פימי רוכשת מניות קונספט לפי שווי של 190 מיליון ש'
קרן פימי מגדילה את השקעתה בחברת "קונספט שיווק". הקרן הודיעה על השקעה נוספת של 25 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-190 מיליון שקל. השקעה זו מתווספת להשקעה קודמת של 22 מיליון שקל שפימי ביצעה בחברה בשנת 2006. בהנחה של מימוש מלא של האופציות, תחזיק פימי בכ-25% ממניות קונספט.
גידי גולדפינגר, מנכ"ל ובעליה של קונספט שיווק: "ההשקעה של פימי באה לתמוך בצמיחה המשמעותית בה נמצאת קונספט ולעזור בפיתוח הבינלאומי של החברה. השנה צפוייה החברה לגדול בכ-40% בהיקף פעילותה מול 2006 ולהגיע למחזור מכירות של כ-320 מיליון שקל. הקשר מול פימי מצויין ואנו רואים עין בעין את אסטרטגית הצמיחה של החברה ואת הדרך ליישומה. להערכתי, ההנפקה הציבורית של החברה תתבצע בשנה הקרובה."
ישי דוידי, מנכ"ל פימי מסר, "קונספט עומדת בפרמטרים של פימי להשקעה. יש בחברה ניהול מצויין בהובלת גידי גולדפינגר והיא נמצאת בתהליך מואץ של התרחבות עיסקית בישראל ובשווקי חו"ל. פימי מאמינה כי החברה תמשיך בהתרחבות מחוץ לישראל ובפעילות של רכישות ומיזוגים. כיום ישנן תוכניות מרתקות להמשך צמיחת החברה, הצלחה בהוצאת התוכניות אל הפועל, תייצר ערך משמעותי לחברה".
קונספט שיווק משווקת בישראל את מותגי האופנה לי-קופר, בלו בירד ואקספוז. את המותג הבולט שלה - לי-קופר היא מיבאת לישראל ולעוד 7 מדינות במזרח אירופה. החברה מפעילה רשת בת 40 חנויות בישראל. בבעלות החברה בחו"ל 47 חנויות והיא צופה פתיחה של 18 חנויות נוספות עד לסוף השנה והגעה לכ-100 חנויות בחו"ל עד סוף שנת 2008. המדינות בהן פעילה החברה הן: רומניה, אוקראינה, בולגריה, סרביה, קפריסין ובקרוב גם בסלובקיה. בחברה מעריכים, כי הפעילות בחו"ל תעמוד השנה על כ-100 מיליון שקל עם צפי להכפלתה תוך שנתיים.
החברה מפעילה את גם את רשת חנויות בלו-בירד, המונה 22 חנויות ומחזיקה בזיכיונות של מותגים מובילים בתחום כמו: ריפ-קרל, נו-פיר, ביץ'-באני, נעלי "גלוב", נעלי וסנדלי "סנוק", סקייטבורדס של "סקטור 9" ומשקפי "דרגון".
לדברי גולדפינגר: רשת בלו-בירד תמנה 25 חנויות עד לסוף שנה זו וביצועיה מרשימים. השנה תושק רשת "בלו בירד קידס" שתהיה הרשת הראשונה בישראל שתציע מותגים בינלאומיים לגילאי 6-12. גולדפינגר צופה כי הרשת תמנה כ-15 חנויות עד לקיץ הבא.
לצד אלה, קונספט מחזיקה 51% בחברת אקספוז, כשביתר המניות מחזיק אמיר הברפלד וב-51% מחברת רוס אובטה. אקספוז משווקת בישראל את מותגי בגדי הים של בננה, לי-קופר וגלית לוי ומיגוון מותגים בתחום ההלבשה התחתונה והלבשת השינה. החברה הקימה חברת בת בארה"ב בשותפות שווה עם שותף מקומי ותציג קולקציה ראשונה של הלבשה תחתונה באוגוסט הקרוב.
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.

הפטור ממע"מ ביבוא אישי עולה ל-150 דולר והלחץ עובר לשוק המקומי
התקרה החדשה נכנסת לתוקף בחצות, באוצר מציגים לחץ תחרותי על המחירים, ובשוק המקומי מזהירים מפגיעה בעסקים המקומיים
הלילה בחצות נכנסת לתוקף הרחבת הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כך שהתקרה עולה מ-75 דולר ל-150 דולר. בפועל זה פותח עוד שכבה גדולה של הזמנות מחו"ל שעד היום נפלו בין הכיסאות ונדרשו במע"מ.
הבדיקה נעשית לפי ערך החבילה ולא לפי מועד ההזמנה, והקובע הוא מועד הגעת החבילה למכס בישראל. המשמעות היא שאותה רכישה יכולה לקבל טיפול שונה לפי מועד השחרור, וגם לפי הדרך שבה החבילה פוצלה או אוחדה בדרך.
ההרחבה הגיעה אחרי פרסום טיוטת הצו להערות הציבור והשלמת הליך החתימה. באוצר מציגים את המהלך כחלק ממדיניות שנועדה לחזק תחרות וללחוץ את מחירי המדף בישראל דרך חלופה מחו"ל, בעיקר בתחומי האופנה ומוצרי הצריכה.
איך זה עובד בשטח ומה נחשב בתוך התקרה
הפטור מתייחס לערך המוצר עצמו. עלויות משלוח לא נכללות בחישוב המע"מ, אבל בפועל יכולות להתווסף עלויות טיפול ושחרור שמשתנות לפי אתר, ספק וחברת שילוח.
- ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבחינת המכס, הערך נבחן ברמת החבילה. כשכמה פריטים מגיעים יחד באותה חבילה, הם נספרים יחד לצורך התקרה, ובמקרים מסוימים המכס יכול להתייחס לפיצול שנראה מלאכותי כניסיון לעקוף את הכללים ולחייב בהתאם.
