עטרה בילר אסי כהן
צילום: צילום מסך
ניתוח קמפיין

החדש של הבינלאומי: פרסומת נפלאה שפונה לאנשים שיודעים לצחוק מעצמם

שפת ה-low tech ממשיכה להפתיע. גם במקרה הנוכחי הבנק לא ממציא את הגלגל אבל אסטרטגיה טובה של מותג קיימת בדיוק בשביל ימים כאלה
עטרה בילר | (4)

בשורה התחתונה: הבינלאומי ממשיך להפתיע אותנו עם שפת ה-low tech הנועזת שלו גם כאשר הוא רוצה לבשר חדשנות בנקאית עם מאפיינים של היי טק. 

חשוב לעשות הבדל משמעותי בין המוצר לפרסומת. המוצר "חשבון ירוק" מפתיע בשגרתיות שלו, או שאני מפספסת משהו. חשבון ירוק איננו אלא הצטרפות הבינלאומי לזירת הבנקאות הדיגיטאלית או הישירה שקיימת כבר מספר רב של שנים. בנקאות ישירה אינה אלא זו שמצליחה להחזיר ללקוח עמלות עו"ש, עמלות ני"ע ומט"ח במידה שהוא מבצע את הפעילות שלו בערוצים הישירים. אין פה news של ממש למרות שהבינלאומי רוצה להפגין מובילות בהשקעות ובכלל. הבנק הבינלאומי. קרמי-קאט

למרות שאפתנות זו, אי אפשר שלא להרים גבה. כל כמה שנים צצה ועולה הצהרה מצד בנק זה או אחר כי הוא הוא זה שמוביל את עולם החדשנות, במיוחד החדשנות הדיגיטאלית שמאפשרת בנקאות ישירה מכל מקום בכל עת. בכל פעם שיש חידוש כמו מוקד טלפוני ישיר דרכו ניתן לנהל חשבון, אינטרנט שמאפשרת ביצוע פעולות מהמחשב, אינטרנט יותר מהיר, יותר פעולות אונליין שפעם לא יכולנו לבצע, סמארטפון שמשמש פלטפורמה לאפליקציות וכדומה - תמיד יהיה איזה בנק שימהר לקחת בעלות על החידוש. גם חברות אשראי, חברות ביטוח וגופים שמספקים שירותי בריאות - רובם ככולם רוצים לבשר את בשורת החדשנות ששימשה ותמשיך לשמש זירת קרב כמעט ברורה מאליה במתן שירות ללקוח. לאומי צועק שנים שהוא מוביל בבנקאות דיגיטאלית, וירטואלית, ישירה. כמוהו גם בנק הפועלים.

 במובן הזה הרעיון הנושן "לאומי פותח לי מחר חדש" לא השתנה. מה שמשתנה כל הזמן זה הטכנולוגיה עצמה. התשוקה להתהדר בה לא גוועה מעולם אך חשוב להכות בברזל בעודו חם. הקליפ של הבינלאומי מכה בה כשהברזל טיפה התקרר והתקשה. חובת ההוכחה על הבינלאומי.  תוכיחו לי שחשבון ירוק זה משהו שאמור לערער את שלוותי ואולי להוציא אותי מהבנק שלי. ועם זאת, הפרסומת נפלאה בעיני. אהבתי לפרסומות הבינלאומי היא אהבה שאינה תלויה בדבר. יחסית ל'חדשות של אתמול', מצליחה השפה של הבינלאומי בכל זאת לחולל פלאים. והשפה של הבינלאומי היא שפת הנונסנס וה-low tech של אסי כהן שבכלל לא חשוב אם הוא משחק את הלא-לקוח-פוטנציאלי-המטומטם של הבינלאומי או שהוא משחק את הלקוח החכם שמסתכל לכולנו מעל הראש - הוא תמיד עוזר לנו לראות לנגד עינינו בנק אחר שהוא שונה מהאחרים. אסי מגיש לנו בנק אמיץ שלא קריטי לו להצטייר כשיא הטכנולוגיה והגאונות הפיננסית. הוא מספיק בטוח בעצמו ובשכל של קהל לקוחותיו. במקרה הנוכחי נולד סיפור שלם סביב נושא הדאגה לעתיד. ההשראה טכנולוגית. אפליקציות זה העתיד (נו). אבל זה מקבל טוויסט מעניין. אשתו של אסי מזניקה סטארט אפ בשם קרמי-קאט. הקונספציה מצחיקה והזויה. אתה שולח תמונה של החתול שלך ואשתו של אסי הופכת אותו לחתול קרמיקה. הכי לא וירטואלי. הכי חמרי תרתי משמע. הכי הומור עצמי. זה ממשיך הלאה כשמסתבר לנו שהגיבור, אסי, לא מאמין  לרגע שהמיזם יצליח, אבל הוא משקיע בעתיד יחסיו עם אשתו, ולכן לא ממהר  לריב איתה על כך. הוא זורם איתה אגב צביעת חתול ג'ינג'י מחימר. בסאב טקסט יש לנו בנק שאוהב אותנו איך שאנחנו והוא מציע לנו לאהוב אותו כפי שהוא... החשבון הירוק נצבע, לפתע, בצבעים אנושיים, ארציים ויומיומיים ולא טכנולוגים - קרים - מתכתיים - עתידניים. היופי בפרסומת הוא שהיא מסמנת לנו את מושג העתיד ולא את מושג העתידנות. הבינלאומי קצת צוחק משפת העתידנות ומייצר מיזם גמלוני של שליחת חתולי קרמיקה בדואר. אנחנו לא לוקחים את עצמינו ברצינות תהומית, מעבירה הפרסומת, ואנחנו פונים לאנשים כמונו שיודעים לצחוק מעצמם ולצחוק בכלל. אם אתם כאלה תעבירו את המצלצלים לחשבון הירוק כי בטווח הרחוק (כך לפחות רוצה הבנק שנאמין) זה ישתלם לכם ופירוש הדבר לדאוג לעתידכם. אני אוהבת את הקול הלא מתלהם של הבינלאומי ואני סולחת לו שלא תמיד הוא ממציא את הגלגל כמו למשל במקרה הנוכחי. אסטרטגיה טובה של מותג קיימת בדיוק בשביל ימים כאלה בהם קורה שאתה לא הראשון שפרצת לתודעה ולא אתה תהיה זה שישנה את העולם, כי אמרו את זה קודם.  

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    כתבת מאוד יפה (ל"ת)
    יוליה הג'ינג'ית 24/12/2015 11:05
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    משה 25/03/2015 06:39
    הגב לתגובה זו
    אתמלא מבינה כלום בפרסום- זוועה
  • 2.
    נמאס 24/03/2015 12:29
    הגב לתגובה זו
    עטרה היקרה, מאז שפרגנת לברוקנר ויורם לוי על פרסומת מועתקת מא' ועד ת' (וכשאת יודעת שהיא מועתקת) כל טור שלך הוא בגדר בדיחה חלשה. אגב בדיחות חלשות, גם הפרסומת הזו של גליקמן חלשה להחריד מה שלא עוצר אותך מלפרגן לה. עצוב.
  • 1.
    צ'יקו 24/03/2015 11:23
    הגב לתגובה זו
    פרסומת לא מצחיקה עם אסטרטגיה שמובנת רק לאנשים שעובדים בתחום ולא יוצאת החוצה. איף עטרה שחררי כבר
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד. 

חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.