הכל על עסקת 'לעומק': יצורף ל-TBWA העולמית; יהושע ישלם 5 מיליון שקלים
לאחר מגעים שהתקיימו בין הצדדים בחצי השנה החולפת, רמי יהושע רוכש 33% ממניות משרד הפרסום לעומק התודעה. לאייס נודע כי העסקה נחתמת לפי שווי משרד של 15 מיליון שקלים, כך שיהושע TBWA ישלם 5 מיליון שקלים תמורת שותפות בשליש מהמשרד.
העסקה בין יהושע TBWA למשרד הפרסום 'לעומק התודעה' קיבלה את האישור והרוח הגבית של רשת TBWA העולמית. לאחר סיכום הפרטים בין הצדדים נשלחה העסקה לאישור הרשת הבינלאומית וזו נתנה את ברכת הדרך. במסגרת רכישת המניות יהפוך 'לעומק התודעה' לחלק מקבוצת TBWA העולמית כאשר לשמו יצורף הניסוח Part of the TBWA Worldwide Network. עם זאת, ומכיוון שהשם TBWA כבר נמצא בשימוש יהושע בישראל, שם זה ישמש את החברה רק במסמכים פנימיים, כאשר התוצרים הפרסומיים ימשיכו להיות חתומים תחת השם 'לעומק התודעה'.
מעבר למימוש ההצלחה של המשרד במונחים כספיים, הערך המוסף הבולט ביותר שתשיג 'לעומק התודעה' באמצעות העסקה הוא חיזוקה בתחום רכש המדיה. בתחילת דרכה בוצע הרכש באמצעות חברת המדיה העצמאית 'קאראט' - בהמשך החל המשרד לרכוש מדיה באמצעות חברת המדיה יוניון בבעלותו של אורן יוניוב ולסירוגין באופן עצמאי. כעת יצטרף המשרד לחברת המדיה TMF בה שותף גם משרד הפרסום יהושע TBWA (בנוסף לגיתם BBDO) ויחל לקנות דרכה, בדרך שאמורה להיטיב עימו בגזרת המחיר.
משרד הפרסום לעומק התודעה הוקם ע"י זיו פופלבסקי ואון גולדשטיין לפני כ-3.5 שנים. בשנתיים האחרונות נכנס המשרד לתחום הפרסום המסורתי. לפני כשנה, ארז מי-טל סמנכ"ל הקריאייטיב, נכנס כשותף בנתח קטן ממניות החברה. למרות ההאטה בשוק הפרסום, המשרד הצליח להראות צמיחה מרשימה מאוד בשנה וחצי האחרונות והצליח לגייס לקוחות לא מבוטלים כגון בנק אגוד, המכללה האקדמית נתניה, איסוזו סומו, אילנית, פאוור קארד, מכבי קר, סולגאר, דלתות חמדיה, אוטודיל ולאחרונה זכה גם בתקציב הפרסום של ההסתדרות החדשה לאחר מכרז שהסתיים לפני כשבוע.
במקביל לפעילות משרד הפרסום, פועלת תחת השותפות של גולדשטיין ופופלבסקי חברת ה-Indoor-media 'לוקיישן' - המחזיקה בזיכיון בלעדי לפרסום בכ-1,000 בתי קפה, מועדוני לילה, ברים, פאבים, מסעדות, מכוני כושר וסטודיו הפרוסים בפריסה ארצית.
לדברי רמי יהושע: "אנו שמחים ומתרגשים מצרופה של לעומק התודעה למשפחת TBWA. אני משוכנע כי הכשרון וההתלהבות של מנהיגי החברה ועובדיה יוביל אותם במהרה לקדמת הבמה בקרב המשרדים הבולטים בישראל".
און גולדשטיין מנכ"ל משותף ב'לעומק התודעה' מסר: "אנחנו שמחים מאוד על כניסתה של יהושע TBWA כשותפה במשרד, כבוד גדול להיות חלק מקבוצת התקשורת הגדולה בעולם. אנחנו משוכנעים שנדע לקחת הרבה מהניסיון, מהידע ומהמקצועיות, למנף אותם ולהמשיך את המומנטום הטוב שאנחנו נמצאים בו בדרך לביסוס מעמדנו כמשרד שמוביל את הדור החדש של משרדי הפרסום".
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
יוזכר כי ההליך המתקדם ביותר שהיה למשרד הפרסום 'לעומק התודעה' התקיים דווקא מול חברת מדיה ולא עם משרד פרסום. חברת המדיה קאראט הביעה עניין רב ברכישת מניות המשרד, במסלול שבסופו הייתה מחזיקה ב-80% ממניותיו, אך מגעים אלו הוקפאו בסופו של דבר.
למרות שבעלי לעומק התודעה לא הסתירו את רצונם לממש את ההצלחה של המשרד הצעיר, הם נצמדו לעיקרון אחד בסיסי. המשרד מעולם לא הביע נכונות להתמזג לתוך משרד אחר, וכל המגעים אותם ניהל - דיברו על מתווה של הכנסת שותף שיזכה לנתח ממניות. במשרד מציינים כי זהותו ואופיו יישמרו באופן שאף יאפשר להם, היפותטית, להתמודד על אותם התקציבים מול יהושע TBWA. מנגד, יש להניח כי מעתה והלאה יעמדו לשירות 'לעומק התודעה' נסיונו הרב וקשריו העסקיים של רמי יהושע. איש הפרסום הוותיק ינסה להעביר לידי המשרד הצעיר תקציבים שהוא חפץ ביקרם ולא יכול לטפל בהם במסגרת יהושע TBWA.
תנופה נוספת שהעסקה יכולה להעניק ל'לעומק התודעה' תגיע בדמות הצוהר שתפתח לה TBWA העולמית לשימוש בידע הרב של הקבוצה העולמית, לרבות מחקרים, קייס סטאדיס, הזמנות לכנסים, ימי עיון, מפגשים בינלאומיים וכן הלאה.
- 12.שי אגם 01/10/2013 09:22הגב לתגובה זומברוק , כל הכבוד . אני שמח שאתם כל כך הצלחתם על חשון גב כל העובדים שזרקתם לפח ונתנתם להם לעבוד בלי חוזה ובלי שעות נוספות , אתם באמת בני אדם הוגנים ואל תשכחו שקרמה זה דבר אמיתי אז הכישלון הבא שלכם יהיה מלווה בהרבה חיוכים מצד אלה שזרקתם הצידה בדרך להצלחה.
- 11.כפיים! (ל"ת)גב-איש 15/07/2013 22:22הגב לתגובה זו
- 10.אלי ג'ינג'י 15/07/2013 17:53הגב לתגובה זוחברים יקרים , כל הכבוד על החיבור , מקווה שיהיה לכם רק טוב
- ברכץ אוכל אותם בלי מלח (ל"ת)ליידי נענע 15/07/2013 22:16הגב לתגובה זו
- 9.חבר ופודל 15/07/2013 16:35הגב לתגובה זושפרלמוטר עזב!
- 8.מברוק כל הכבוד ... (ל"ת)גבי לביא 15/07/2013 14:41הגב לתגובה זו
- 7.אריק 15/07/2013 13:22הגב לתגובה זוהסיכוי שרמי יהושע הוציא מכיסו 5 מיליון ש"ח שווה לסיכוי שייחתם הסכם שלום בין ישראל לפלסתינים לפני החגים...
- שטייניץ 15/07/2013 21:25הגב לתגובה זואי אפשר לתאר את זה בצורה מדוייקת יותר.
- 6.15/07/2013 12:23הגב לתגובה זולרמי יהושע כנראה באמת יש עודף כסף. ייקח לו 5 שנים רק לכסות את ההשקעה...
- 5.שבלולי 15/07/2013 11:47הגב לתגובה זונגיד דיסקונט ואיגוד?
- 4.ארז מיטל נראה כמו הכלאה בין 2 השותפים (ל"ת)רגע ודוס לי 15/07/2013 11:42הגב לתגובה זו
- 3.לירון 15/07/2013 11:36הגב לתגובה זוגאה בכם. מגיע לכם. שאפו ענק!
- 2.(ל"ת)כל הכבוד 15/07/2013 11:11הגב לתגובה זו
- 1.שימי 15/07/2013 10:48הגב לתגובה זוארז ברכץ הוא הרב פנגר - אמיתי.
- ניר 15/07/2013 13:28הגב לתגובה זוhttp://www.youtube.com/watch?v=tdI8mal4k_o
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
