מרביצים לחייל ללא סיבה - ומנסים לשקם את התדמית: האם הקמפיין החדש של המשטרה עובד?
בשורה התחתונה: יממה אחרי ששוטרים מכים חייל אתיופי ללא סיבה, ומזה זמן רב שפאדיחה רודפת פאדיחה, בדיוק לפני שבוע וחצי החלה המשטרה בנסיונות להסית את תשומת הלב הציבורית לדברים אחרים.
על השוטר הטוב והשוטר הרע דובר רבות, אבל פה ברור לחלוטין, שאחרי שהתרגלנו לשוטר הרע שהוא במקרה גם שוטר גרוע, אנו עדים לכמה וכמה שוטרים טובים במיוחד. לאחרונה נדמה שהמזל היחידי של המשטרה הוא שיש עוד כמה מערכות שבכיריהן נחשפו בערוותם, אך ברור לכולנו שמדובר במחדל שרודף מחדל.
בדיוק בגלל זה, יוצאת המשטרה במהלך שקוף להצלת תדמיתה השוקעת באמצעות קמפיין גיוס שחג בעיקר סביב תפקידה של המשטרה כמצילה. ההצלה היא מכל מיני סכנות שהחיים מזמנים לנו. במלים אחרות, "קריירה עם שליחות".
- ביקור סגן נשיא ארה"ב: חסימות הכבישים יתרחבו לתל אביב ולירושלים, שיבושים גם בדרך לנתב"ג
- התחזתה לשוטרת ועובדת בנק ושדדה מיליונים מקשישים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סיור, יס"מ, בילוש, חקירות, מג"ב. מסתבר שלהיות שוטר זה לא רק לתפוס גנבים, לרשום דו"חות תנועה ולענות במוקד 100. אולי בזכות משבר מטלטל שעוברת משטרת ישראל, משבר שלא מותיר שום חלקה לא חרוכה, הוחלט במטה כי יש לצאת במסע תעמולה לתיקון התדמית. וההתלבטות, כמו בכל משבר, היא תמיד - איך לתקן בלי לשקר?
לאחר פאשלות חוזרות ונשנות שחושפות את הרשות האוכפת במערומיה האימפוטנטיים או אולי, דווקא, הפוטנטיים מדי, עושה הקמפיין הנוכחי את הדבר הטוב ביותר שקרה למשטרה אפילו מאז "100 בשבילך" שהיה ססמאתי וריק מתוכן.
הקמפיין הנוכחי מסית את אלומת האור משכבות הרקבון שישנן בוודאות בשדרות המשטרה, אל מקומות נקיים, טהורים ותמימי כוונות שאין בכלל שאלה אם קיימים או שלא. עובדה שכן. אמת מסוג אחד במקום אמת מסוג אחר. אסטרטגיה של הסחת דעת בזכות אירועים שנשלפים מארסנל אירועים שהוחבאו עד כה.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
הסרטונים שרצים באמצעי התקשורת מתעדים מקרים אמיתיים בהם הצילה המשטרה את המצב. המקרים מגיעים מזוויות שונות של סיכון וסכנה. עבריינות נוער, סכסוך חמולות, פציעה בפעולת איבה. בכל המקרים שיחקה המשטרה תפקיד, כמו שאומר הקליפ, עם שליחות. התפקיד הוא תפקיד של מציל, אבל הניואנסים שונים. השוטר שהציל נערה מעבריינות והעלה אותה על דרך הישר עד שהפכה לשוטרת בעצמה; השוטרת שגישרה בין חמולות מסוכסכות והשכינה שלום בית; השוטרים שהצילו את האיש ממכונית בוערת תחת מתקפת טילים.
אנחנו מקבלים מערכת שמציגה אפשרויות רבות להביא את יכולותינו לידי ביטוי. פתאום שוטר זה גם פסיכולוג, עובד סוציאלי, מגשר ואיש קומנדו. והכי חשוב - רחוק ממה שחשבנו, כי המחשבות שלנו, לאחרונה, נודדות לדמות השוטר המסואב, זה שמרוכז בטובתו ומעמדו האישיים.
אז זהו שהמהלך הנוכחי מערער על דעה רווחת זו ומציג את אנשי המשטרה כדמויות בעלות כוונות תמימות, כאלה שבאים לידי ביטוי במיוחד במעשי גבורה והצלה, ורחוקים מנטאלית מהקלישאה המרושעת והמאיימת שהורגלנו בה בסגנון "יבוא שוטר".
- 1.א. 28/04/2015 14:28הגב לתגובה זומצטער, אבל הניתוח הזה כל כך לא אמין. הקמפיין מתנוסס באוויר לפחות שבע וחצי. את מציגה אותו כתוצאתי לתקיפת החייל והוא לא.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
