2004: מספר המשתמשים במסנג'ר זינק ב-82% ל-852 אלף

MSN ישראל מדווחת היום על גידול של 34% בהכנסות 2004 ועל רבעון 9 ברציפות של רווח תפעולי. המנכ"ל, אורי אדוני: "אין לי ספק שההכנסות משוק הפרסום האינטראקטיבי בישראל ימשיכו לגדול בקצב מהיר בשנים הקרובות "
שרון שפורר |

MSN ישראל מדווחת היום (ג'), כי הכנסות החברה הנמצאת בשליטת אינטרנט זהב (50.1%) ומיקרוסופט קורפ. גדלו בשיעור של 34% במהלך שנת 2004 בהשוואה לשנת 2003. הרווח התפעולי של קבוצת אתרי MSN ישראל הגיע בשנת 2004 לכ-5 מיליון שקל, גידול של כ-120% לעומת 2003. עם סיום השנה רושמת MSN ישראל רבעון 9 ברציפות של רווח תפעולי.

מנכ"ל MSN ישראל, אורי אדוני מסר עם פרסום התוצאות, כי "2004 היוותה עבורנו נקודת ציון חשובה: הגדלנו את נתח השוק שלנו לכ-25% משוק הפרסום האינטראקטיבי, שעל פי נתוני איגוד המפרסמים שהתפרסמו לאחרונה, הסתכם בכ-26 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של MSN ישראל היווה בשנת 2004 כ-15% מסך ההכנסות, נתון המעיד יותר מכל על איתנותה הפיננסית העצמאית לחלוטין של החברה. אין לי ספק שההכנסות משוק הפרסום האינטראקטיבי בישראל ימשיכו לגדול בקצב מהיר בשנים הקרובות ואני מעריך שקבוצת MSN ישראל תמשיך להיות שחקן מוביל בשוק האינטרנט הישראלי".

אורי אדוני מייחס את הגידול בהכנסות מפרסום לפופולאריות הגדלה של הפורטל בקרב הגולשים שנחשפים לכלים ולתכנים ייחודיים ומגדילים את האטרקטיביות למפרסמים: "MSN Video MSN Shops, ערוצי הבידור, החדשות ותכנים ייחודיים אחרים עושים שימוש נרחב בפס הרחב ועונים בצורה מיטבית לביקוש הגדל לתכני מולטימדיה עשירים מסוג זה בישראל, שבה חדירת הפס הרחב היא מהגבוהות בעולם (90%). לכך יש להוסיף את הפופולאריות הגדלה של MSN בקרב בני הנוער שעל פי נתוני סקר TGI בשנת 2004 חלה עליה חדה של כ- 70% בגלישה שלהם בשנתיים האחרונות, במקביל לירידה בחשיפה שלהם לטלוויזיה ולעיתונות".

בתחילת פברואר השיקה MSN את מנוע החיפוש החדש MSN Search ובמהלך החודש הקרוב תשיק שירותים בתחום הצילום הדיגיטאלי וכן אינדקס חדש בשיתוף עם נטקס. להערכת החברה תחום מכירת המיקומים במנועי החיפוש ובאינדקסים המקוונים, ימשיך לצמוח בקצב גבוה גם בשנים הקרובות ובכוונתה לפעול להגדלת נתחי השוק שלה גם בתחום זה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רשות המסים
צילום: רשות המסים

"לשלם מס של 2% או לחלק דיבידנד?"

חוק הרווחים הכלואים מאפשר לשלם קנס של 2% על הרווחים הכלואים או מס על דיבידנדים של 5% מהרווחים הכלואים - מה עדיף, והאם יש בכלל העדפה?

רן קידר |

השאלה שעסקים וראי החשבון שלהם מתעסקים בה כעת היא האם לשלם מס-קנס של 2% על הרווחים העודפים או לחלק דיבידנד מתוך הרווחים העודפים? תזכורת מהירה: חוק הרווחים הכלואים מגדיר רווחים מהעבר תחת חישובים והגדרות כרווחים שמחוייבים בחלוקה כדיבידנד באופן מדורג - 5% השנה, 6% בשנה הבאה.  אם לא מחלקים משלמים קנס-מס של 2% על יתרת הרווחים האלו.

המטרה של האוצר ורשות המסים היתה להגדיל את הקופה ולצד מהלכים נוספים הם הצליחו - ""אני ברווחיות של כמעט 30%, בגלל שאני מרוויח ויעיל, אני צריך לשלם יותר מס?". השאלה מה צריך לעשות בעל עסק שנכנס להגדרה הזו שהיא אגב כוללנית מאוד ועל פי ההערכות יש מעל 300 אלף גופים כאלו. בפועל, כל בעל שליטה שהעסק שלו לא ציבורי (חברות ציבוריות), לא עולה על מחזור של 30 מיליון שקל ומרוויח מעל 25% הוא בפנים.

יש הגדרות מדויקות לרווחיות, אבל ככלל אלו ההגדרות ואם תחשבו על זה - כמעט כל עסקי מתן השירותים והייעוץ בפנים, סיכוי טוב שגם עסקים קטנים, חנויות, רשתות, אפילו מאפיות, מסעדות וכו' בפנים. המונים בפנים והם מקבלים את ההודעות מרואי החשבון שלהם בשנה האחרונה.

ברגע שהם בפנים שי שני סוגי מיסוי - הראשון על הרווחים של שנים קודמות והשני על השוטף. נתחיל בשני - אם אתם עומדים בהגדרות האלו, אז המיסוי השוטף שלכם יהיה לפי המס השולי, יעלו בעצם את הרווחים מהעסק אליכם, יורידו את "המחיצה" שבינכם לבין העסק. המיסוי יהפוך להיות אישי, לא "ישותי". 

חוץ מזה, ממסים כאמור את העודפים. מגדירים מה הם הרווחים העודפים, אלו לא הרווחים החשבונאיים, ואת הסכום הזה רוצים שתחלקו כדיבידנד כדי שקופת המדינה תתמלא במס. יש שתי אפשרויות - תחלקו 5% שיעלו ל-6% מסכום הרווחים העודפים או תשלמו קנס של 2% על העודפים. מה עדיף, שואלים בעלי החברות: "לשלם מס של 2% או לחלק דיבידנד?"


חיילים סייבר 8200
צילום: דובר צהל

משקיעים בחאקי: כך הפכו החיילים את הבסיסים לחממת השקעות לוהטת

השוק גואה, האפליקציות זמינות - ומחנות צה"ל הופכים לזירות של  מסחר ואמביציה; גם החיילים שחוזרים מהקרב משקיעים-מהמרים בשווקים; בינתיים כולם מרוויחים
ענת גלעד |
נושאים בכתבה חיילים בורסה

יום שלישי, 23:00. חדר המגורים בבסיס האימונים בדרום שקט יחסית. אור יחיד בוקע מהפינה שבה יושב סמל איתי כהן. רוב חבריו לפלוגה כבר קרסו מותשים מיום מפרך בשטח, אך הוא לא מצליח לעצום עין. הראש שלו עובד שעות נוספות על הגרף האדום המהבהב באפליקציית המסחר בטלפון הנייד שלו. איתי, לוחם בגדוד חי"ר, לא חולם רק על סוף המסלול או על הדרגות הבאות.

במקום סתם לגלול באינסטגרם, הוא מנצל את השעות השקטות כדי לנהל תיק השקעות קטן. "כשהחבר'ה מדברים על המשחק כדורגל אתמול, אני בודק מה עשה הביטקוין", הוא מספר בחיוך קטן. 

בין שמירה לשמירה ובין אימון ניווט למארב, איתי חולם במספרים, והוא לא לבד. בשנתיים האחרונות, המסכים של הסמארטפונים השתנו: אפליקציות משחקים פינו את מקומן לאפליקציות בנקאות, ושיחות על כדורגל או יציאות לסופ"ש הוחלפו בדיונים על מדדי S&P 500, קרנות מחקות וגם קריפטו. בסיסי צה"ל הפכו, בניגוד גמור לדימוי המסורתי של "תקופת ביניים" חסרת דאגות כלכליות, לחממת השקעות לוהטת, והשינוי הזה אינו מקרי. 

נקודת המפנה המשמעותית התרחשה בינואר 2022, אז נכנסה לתוקף העלאה דרמטית בשכר החיילים הסדירים - זינוק של 50%. עבור לוחם כמו איתי, מדובר בתוספת משמעותית שהפכה את המשכורת החודשית מכסף כיס סמלי לסכום המאפשר חיסכון משמעותי. "פתאום אתה רואה 'נכנס לחשבון 2,400 שקל'", הוא מסביר, "זה סכום שאפשר לעשות איתו משהו. להשאיר אותו בעו"ש זה פשוט לבזבז אותו על שטויות. הבנתי שאני רוצה שהכסף הזה יעבוד בשבילי".

 חלק מהשגרה, כמו טיול לשק"ם

הגורם השני שתרם לשינוי הוא הזמן. במיוחד בקרב המשרתים בתפקידי לחימה, שגרת השירות כרוכה בימים ארוכים של המתנה, שעות רבות בבסיס ויציאות מצומצמות הביתה (מגמה שהתעצמה משמעותית מאז ה-7 באוקטובר). הזמן הזה, שבעבר נוצל למנוחה או שיחות בטלות, מתועל כיום ללימוד. "אנחנו יושבים באוהל, אחרי שסיימנו את המשימות, במקום סתם לגלול בטיקטוק, אנחנו רואים סרטוני הסבר על בורסה. זה הפך להיות חלק מהשגרה, כמו טיול לילי לשק"ם", מספר איתי.