לחץ אחז בשווקי אירופה לקראת הפגישה השבוע, המדדים ירדו עד 2.5%
שבוע המסחר בבורסות אירופה התנהל בירידות שערים על עד 2%, כאשר הלחץ על הבורסות המובילות היה מכיוון מגזר הבנקאות ומניות הפארמה בהובלת מניית שייר שצללה עד כ-10%. באירופה מתכוננים לפגישת הפיסגה של מנהיגי האיחוד האירופי שיתקיים ביום ה' ו-ו' הקרובים בבריסל ומשם צפויות לצאת החלטות דרמטיות ביחס להמשך הטיפול במשבר החובות ביבשת.
הדאקס הגרמני איבד כ-2.1%, הקאק הגרמני ירד 2.5% והפוטסי השיל 1.05%.
תשואת האג"ח של ספרד שירדה בשבוע החולף לאזור ה-6.32%, טיפסה לאזור ה-6.5%. תשואת האג"ח של ספרד שירדה עד 5.8% בשבוע שעבר, מטפסת כעת ל-5.9%.
ספרד מסרה היום באופן רשמי את הבקשה לסיוע למערכת הבנקאית מהאיחוד האירופי, זאת לאחר שבמבחני הלחץ שפורסמו בסופ"ש עלה כי המערכת הבנקאית תזדקק לעזרה מקסימלית של עד כ-60 מיליארד אירו, סכום זה נוך יותר מהסכום של 100 מיליארד האירו שאישרו לספרד שרי האוצר של אירופה.
הקנצלרית הגרמניה, אנגלה מרקל ונשיא צרפת, פרסנואה הולנד צפויים להיפגש ביום ד', עוד לפני פתיחת פסגת מנהיגי ה-EU. "מטרת הפגישה היא להתכונן לפיסגה". הולנד צפוי ללחוץ על מרקל להתחיל באינטגרציה פאן אירופית לטיפול במערכת הבנקאית. על הפרק בפסגת המנהיגים תעמוד גם השאלה בדבר איחוד פיסקאלי שלו מתנגדת גרמניה. משמעות הדבר תהיה הנפקת אגרות חוב אירופיות שיממנו את רכישת האג"ח הריבוניות של המדינות החלשות יותר בגוש ובראשן ספרד ואיטליה.
- 4.קורא 25/06/2012 20:35הגב לתגובה זושבוע המסחר בבורסות אירופה רק התחיל, איך אתם אומרים שהוא כבר הסתיים???! :)
- 3.מדיום 25/06/2012 15:30הגב לתגובה זוהשוק מחר עולה חזק.
- 2.דיסק 25/06/2012 14:59הגב לתגובה זותתקן חזק.
- 1.ולקחת איתה את כל IDB 25/06/2012 14:58הגב לתגובה זוcredit suisse כבר יורדת 2.20% והיא כבר ב17.5 יכול להסביר את הירידות של אי די בי כבר 14 פראנק לא נראה כל כך רחוק!!!
- המחיר עודכן באוגוסט ל12 פרנק שווצרי (ל"ת)קרדיט סוויס 25/06/2012 15:13הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.17% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
