ללא סיבה, ומזה זמן רב שפאדיחה רודפת פאדיחה, בדיוק לפני שבוע וחצי החלה המשטרה בנסיונות להסית את תשומת הלב הציבורית לדברים אחרים.

על השוטר הטוב והשוטר הרע דובר רבות, אבל פה ברור לחלוטין, שאחרי שהתרגלנו לשוטר הרע שהוא במקרה גם שוטר גרוע, אנו עדים לכמה וכמה שוטרים טובים במיוחד. לאחרונה נדמה שהמזל היחידי של המשטרה הוא שיש עוד כמה מערכות שבכיריהן נחשפו בערוותם, אך ברור לכולנו שמדובר במחדל שרודף מחדל.

בדיוק בגלל זה, יוצאת המשטרה במהלך שקוף להצלת תדמיתה השוקעת באמצעות קמפיין גיוס שחג בעיקר סביב תפקידה של המשטרה כמצילה. ההצלה היא מכל מיני סכנות שהחיים מזמנים לנו. במלים אחרות, "קריירה עם שליחות".

 

 
 
 

סיור, יס"מ, בילוש, חקירות, מג"ב. מסתבר שלהיות שוטר זה לא רק לתפוס גנבים, לרשום דו"חות תנועה ולענות במוקד 100. אולי בזכות משבר מטלטל שעוברת משטרת ישראל, משבר שלא מותיר שום חלקה לא חרוכה, הוחלט במטה כי יש לצאת במסע תעמולה לתיקון התדמית. וההתלבטות, כמו בכל משבר, היא תמיד - איך לתקן בלי לשקר?

לאחר פאשלות חוזרות ונשנות שחושפות את הרשות האוכפת במערומיה האימפוטנטיים או אולי, דווקא, הפוטנטיים מדי, עושה הקמפיין הנוכחי את הדבר הטוב ביותר שקרה למשטרה אפילו מאז "100 בשבילך" שהיה ססמאתי וריק מתוכן.

הקמפיין הנוכחי מסית את אלומת האור משכבות הרקבון שישנן בוודאות בשדרות המשטרה, אל מקומות נקיים, טהורים ותמימי כוונות שאין בכלל שאלה אם קיימים או שלא. עובדה שכן. אמת מסוג אחד במקום אמת מסוג אחר. אסטרטגיה של הסחת דעת בזכות אירועים שנשלפים מארסנל אירועים שהוחבאו עד כה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הסרטונים שרצים באמצעי התקשורת מתעדים מקרים אמיתיים בהם הצילה המשטרה את המצב. המקרים מגיעים מזוויות שונות של סיכון וסכנה. עבריינות נוער, סכסוך חמולות, פציעה בפעולת איבה. בכל המקרים שיחקה המשטרה תפקיד, כמו שאומר הקליפ, עם שליחות. התפקיד הוא תפקיד של מציל, אבל הניואנסים שונים. השוטר שהציל נערה מעבריינות והעלה אותה על דרך הישר עד שהפכה לשוטרת בעצמה; השוטרת שגישרה בין חמולות מסוכסכות והשכינה שלום בית; השוטרים שהצילו את האיש ממכונית בוערת תחת מתקפת טילים.

אנחנו מקבלים מערכת שמציגה אפשרויות רבות להביא את יכולותינו לידי ביטוי. פתאום שוטר זה גם פסיכולוג, עובד סוציאלי, מגשר ואיש קומנדו. והכי חשוב - רחוק ממה שחשבנו, כי המחשבות שלנו, לאחרונה, נודדות לדמות השוטר המסואב, זה שמרוכז בטובתו ומעמדו האישיים.

אז זהו שהמהלך הנוכחי מערער על דעה רווחת זו ומציג את אנשי המשטרה כדמויות בעלות כוונות תמימות, כאלה שבאים לידי ביטוי במיוחד במעשי גבורה והצלה, ורחוקים מנטאלית מהקלישאה המרושעת והמאיימת שהורגלנו בה בסגנון "יבוא שוטר".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    א. 28/04/2015 14:28
    הגב לתגובה זו
    מצטער, אבל הניתוח הזה כל כך לא אמין. הקמפיין מתנוסס באוויר לפחות שבע וחצי. את מציגה אותו כתוצאתי לתקיפת החייל והוא לא.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.