טור

בלי לבני ובלי להתפתל: קמפיין "הקול" של הרצוג לוקח סיכון ומסמל אומץ

במקום לזייף מאצ'ואיזם, מחצין בוז'י מודיע לנו שלמרות הישגיו עקב האכילס שלו הוא קולו. הוא נותן לנו להבין לבד את השטחיות שלנו וזה חכם
עטרה בילר | (4)

לכל פוליטיקאי יש נקודה מגוחכת. בארץ נהדרת מתפרנסים מזה. הגזענות של בנט למשל מתפתחת לכדי מאסטרפיס. הזחיחות של ביבי. רצינות היתר החנונית של ציפי. השיק הפסיכופאתי של ליברמן. כל אחד מאיתנו, ברגעי החולשה שלו, עושה פוזה שתפקידה לחפות, לפצות, להסיח את הדעת מהדבר שאנחנו מתביישים בו.

אצל בוז'י, בדומה לציפי, יש משהו נקי, מפונק, לא מספיק מחוספס. בוז'י נראה ילד שמנת שאם מישהו יצעק עליו קצת יותר מדי חזק אולי הוא יפרוץ בבכי. הסממן החיצוני הבולט ביותר שמבטא זאת הוא קולו. קול של ילד בכיתה ה'. אבחנה קצת לא זהירה עלולה להגיד עליו 'ילד כאפות' שאף אחד לא רוצה בתור ראש ממשלה שלכאורה צריך לבלום ביד אחת את הגרעין האיראני ובשניה - לסתום את המנהרות שמגיעות מעזה.

עד לא מזמן, לא רק ששמענו את קולו הצייצני יותר מאי פעם, הוא הסתתר מאחורי קומתה התמירה של אשת הברזל ציפי ליבני. לך תוכיח שהוא לא הסתתר שם בכלל. כשאתה ילד שמנת - זה בלתי אפשרי.

עד לא מזמן הוא ניסה להגיד לנו שיחד עם ציפי הוא כוח גדול וכי שניהם יצילו אותנו מהחוליגן שמנהל את המדינה. אולי הוא צודק אבל בפוליטיקה אסור להיות צודק. צריך להיות חכם.

כשאני מסתכלת על הצוות הזה - ציפי ובוז'י - אני רואה מצרף נכון של יכולות מנהיגות, שיקול נכון של איחוד קולות ואיחוי קרעים, וחישוב נכון של מספר מנדטים ואחוז החסימה. ובכל זאת - משהו בכייני, טענתי, תלונתי וטרונייתי לא הצליח לחמוק מהם והוא התייצב בינם לבינינו, במיוחד בגללו, כי היא את טבילת האש שלה עשתה אי אילו פעמים. אפשר אפילו לומר שהיא יצאה מהקונכיה והתחילה קצת להתלכלך כמו שאדם שרוצה להנהיג מדינה קשת עורף כמונו צריך לעשות. אבל בוז'י נותר שם במשבצת של אלה שאנשים כמו ליברמן או ביבי מרביצים להם בחצר בית הספר.

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

המשימה של בוז'י היתה לגעת במקום הכי חלק וכואב. בדימוי הרכרוכי שלו. ולהרוג את זה אחת ולתמיד. המהלך האחרון, שהוא כנראה אחד מיני רבים שעוד יגיעו אלינו ויראלית, עושה את זה.

במקום לזייף מאצ'ואיזם, מחצין בוז'י את דימויו הציבורי ומודיע לנו שלמרות הישגיו הצבאיים והמדיניים, עקב האכילס שלו הוא למעשה קולו. הוא מזכיר לנו מהי הסיבה האמיתית להתלבטות שלנו: אנחנו מפחדים שהחנון הזה לא יהיה שם ברגע האמת. שאולי הוא יקפל רגליים ויותיר אותנו פצועים בשדה הקרב. הוא ולא אחר אומר לנו את זה בלי למצמץ ובלי שום "אבל". הוא משאיר אותנו עם תחושה שאנחנו מטומטמים, נתפסים לחיצוניות, מצמצמים את יכולת השיפוט שלנו לחוש בודד ומתעלמים מכל שאר החושים והרמזים שיש לנו על האיש ואישיותו. אבל לא הוא אומר לנו את זה. אנחנו אלה שבוחרים להתבייש. הוא רק מציין עובדה - הסיבה שחלקנו עדיין מתלבט לגביו הוא קולו.

יש פה כמה פעולות אסטרטגיות חכמות: בוז'י מודה בחולשתו. הוא מגדיר מחדש את שדה ההתלבטות לכדי דבר מצומצם ושטחי ובכך משכנע אותנו שאנחנו 99.9% בעדו. הוא נותן לנו להבין לבד את השטחיות שלנו בכך שהוא רק מצמיד את הישגיו הרבים לקולו החלשלוש ונותן לנו לעשות את החיבור במוחנו.

הוא בכלל לא מדבר בקולו אותו אנחנו רגילים לשמוע. קולו מדובב בידי גבר בעל קול רדיופוני, נמוך וסמכותי (אורי לברון) - ובכך מציע לנו הקליפ לכל אורכו את הבוז'י האמיתי שמסתתר בתוך בוז'י הצייצן. הדיבוב מופגן ולא מזויף, כלומר - מדובר בטקטיקה קריאטיבית שמיועדת לגרום לנו לחוות בוז'י אחר ולהתחרט על כל מה שחשבנו עליו והרגשנו כלפיו. הרגע שבו בוז'י בעל קולו של הקריין אומר "קולי" הוא רגע חזק של מודעות עצמית.

הוא עומד בפני עצמו בלי להשען על לבני ובלי להתפתל סביב השותפות שלהם. הוא מופיע נטו נוכח הסדק בתדמיתו, ולוקח סיכון משמעותי ביותר בכך שהוא זה שמניח את הבטן הרכה שלו על סדר היום. לטעמי, אם קליפ זה יגיע לעוד ועוד גולשים, הוא ישחרר מהתלבטויותיהם רבים וטובים שממש בגלל קולו של הרצוג ומה שהוא מייצג - חוששים להצביע למחנה הציוני. כמובן שהאג'נדה הזו לא די בה כדי לגרוף את הקלפיות אבל מדובר במהלך שמסמל אומץ ואינטגריטי, והיי, הוא אמר 8200 וקבינט ושר בממשלה!.

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אסף 04/03/2015 14:52
    הגב לתגובה זו
    אף אחר לא מדווח לעצמו שהוא לא מצביע להרצוג בגלל הקול. הקול בסוף מתורגם לאימג של רכרוכי. הבעיה היא שאי אפשר להתמודד עם זה בצורה ישירה. זה נשמע מתנצל. החלטה אסטרטגית לא ככ טובה..
  • 3.
    זה נחמד, אבלאי אפשר להילחם באמוציה עם רציונאל (ל"ת)
    יונתן 25/02/2015 13:33
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הפכתם את עתיד ישראל לקשקוש (ל"ת)
    מני 24/02/2015 14:23
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוחאי 24/02/2015 11:58
    הגב לתגובה זו
    עטרה אין לך עבודה ?
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.