נמשך השיפור באמון הצרכנים: המדד עלה בחודש יוני ב-3 נקודות לרמה של 121.1 נקודות
מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- TNS טלסקר ממשיך לטפס, מה המצביע על המשך השיפור במצב הרוח של אזרחי ישראל, לפחות בכל הקשור למצבם הכלכלי.
המדד עלה בחודש יוני ב- 3.0 נקודות לרמה של 121.1 נקודות. המדד למצב השוטף רשם עלייה של 2.1 נקודות ומדד הציפיות רשם עלייה של 3.5 נקודות. באווירת הקניות, שאלה שאינה משתקללת במדד, נרשם גם כן שיפור.
כלכלני בנק הפועלים מציינים כי חודש יוני הוא השלישי ברציפות בו אמון הצרכנים עולה. כל סעיפי המדד היו בכיוון עלייה וכן חל שיפור באווירת הקניות. ייתכן שהשיפור בשווקים הפיננסיים והריבית הנמוכה העלו את הביטחון בקרב הצרכנים.
"גורמים אלו פועלים לשיפור באווירת הקניות וניתן לראות זאת לדוגמה בעלייה ברכישת דירות חדשות בחודשיים האחרונים וכן בעלייה ברכישות בכרטיסי האשראי. ניתן לראות שהמגמה באמון הצרכנים בישראל מוסיפה להיות דומה לזו שבעולם, אם כי החודש חלה דווקא ירידה במדד בארה"ב. אנו סבורים כי המגמות בהמשך יהיו תלויות במידה רבה בשוק העבודה ושם יתכנו עליות נוספות בשיעור האבטלה".