עטרה בילר אסי כהן
צילום: צילום מסך
ניתוח קמפיין

החדש של הבינלאומי: פרסומת נפלאה שפונה לאנשים שיודעים לצחוק מעצמם

שפת ה-low tech ממשיכה להפתיע. גם במקרה הנוכחי הבנק לא ממציא את הגלגל אבל אסטרטגיה טובה של מותג קיימת בדיוק בשביל ימים כאלה
עטרה בילר | (4)

בשורה התחתונה: הבינלאומי ממשיך להפתיע אותנו עם שפת ה-low tech הנועזת שלו גם כאשר הוא רוצה לבשר חדשנות בנקאית עם מאפיינים של היי טק. 

חשוב לעשות הבדל משמעותי בין המוצר לפרסומת. המוצר "חשבון ירוק" מפתיע בשגרתיות שלו, או שאני מפספסת משהו. חשבון ירוק איננו אלא הצטרפות הבינלאומי לזירת הבנקאות הדיגיטאלית או הישירה שקיימת כבר מספר רב של שנים. בנקאות ישירה אינה אלא זו שמצליחה להחזיר ללקוח עמלות עו"ש, עמלות ני"ע ומט"ח במידה שהוא מבצע את הפעילות שלו בערוצים הישירים. אין פה news של ממש למרות שהבינלאומי רוצה להפגין מובילות בהשקעות ובכלל. הבנק הבינלאומי. קרמי-קאט

למרות שאפתנות זו, אי אפשר שלא להרים גבה. כל כמה שנים צצה ועולה הצהרה מצד בנק זה או אחר כי הוא הוא זה שמוביל את עולם החדשנות, במיוחד החדשנות הדיגיטאלית שמאפשרת בנקאות ישירה מכל מקום בכל עת. בכל פעם שיש חידוש כמו מוקד טלפוני ישיר דרכו ניתן לנהל חשבון, אינטרנט שמאפשרת ביצוע פעולות מהמחשב, אינטרנט יותר מהיר, יותר פעולות אונליין שפעם לא יכולנו לבצע, סמארטפון שמשמש פלטפורמה לאפליקציות וכדומה - תמיד יהיה איזה בנק שימהר לקחת בעלות על החידוש. גם חברות אשראי, חברות ביטוח וגופים שמספקים שירותי בריאות - רובם ככולם רוצים לבשר את בשורת החדשנות ששימשה ותמשיך לשמש זירת קרב כמעט ברורה מאליה במתן שירות ללקוח. לאומי צועק שנים שהוא מוביל בבנקאות דיגיטאלית, וירטואלית, ישירה. כמוהו גם בנק הפועלים.

 במובן הזה הרעיון הנושן "לאומי פותח לי מחר חדש" לא השתנה. מה שמשתנה כל הזמן זה הטכנולוגיה עצמה. התשוקה להתהדר בה לא גוועה מעולם אך חשוב להכות בברזל בעודו חם. הקליפ של הבינלאומי מכה בה כשהברזל טיפה התקרר והתקשה. חובת ההוכחה על הבינלאומי.  תוכיחו לי שחשבון ירוק זה משהו שאמור לערער את שלוותי ואולי להוציא אותי מהבנק שלי. ועם זאת, הפרסומת נפלאה בעיני. אהבתי לפרסומות הבינלאומי היא אהבה שאינה תלויה בדבר. יחסית ל'חדשות של אתמול', מצליחה השפה של הבינלאומי בכל זאת לחולל פלאים. והשפה של הבינלאומי היא שפת הנונסנס וה-low tech של אסי כהן שבכלל לא חשוב אם הוא משחק את הלא-לקוח-פוטנציאלי-המטומטם של הבינלאומי או שהוא משחק את הלקוח החכם שמסתכל לכולנו מעל הראש - הוא תמיד עוזר לנו לראות לנגד עינינו בנק אחר שהוא שונה מהאחרים. אסי מגיש לנו בנק אמיץ שלא קריטי לו להצטייר כשיא הטכנולוגיה והגאונות הפיננסית. הוא מספיק בטוח בעצמו ובשכל של קהל לקוחותיו. במקרה הנוכחי נולד סיפור שלם סביב נושא הדאגה לעתיד. ההשראה טכנולוגית. אפליקציות זה העתיד (נו). אבל זה מקבל טוויסט מעניין. אשתו של אסי מזניקה סטארט אפ בשם קרמי-קאט. הקונספציה מצחיקה והזויה. אתה שולח תמונה של החתול שלך ואשתו של אסי הופכת אותו לחתול קרמיקה. הכי לא וירטואלי. הכי חמרי תרתי משמע. הכי הומור עצמי. זה ממשיך הלאה כשמסתבר לנו שהגיבור, אסי, לא מאמין  לרגע שהמיזם יצליח, אבל הוא משקיע בעתיד יחסיו עם אשתו, ולכן לא ממהר  לריב איתה על כך. הוא זורם איתה אגב צביעת חתול ג'ינג'י מחימר. בסאב טקסט יש לנו בנק שאוהב אותנו איך שאנחנו והוא מציע לנו לאהוב אותו כפי שהוא... החשבון הירוק נצבע, לפתע, בצבעים אנושיים, ארציים ויומיומיים ולא טכנולוגים - קרים - מתכתיים - עתידניים. היופי בפרסומת הוא שהיא מסמנת לנו את מושג העתיד ולא את מושג העתידנות. הבינלאומי קצת צוחק משפת העתידנות ומייצר מיזם גמלוני של שליחת חתולי קרמיקה בדואר. אנחנו לא לוקחים את עצמינו ברצינות תהומית, מעבירה הפרסומת, ואנחנו פונים לאנשים כמונו שיודעים לצחוק מעצמם ולצחוק בכלל. אם אתם כאלה תעבירו את המצלצלים לחשבון הירוק כי בטווח הרחוק (כך לפחות רוצה הבנק שנאמין) זה ישתלם לכם ופירוש הדבר לדאוג לעתידכם. אני אוהבת את הקול הלא מתלהם של הבינלאומי ואני סולחת לו שלא תמיד הוא ממציא את הגלגל כמו למשל במקרה הנוכחי. אסטרטגיה טובה של מותג קיימת בדיוק בשביל ימים כאלה בהם קורה שאתה לא הראשון שפרצת לתודעה ולא אתה תהיה זה שישנה את העולם, כי אמרו את זה קודם.  

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    כתבת מאוד יפה (ל"ת)
    יוליה הג'ינג'ית 24/12/2015 11:05
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    משה 25/03/2015 06:39
    הגב לתגובה זו
    אתמלא מבינה כלום בפרסום- זוועה
  • 2.
    נמאס 24/03/2015 12:29
    הגב לתגובה זו
    עטרה היקרה, מאז שפרגנת לברוקנר ויורם לוי על פרסומת מועתקת מא' ועד ת' (וכשאת יודעת שהיא מועתקת) כל טור שלך הוא בגדר בדיחה חלשה. אגב בדיחות חלשות, גם הפרסומת הזו של גליקמן חלשה להחריד מה שלא עוצר אותך מלפרגן לה. עצוב.
  • 1.
    צ'יקו 24/03/2015 11:23
    הגב לתגובה זו
    פרסומת לא מצחיקה עם אסטרטגיה שמובנת רק לאנשים שעובדים בתחום ולא יוצאת החוצה. איף עטרה שחררי כבר
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.