2004: מספר המשתמשים במסנג'ר זינק ב-82% ל-852 אלף

MSN ישראל מדווחת היום על גידול של 34% בהכנסות 2004 ועל רבעון 9 ברציפות של רווח תפעולי. המנכ"ל, אורי אדוני: "אין לי ספק שההכנסות משוק הפרסום האינטראקטיבי בישראל ימשיכו לגדול בקצב מהיר בשנים הקרובות "
שרון שפורר |

MSN ישראל מדווחת היום (ג'), כי הכנסות החברה הנמצאת בשליטת אינטרנט זהב (50.1%) ומיקרוסופט קורפ. גדלו בשיעור של 34% במהלך שנת 2004 בהשוואה לשנת 2003. הרווח התפעולי של קבוצת אתרי MSN ישראל הגיע בשנת 2004 לכ-5 מיליון שקל, גידול של כ-120% לעומת 2003. עם סיום השנה רושמת MSN ישראל רבעון 9 ברציפות של רווח תפעולי.

מנכ"ל MSN ישראל, אורי אדוני מסר עם פרסום התוצאות, כי "2004 היוותה עבורנו נקודת ציון חשובה: הגדלנו את נתח השוק שלנו לכ-25% משוק הפרסום האינטראקטיבי, שעל פי נתוני איגוד המפרסמים שהתפרסמו לאחרונה, הסתכם בכ-26 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של MSN ישראל היווה בשנת 2004 כ-15% מסך ההכנסות, נתון המעיד יותר מכל על איתנותה הפיננסית העצמאית לחלוטין של החברה. אין לי ספק שההכנסות משוק הפרסום האינטראקטיבי בישראל ימשיכו לגדול בקצב מהיר בשנים הקרובות ואני מעריך שקבוצת MSN ישראל תמשיך להיות שחקן מוביל בשוק האינטרנט הישראלי".

אורי אדוני מייחס את הגידול בהכנסות מפרסום לפופולאריות הגדלה של הפורטל בקרב הגולשים שנחשפים לכלים ולתכנים ייחודיים ומגדילים את האטרקטיביות למפרסמים: "MSN Video MSN Shops, ערוצי הבידור, החדשות ותכנים ייחודיים אחרים עושים שימוש נרחב בפס הרחב ועונים בצורה מיטבית לביקוש הגדל לתכני מולטימדיה עשירים מסוג זה בישראל, שבה חדירת הפס הרחב היא מהגבוהות בעולם (90%). לכך יש להוסיף את הפופולאריות הגדלה של MSN בקרב בני הנוער שעל פי נתוני סקר TGI בשנת 2004 חלה עליה חדה של כ- 70% בגלישה שלהם בשנתיים האחרונות, במקביל לירידה בחשיפה שלהם לטלוויזיה ולעיתונות".

בתחילת פברואר השיקה MSN את מנוע החיפוש החדש MSN Search ובמהלך החודש הקרוב תשיק שירותים בתחום הצילום הדיגיטאלי וכן אינדקס חדש בשיתוף עם נטקס. להערכת החברה תחום מכירת המיקומים במנועי החיפוש ובאינדקסים המקוונים, ימשיך לצמוח בקצב גבוה גם בשנים הקרובות ובכוונתה לפעול להגדלת נתחי השוק שלה גם בתחום זה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.52%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.