2004: מספר המשתמשים במסנג'ר זינק ב-82% ל-852 אלף
MSN ישראל מדווחת היום (ג'), כי הכנסות החברה הנמצאת בשליטת אינטרנט זהב (50.1%) ומיקרוסופט קורפ. גדלו בשיעור של 34% במהלך שנת 2004 בהשוואה לשנת 2003. הרווח התפעולי של קבוצת אתרי MSN ישראל הגיע בשנת 2004 לכ-5 מיליון שקל, גידול של כ-120% לעומת 2003. עם סיום השנה רושמת MSN ישראל רבעון 9 ברציפות של רווח תפעולי.
מנכ"ל MSN ישראל, אורי אדוני מסר עם פרסום התוצאות, כי "2004 היוותה עבורנו נקודת ציון חשובה: הגדלנו את נתח השוק שלנו לכ-25% משוק הפרסום האינטראקטיבי, שעל פי נתוני איגוד המפרסמים שהתפרסמו לאחרונה, הסתכם בכ-26 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של MSN ישראל היווה בשנת 2004 כ-15% מסך ההכנסות, נתון המעיד יותר מכל על איתנותה הפיננסית העצמאית לחלוטין של החברה. אין לי ספק שההכנסות משוק הפרסום האינטראקטיבי בישראל ימשיכו לגדול בקצב מהיר בשנים הקרובות ואני מעריך שקבוצת MSN ישראל תמשיך להיות שחקן מוביל בשוק האינטרנט הישראלי".
אורי אדוני מייחס את הגידול בהכנסות מפרסום לפופולאריות הגדלה של הפורטל בקרב הגולשים שנחשפים לכלים ולתכנים ייחודיים ומגדילים את האטרקטיביות למפרסמים: "MSN Video MSN Shops, ערוצי הבידור, החדשות ותכנים ייחודיים אחרים עושים שימוש נרחב בפס הרחב ועונים בצורה מיטבית לביקוש הגדל לתכני מולטימדיה עשירים מסוג זה בישראל, שבה חדירת הפס הרחב היא מהגבוהות בעולם (90%). לכך יש להוסיף את הפופולאריות הגדלה של MSN בקרב בני הנוער שעל פי נתוני סקר TGI בשנת 2004 חלה עליה חדה של כ- 70% בגלישה שלהם בשנתיים האחרונות, במקביל לירידה בחשיפה שלהם לטלוויזיה ולעיתונות".
בתחילת פברואר השיקה MSN את מנוע החיפוש החדש MSN Search ובמהלך החודש הקרוב תשיק שירותים בתחום הצילום הדיגיטאלי וכן אינדקס חדש בשיתוף עם נטקס. להערכת החברה תחום מכירת המיקומים במנועי החיפוש ובאינדקסים המקוונים, ימשיך לצמוח בקצב גבוה גם בשנים הקרובות ובכוונתה לפעול להגדלת נתחי השוק שלה גם בתחום זה.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
