16:59 ראש ממשלת יפן: מתחייב לפעול בתקיפות מול צפון קוריאה

16:59 כסף קטן - מחזור המסחר בת"א הסתכם היום ב-478 מיליון שקל בלבד.

15:49 חברון: נעצרה נערה פלסטינית שהצהירה על כוונתה לבצע פיגוע >>

15:07 תתכוננו לחושך ביציאה מהעבודה - תוך מספר ימים עוברים לשעון חורף >>

12:43 סוריה: הקואליציה כבשה מידי דאע"ש מאגר נפט מהגדולים במדינה

11:39 בזק תקנס ב-11 מיליון שקלים לאחר שהפרה את הוראות השוק הסיטונאי >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

זו הסיבה שמניית טאואר צללה 10% בוול סטריט - במחזור ענק

 |  36
טענות קשות
Share
מניית טאואר ( סימול: TSEM ) צללה בסיום המסחר בוול סטריט ב-9.86% במחזור כבד הגדול פי 10 מהמחזור היומי הממוצע, זאת בזמן שמדד הנאסד"ק סיים בעליות של כ-2% הסיבה לנפילות בטאואר היא סקירה עוינת שפרמה היום קרן הגידור Spruce Point שמתמחה בפוזיציית שורט אגרסיביות וההמלצה היא "strong sell". מדובר באותה קרן גידור שלאחרונה הובילה מתקפה חריפה על החברה של אלשטיין ('אירסה') באמצעותה הוא מחזיק באידיבי ולפני מספר חודשים סימנה גם את אבן קיסר הישראלית.


גוף המחקר של קרן הגידור טוען לעבירות חשבונאיות חמורות בחברת טאואר שבוצעו בכדי להימנע מכניסה לפשיטת רגל - לא פחות. בהודעה שפורסמה נכתב כי משרד עו"ד כבר נשכר ע"י מספר משקיעים בכדי לבחון את אותן עבירות. בין היתר נטען ע"י גוף המחקר כי טאואר ניפחה בצורה אגרסיבית את השת"פ עם פנסוניק רק בכדי להשפיע על מחיר המניה - ואז להמיר את סדרת האג"ח שלה למניות וכך להקל על נטל החוב. הטענה היא ששווי השותפות נופח מאזור ה-100 מיליון דולר ל-300 מיליון דולר.

בהמלצה שפורסמה נכתב כי "בעוד טאואר הציגה את השת"פ עם פנסוניק כ'קונספט מהפכני ורב חשיבות', בפנסוניק הטונים היו הרבה פחות מתלהבים - שם הציגו את השת"פ כצירוף נסיבות של קשיים בתחרות שהוביל לשימוש באותו המפעל". בקרן הגידור טוענים גם לרישומים חשבוניים מפוקפקים בכדי לתת את הרושם של שולי רווח חזקים, רווחיות חזקה ותזרים מזומנים חופשי ומציינים מספר דרכים בהם טאואר נהגה.

עוד נכתב בסקירה כי כל בעלי המניות שהיו שותפים אסטרטגיים (Sandisk, Alliance Semi, Macronix, Toshiba, QuickLogic) מכרו במהלך בניית המפעל השני בישראל, ושני השותים הישראלים שהם בנק לאומי וחברה לישראל המירו את שטרי ההון בשנתיים האחרונות. בנוסף, בנק הפועלים הפחית את החשיפה שלו. "בעלי המניות בארה"ב צריכים לשאול את עצמם האם הם מכירים את טאואר טוב יותר מאשר הבנקים הישראלים שמימנו את הפעילות של טאואר וטוב יותר מחברה לישראל שהינה מחברות האחזקה הגדולות בישראל?".

בקרן הגידור יורדים בהמלצה גם לפסים אישיים, "מנכ"ל טאואר באופן מיסתורי השמיט מרשימת ההישגים שלו את העובדה שלא סיים אפילו קולג', בניגוד למנכ"לים אחרים בתעשייה שהינם בעלי תארים מתקדים - חלקם הגדול עם תארי PhD". לעניין ההמלצות המתלהבות: בקרן הגידור מתייחסים גם לעניין ההמלצות החמות שטאואר מקבלת ממספר אנליסטים עם מחירי יעד שנעים בין 17 ל-28 דולר (כלומר אפסייד ממוצע של 75%) וכותבים כי "האנליסטים האלה קבעו את מחירי היעד שלהם על בסיס צפי שטאואר תציג ב-2016 גידול של בהכנסות וברווח למניה של 13% ו-23% בהתאמה, אבל המצב בשטח הוא שהמתחרים של טאואר צפויים להציג גידול חד ספרתי נמוך בשורת ההכנסות וירידה בשורת הרווח למניה. "זה לא מפתיע שהאנליסטים סבורים שטאואר זולה במצה הנוכחי אבל זה רק בשל הנחות חשבונאיות לא נכונות מצד טאואר - ולכן ההנחות של האנליסטים הן למעשה חסרות חשיבות. לדעתנו, הסיפור האמיתי הוא שהמודל העסקי של טאואר הוא ספקולטיבי שלא נראה שהוא מייצר כסף והיא בעיקר נסמכת על השווי המוטה שלה לצורך ביצוע עסקות עם חברות אחרות". בשורה התחתונה: בגוף המחקר סבורים שמחיר המניה צריך לעמוד על 3-6 דולר בלבד, כלומר נמוך ב-50%-75% ממחירה כיום. ההמלצה היא כאמור - "מכירה חזקה".

מטאואר נמסר בתגובה: "הדוחות הכספיים של טאואר נערכים על פי ועומדים בכל דרישות הדיווח של US GAAP ושל הרשות לניירות ערך של ארה"ב. הדוחות מבוקרים על ידי חברת דלויט, אחת מארבע חברות ראיית החשבון הגדולות בעולם. הדו"ח המצוטט נכתב על ידי חברת מחקר המתמקדת בשורט, כפי שהם מעידים על עצמם באתר החברה. החברה מעולם לא יצרה איתנו קשר ואין לה כל נסיון או התמחות בתעשיית השבבים ו/או בהתמחות שלנו כיצרנית שבבי אנלוג. אנו ממשיכים להתמקד בביצועים הטובים והצומחים של החברה המונעים על ידי הביקוש החזק של לקוחותינו ועם מודל פיננסי של רווח נקי על בסיס GAAP בר קיימא וצומח".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

36 תגובות ב-28 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
28 יודע דבר 19/01/2016 15:39 טאואר תכה כל תחזית, מניה מבטיחה
נראה שגורמים עויינים סטייל BDS מחבלים במסחר של חברות ישראליות מובילות. טאוור היא מניה עם עתיד גדול, לא לחינם האנליסטים של בנק הפועלים הוציאו המלצה הפוכה מזו של הזרים.... אז, שלא יעבדו עליכם
27 שמוליק 15/01/2016 15:59 קפיצה מהמגדל
צפו היום לשחיטה נוספת של 15 אחוז.
26 זינגר 15/01/2016 14:38 זינגר
המנייה מעולה ואין לי ספק כי המטרה היא מגמתית וברורה ולצערי היו כאלו שנפלו ברשת כמו דגים.המנייה עד סוף 2016 תגיע ליעד של 70 75 שקל
מ.ז 15/01/2016 14:58 טאואר
ובכל זאת הוא השיג את מטרתו כי עובדה המניה ירדה אתמול והיום לפני המסחר היא יורדת ב 4.8%
25 קרן גידור 15/01/2016 12:17 נראה שהם מסמנים חברות ישראליות . נראה קרן של
אנטישמים . מישהו צריך לתת מיד תשובות אמיתיות למה שקורה שם כולל האימפוטנטים בממשלה ששותקים כמו דגים כשצריך לדבר וצורחים כשצריך לשתוק.
24 טאואר 15/01/2016 12:15 אם זה שקר צריך לתבוע אותם
השקרנים צריכים לתת את הדין
23 דינו שבבי 15/01/2016 12:11 אמממ...אני מתחיל להתעצבן ! לא טוב לבריאות שלי ולקרן .. (ל"ת)
22 רמי 15/01/2016 12:05 טאוור עלה ועלה הרבה היתה לו שנה זוהרת ועכשיו
הגיעה שנת שפל שלה כנראה בתור מישהו שהרבה שנים מחזיק אותו אומר לכם מיש יש לו לב חלש שייצא מהר מאוד ולצמצם הפסדים היא יכולה לרדת 60 אחוז בקלות
יש עובדות 15/01/2016 14:54 רמי-די למכבסת המילים
ב 2015 טאואר עלתה בארצות הברית ב חמש וחצי אחוז. לא שנה זוהרת ולא נעליים.
21 טאואר 15/01/2016 12:03 אם זה שקר צריך לתבוע אותם
השקרנים צריכים לתת את הדין
20 מומי 15/01/2016 11:29 טאואר
משמעניין זה שאין אף תגובה חריפה מצד הנהלת טאואר נחיה חכמים בערב עם פתיחת הבורסה
19 ע.כ 15/01/2016 09:42 בשורה משמחת אינטל הכתה את תחזיות האנליסטים עם
רווח למניה של 0.74 לעומת צפי של 0.63כאשר מצב התעשייה טוב ישפיע גם על טאואר
18 ראסל 15/01/2016 08:31 לא גמר קולג'- והוא מצליח מזל שהוא לא יהודי
אצלנו בלי בגרות אפשר להיות שר ואף אחד לא מצפצף.
17 האמריקאים סתומים 15/01/2016 08:22 פתאים שמאמינים לכל דבר . כמה קל לעבוד עליהם
למה הם נזכרו כעת לבדוק את טאואר ומי נתן להם את הספרים לבדוק. זה מריח לא טוב
16 אביב 15/01/2016 08:08 לא הייתי מזלזל בכתבה הזאת ...לא לשכוח שיטת השקשוקה
ולמי טאוואר שייכת ....ודבר חשוב לא פחות תזכרו שבער טאוואר בשיא היתה 650 דולר למניה וירדה עד ל1.6 דולר ,,,אז כל מה שכותבים עליה יש לקחת בחשבון אחרת היא יודעת לפרק לחלוטין את חשבון הנק אז אל תזלזלו ,,,,
חורף קשה 15/01/2016 12:11 שיטת השקשוקה הומצאה עיי עיתונאים
שרצו להגיע לפוליטיקה על גב השקשוקה שבמקרה זה המשקיעים הם עשו קריירה פוליטית מכיל וכתבות נגדה. ומה שקרה הוא שהפוליטיקאים הרויחו. לפיד גרם נזק אדיר למשקיעים בכך שסירב למכור את כיל ובנוסף הביא את שישנסקי והפר הבטחה שאם הם ישלמו את קציר המלח שבוודאי לא הכל באשמתם לא יועלו התמלוגים. בעדוד חבריו העתונאים והתערבות הפוליטיקיאים בחברה והשתתפות בהפגנות שאין לזה אח ורע באף מקום בעולם הצליח להם. הממשלה כדברי לפיד הרויחה במקום שהדיבידנד יגיע למשקיעים זה הגיע לממשלה . ומי שמשלם על השקשוקה של העתונאים זה אך ורק המשקיעים והעובדים . גם תיקי הפנסיה והגמל משלמים ובעתיד עם השינויים שרוצים לעשות בקופות הגמל והפנסיה ההכנסה החודשית תיפגע מי שירצה בטחון יקזזו לו אחוזים ניכרים . הצבור מטומטם והוא ישלם וכבר מאוחר לתקן זאת. פשוט הכל על חשבון הצבור והכסף מהתמלוגים יגיע לכל מקום רק לא לצבור העיקר שיהיה לצבור כלכלה פורחת על קברות הצדיקים דרעי סולל דרכים לקברים ומפריח את השממה בנגב אז באמת מי צריך את כיל שיש לנו קבר של צדיק?
15 אהוד 15/01/2016 08:07 מתחיל להבין מה הולך פה..
כבר שנה שלמה ממליצים על המניה למחיר יעד של מעל 20 , דוחות מעולים והכל נראה ורוד רק שהמנייה בקושי זזה. כנראה שהמוסדיים ידעו ויודעים דברים שרק עכשיו הפרטיים מגלים. אם זה באמת נכון אני לא משקיע יותר בבורסה כי זאת נוכלות לשמה!!
שנה שלמה 15/01/2016 12:13 אכן לקח להם שנה שלמה לעשות שורט על טאואר
הם ממש לא אמינים.
14 כל מילה אמת 15/01/2016 06:25 מדהים
אשכרה מרמים בדוחות שלהם! ראסל הביתה! עלו עליך!!!
13 tr 15/01/2016 05:58 יש מצב גם לאנטי ישראליות (ל"ת)
12 מניפולציה 15/01/2016 05:51 דרושה חקירה
טעם של הונאה .חברת שורט שמחזיקה בשורט בטאואר מפרסמת כתבה עויינת ! יש לחקור את החברה ואת עיתוי פירסום הכתבה !!!
11 חיים 15/01/2016 01:25 שורטיסטים עלובים: אתם מדברים על חברת טאואר כאליו
שהם הפושעים ואתם הצדיקים. מילה אחת: בולשיט !
10 רן 15/01/2016 00:30 קרן גידור שמתמחה בעיוותים ושקרים (ל"ת)
9 אייל 14/01/2016 23:44 כנסו
נגד קרן חברת השורט יש תביעות על הוצאת דיבה, הם חברה לא רצינית שבראשה עומד איש שחצן שיבוא יומו מזה שעושה כסף משורט על חברות טובות ואמינות , מנכל טאואר ראסל נחשב לציוני אמיתי שטובת חברת טאואר ומדינת ישראל הם לנגד עניו , ימים יגידו ...
8 נדב 14/01/2016 23:12 קניתי הערב בירידות החדות בהזדמנות נהדרת
מהכרותי את טאואר מדובר "במחקר" מטופש של שורטיסטים שאינם מבינים מאומה בחברה.הבנקים והחברה לישראל קיבלו מליוני אופציות ללא תמורה כנגד אשראי שנתנו לפני שנים כשהחברה הייתה בצרות. מאז היא עשתה מהפך עיסקי יפה ומחיר המניה זול מאוד. לכו נוצרה הזדמנות קניה נפלאה.
טאואר 14/01/2016 23:36 עשית בשכל
רציתי להמליץ לאח שלי גם לקנות, אבל המסחר בארץ כבר נסגר. אני משער שמחר היא כבר תתקן =/
בטח, ברור 14/01/2016 23:27 תמיד יש את המתרברב ש"קנה" במחיר נמוך ו"מכר" בגבוה... (ל"ת)
בטח, ברור 14/01/2016 23:27 תמיד יש את המתרברב ש"קנה" במחיר נמוך ו"מכר" בגבוה... (ל"ת)
7 שי 14/01/2016 23:09 איזה בולשיט, המניה ב-30$ השנה (ל"ת)
6 יהודה 14/01/2016 23:05 שורטיסטים עלובים
קרן גידור שמתפרנסת על ידי השמצת החברה והורדת הערך שלה אחרי שעשו עליה שורטבמקום טאואר הייתי מגיש נגדם תביעה על פי חוק לשון הרע האמריקאי
5 יו"ר ועד בית .. 14/01/2016 22:36 ןייי..ןייי.. כסף ועד הבית מושקע שם ..הלך על הדיירים ..
יהרגו אותי בשביל שקל אחד ..דיירים קמצנים ! עד שאני גובה מהם דמי ועד חודשי..הנשמה יוצאת לי
4 גבי 14/01/2016 22:13 טאואר
הצילו ראסל??? מה יהיה ? מישהו ? משהו ?
3 אחד 14/01/2016 22:07 לקנות מניות? לך תדע למי להאמין (ל"ת)
2 רתוש 14/01/2016 22:02 הסיבה האמיתית
היא החמדנות הבלתי נלאית של העשירים לכסף..כל יום עושים עלינו העשירים והפרשנים למיניהם מניפולציות כדי לקנות בזול ולמכור ביוקר..כסף מביא כסף, ואוהב כסף לא ישבע כסף..זה כל הסיפור.
1 משקיע 14/01/2016 22:01 מניה מעולה , הכל שקר (ל"ת)
בני 16/01/2016 21:47 החברה טובה המניה לא כל כך אבל 2016 תהיה שנה טובה לטאוור (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש