ניתוח קמפיין

מי מנצח - ג'יימס בונד או המזכירה של שוקה? והקריאייטיב של לה קרמריה - מעורר התפעלות

אסטרטגית המיתוג של אייס על 2 פרסומות חדשות: לשכת סוכני הביטוח ולה קרמריה. האם סופסוף נמצאה התשובה החדה והישירה ל-'9 מיליון'?
עטרה בילר | (2)
סוף סוף, אחרי אינספור פרובוקציות של '9 מיליון', החליטה לשכת סוכני הביטוח לתת פייט. בקליפ ויראלי מאוייר אנחנו מקבלים פארודיה על ג'יימס בונד כאשר לאורך כל הקליפ ישנה דואליות בין מושג הסוכן כסוכן חשאי (007 בשירות הוד מלכותה) לבין סוכן הביטוח. השורה התחתונה - למרות מסע פרסום מתמשך שמציג את עמלת הסוכן כמיותרת ואת תרבות סוכני הביטוח כאפלה ודקדנטית, אי אפשר להחליף את עבודה הסוכן, ואין קיצורי דרך.  
הקליפ משמש תשובה חדה וישירה לטיעון של "9 מיליון" שגורס כי הפרש המחירים בין ביטוח ישיר לביטוח מתווך סוכן נועד "לממן סוכן", כאשר ה'מימון' נועד להשביע את הנהנתנות והנצלנות שלו ולא את העבודה האמיתית של הביטוח והשירות. התיזה של הביטוח הישיר שמפלס דרך לשאר הביטוחים הישירים, היא כי ביטוח מתווך סוכן עולה יותר מביטוח ישיר לא כי הוא נותן ערך מוסף אלא כי הוא מפרנס את החבורה הריקנות של הסוכן שאפילו לא מכיר לא את הלקוח ולא את הקדמה. 9 מיליון, בכשרון קולנועי רב, יצר את דמותו של 'שוקה' שמעולם לא ראינו אותו, ואת מזכירתו (שני כהן המעולה) לזוג מתועב של בוס שפל ומזכירה מרי אנוטאנטית טפשה, רעה ובעיקר מגנה עליו.  
  קליפ הסוכן החשאי מטפל היטב בסטיגמה האפלה והמושחתת שסוכן הביטוח מתקשה לקלף מעצמו, באמצעות פטנט קולנועי שנון. במקום להיות צודק ואובייקטיבי ולהציג סוכן ביטוח, ובמקום להתווכח עם 9 מליון בזירה שלהם ולהצדיק את קיומו של 'שוקה' בחיינו -   אנחנו מקבלים את סוכן הביטוח דרך סוכן אחר שאנחנו מעריצים - הסוכן החשאי. בשבילכם בונד. ג'יימס בונד. ובכן, דמותו של דניאל קרייג מדגימה מדוע אי אפשר להחליף את הסוכן בשום אפליקציה או מוקד אנונימי של מוקדנים. בקליפ אנו עדים לקלישאה הקולנועית הכי מפוארת שאנחנו מכירים - ג'יימס בונד שמחסל 'רעים', מפציץ צוללות ומחליף כלי רכב בלי לפרוע את הבלורית עושה את כל זה אגב דיבור שקט, חלקלק ואגבי. כמו שאנחנו רגילים לקבל אותו. נחיצותו של ג'יימס בונד איננה שנויה במחלוקת, היא כבר שתולה במוחנו. זה ברור שאין לו תחליף, ברור שהוא גם חשאי וצנוע וברור שחיינו תלויים בו נואשות, שלא לומר שחלקנו היה רוצה או להתחתן איתו או להיות הוא. הסוכן, תוך הקבלה בין סוכן חשאי לסוכן ביטוח, פועל מאחורי הקלעים תוך הפגנת תושיה, שיקול דעת ויכולת תמרון ואלתור. זה מבסס את הנחיצות של סוכן הביטוח, ומעמידה כל אלטרנטיבה "ישירה" או "דיגיטלית" בספק רב. מה שנותר מהפרסומת הזו הוא שאי אפשר להפוך את הביטוח לאוטומטי כי כל מקרה הוא פרסונלי, מאתגר וכמעט בלתי אפשרי, ואילו ברגע האמת אנחנו ממש תלויים במקבץ יכולות ותכונות אישיות של הסוכן המיומן. כל מה שקורה בקליפ הפוך מהסטיגמה המאובקת, הנצלנית והמיותרת של סוכן הביטוח. המהלך מחזיר אותנו לזרועותיו של סוכן הביטוח לאחר שנים של סקפטיות ומרעה בשדות זרים, ישירים ודיגיטאליים שהבטיחו לנו שביטוח זה טבלת אקסל חכמה שרק צריך ללחוץ בה על enter. ועוד משהו/ על הפרסומת החדשה ללה קרמריה הפרסומת החדשה ללה קרמריה מציגה לנו פיצוח קריאטיבי מצויין אבל בו בזמן מבצעת החייאה לבריף ארכיאולוגי. כידוע, המנדט של טור זה הוא דיון באסטרטגיה של מותגים. לא בקריאייטיב. מאחורי כל פתרון קריאייטיבי עומדת אסטרטגיה שמטרתה לקדם את מעמדו של המותג ולממש את מטרותיו השיווקיות והעסקיות דרך יצירת תשומת לב אנושית וטיפוח האמונה שהמותג מציע לי משהו חדש, שונה ורלוונטי לי ברמה הפרקטית וגם הערכית. לה קרמריה מביאה בריף שכבר ביקר בכל כך הרבה מותגים ונוסה בכל כך הרבה קמפיינים שאפשר להגיד שהוא לא מכבד את המותג לה קרמריה שחולק יחד עם המתחרה את הובלת שוק המארזים הביתיים של הגלידה.  

בואו להיות הראשונים שצופים בפרסומת החדשה של לה קרמריה! הצלחתם להבין מה קורה בסרט? כתבו לנו ואולי תזכו במארז לה קרמריה מפנק ביותר :)

Posted by ‎גלידות נסטלה‎ on Friday, April 17, 2015
הבריף "מוציא את הילד מכל אחד מאיתנו" - מגיח אחת לכל כמה שנים מתוך ממתק או חטיף אחר. הוא מאד רלוונטי לגלידה אבל לה קרמריה, בדיוק בגלל שהרעיון גנרי לעולם הממתקים והפאסט פוד, לא יכולה לקחת עליו בעלות ולהפוך אותו לשלה בלבד. גם שוקולד השחר מקדם מהלך מושקע תחת הקונספט "ליהנות כמו ילד":  
וגם מקדולנד'ס יצא זה מכבר עם ה Inner child ויש רבים וטובים שמבינים שאנחנו בקונפליקט בין הבוגר השקול שאנחנו לבין הילד משולח הרסן שחי בנו.  
התובנה נכונה אבל לא בונים מנהיגות תוך שימוש באסטרטגיה של אחרים דומים. מאידך, קריאייטיב wise אני חייבת להתפעל מההברקה של הרעיונאי/ איש הארט/ הבמאי.  פרסומת שמתחילה כמו פרסומת לחיתולים או לחטיף תינוקות (חבורת פעוטות מתנפלת על מארז לה קרמריה בבית) שמסתבר לנו, בפתאומיות, דרך עיניה של אמא שנכנסת הביתה, שמדובר בבוגרים - זה פיצוח יצירתי חכם ש'מציל' את הפרסומת מאסטרטגיה לא מי יודע מה, ומייצר 'צריבה' סביב תמונת התינוקות - שהופכים - מבוגרים בן רגע. הסרטון שמתחיל דווקא מהפעוטות כלומר מה'סוף' ולא מהבוגר ש'מיילד' את הילד שבו מייצרת גורם הפתעה וריגוש וחשק לצפות בזה שוב, ולזהות את הדמויות שלובשות אותם בגדים וממוקמות בדיוק באותו מקום סביב השולחן. מהבחינה הזו יש לפעמים פיצוי של האמנות על השכל.    

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אין ולא היה לך מושג (ל"ת)
    בולשיט ארטיסט 22/04/2015 21:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שימי 21/04/2015 16:31
    הגב לתגובה זו
    האסטרטגיה של איגוד הסוכנים אולי נכונה, אבל הקריאיטיב השרוטוני חלושעס ורק ממחיש עוד יותר את הארכאיות של הסוכנים מול הביטוחים הישירים. בפעם הבאה שישקיעו בהפקה נורמלית ויתנו פייט רציני
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.