האייפון המתקפל בדרך: אפל תצטרף למהפכה עד סוף 2026
המרוץ להדביק את הפער הטכנולוגי: עם מחיר צפוי של 2,000-2,500 דולר, החברה מקווה לשקם את מעמדה בשוק הסמארטפונים ולהתמודד עם האתגרים בתחום הבינה המלאכותית
דיווחים חדשים מצביעים על כך שאפל Apple -0.32% עתידה להצטרף סוף סוף למירוץ הסמארטפונים המתקפלים. מינג-צ'י קואו, אנליסט מוערך המתמחה בשרשרת האספקה של אפל, טוען כי החברה מקליפורניה מתכננת להשיק אייפון מתקפל לקראת סוף שנת 2026. למרות שאפל נמנעה מלהגיב לפניות בנושא, כמדיניותה הקבועה שלא לדון במוצרים עתידיים, קואו מעריך כי המכשיר החדשני יתומחר בטווח שבין 2,000 ל-2,500 דולר. תחזיותיו מדברות על יעד של 3 עד 5 מיליון יחידות שיישלחו בשנה הראשונה, עם צפי לגידול משמעותי לכ-20 מיליון יחידות בשנת 2027.
המידע מקואו מתיישב עם דיווח קודם של "וול סטריט ג'ורנל", שטען כי בכירים באפל דוחפים להשקת מכשיר מתקפל ב-2026. למעשה, אפל נאבקת בפטנטים בתחום זה כבר משנת 2014, אך למרות זאת, השוק נשלט כיום בידי סמסונג הקוריאנית והוואווי הסינית.
העיתוי של המהלך האסטרטגי נראה מחושב לאור הנתונים המדאיגים של החברה. על פי הערכות האנליסטים, מכירות האייפון צנחו ל-224 מיליון יחידות בשנה האחרונה, ירידה מ-231 מיליון בשנת 2023. נתון זה יוצר לחץ על אפל למצוא מנועי צמיחה חדשים.
האתגר של אפל בולט במיוחד בשוק הסיני, שם חוותה החברה ירידה של 17% במשלוחי האייפון בשנה האחרונה. כתוצאה מכך, היא נדחקה למקום השלישי בנתח השוק, מאחורי Vivo והוואווי, לפי נתוני חברת המחקר Canalys. תמונת המצב המורכבת ניכרה היטב בכנס Mobile World Congress שנערך לאחרונה בברצלונה. יצרניות סיניות כדוגמת שיאומי, Honor ו-Oppo הציגו בגאווה את מכשירי הדגל החדשים שלהן, המשלבים יכולות בינה מלאכותית מתקדמות, במחירים המתחרים ישירות באייפון.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- אמאר סוברמאניה עובר לאפל - במשימה להוציא אותה מהשיתוק הטכנולוגי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בולטת במיוחד הייתה הכרזתה של הוואווי, שחשפה מה שהיא מכנה "הטלפון המתקפל המשולש הראשון בעולם". למרות מחירו הגבוה של כ-3,789 דולר, עצם קיומו משקף את הפער הטכנולוגי שנפער בין אפל למתחרותיה בתחום המתקפלים.
אפל ובינה מלאכותית
נקודת תורפה נוספת של אפל היא בתחום הבינה המלאכותית. ה-Apple Intelligence, מערכת הבינה המלאכותית של החברה, אינה זמינה במכשירים הנמכרים בסין היבשתית בשל חסמים רגולטוריים. החברה ממתינה לאישור שיתוף פעולה עם ענקית האי-קומרס הסינית אליבאבא, אך בינתיים המתחרים ממלאים את החלל.
Honor, למשל, הכריזה בכנס כי בכוונתה להשקיע לא פחות מ-10 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות בפיתוח יכולות בינה מלאכותית למכשיריה. מהלך זה מדגיש את המאמצים הכבירים של היצרניות הסיניות להשיג יתרון תחרותי.
- האנבידיה של עולם הביוטי - ספורה: מנגנון חדשנות, צמיחה גלובלית ושותפויות
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל...
לא רק בסין המתחרים מתקדמים במהירות. שיאומי, Honor ו-Oppo הציגו בכנס אינטגרציה עמוקה עם מערכת הבינה המלאכותית Gemini של גוגל, המיועדת לשווקים מחוץ לסין. התפתחות זו מסמנת שינוי משמעותי ביחסי הכוחות. כפי שציין בן ווד, אנליסט בחברת המחקר CCS Insight: "יצרני סמארטפונים סיניים כמו Honor נהנו בעבר מגישה מוגבלת לתכונות המופעלות על ידי הבינה המלאכותית של גוגל, אך החברה האמריקאית נטתה לשמור עליהם במרחק-מה. אולם הדברים השתנו, וכעת גוגל משתפת פעולה באופן הדוק עם Honor כדי להציע יכולות בינה מלאכותית מתקדמות."
סמסונג פותחת פער על אפל
בארצות הברית, התחרות העיקרית של אפל היא סמסונג, שגם היא משלבת בינה מלאכותית של גוגל במכשיריה, לרבות בסדרת Galaxy S25 החדשה. הפער הטכנולוגי בין החברות הולך ומתרחב לטענת מומחים.
דניאל ניומן, מנכ"ל קבוצת Futurum וחוקר טכנולוגיה, טוען כי "תכונות הבינה המלאכותית במכשירים החדשים של סמסונג עולות בכל היבט על מה ש-Apple Intelligence מציעה כיום". עם זאת, הוא מציין כי "לאפל יש בסיס משתמשים נאמן באופן יוצא דופן שקשה לשבור. ולכן, למרות האיטיות היחסית, אפל תקבל עוד הזדמנויות להשתפר."
אסטרטגיית ההמתנה של אפל טיפוסית לחברה שלאורך השנים העדיפה להיכנס לשווקים חדשים רק לאחר שהטכנולוגיה הבשילה. כך היה עם ה-iPod, ה-iPhone, ה-iPad ומוצרים אחרים. אפל אינה מעוניינת להיות ראשונה, אלא להציע חוויה עדיפה כשהיא סוף סוף נכנסת לשוק.
האתגרים בפיתוח אייפון מתקפל
האתגר העיקרי בפיתוח אייפון מתקפל נעוץ בסטנדרטים הגבוהים שאפל מציבה לעצמה. הדור הראשון של מכשירים מתקפלים סבל מבעיות רבות, כגון קמטים באזור הקיפול, עמידות מוגבלת לאורך זמן ומחירים גבוהים במיוחד. אפל תרצה להימנע מכשלים אלה.
בוול-סטריט מעריכים כי האייפון המתקפל יהיה גולת הכותרת של אסטרטגיית המוצרים של אפל בשנים הקרובות. הוא עשוי להציע פונקציונליות ייחודית המשלבת את היתרונות של אייפון ואייפד במכשיר אחד, דבר שיכול לפתות משתמשים לשדרג ולהחליף את מכשיריהם הנוכחיים.
על אף פער הזמן הניכר בכניסה לשוק, אפל עשויה לנצל את התקופה הזו כדי להתגבר על מגבלות טכנולוגיות ולפתח ממשק משתמש חלק במיוחד עבור המכשיר המתקפל. החברה ידועה ביכולתה לשלב חומרה ותוכנה באופן אופטימלי, מה שעשוי להקנות לה יתרון מול המתחרים.
- 3.אבל בלי מסך מגע רק מוסיקה גם בלי פייסטיים טים. לעלות עם מסך שעולה רק 20$ OLED בלי מגע. (ל"ת)ליטאי 07/03/2025 11:32הגב לתגובה זו
- 2.ליטאי 07/03/2025 04:38הגב לתגובה זופתרתי טים עם OLED איכותי בפטנט. במסך ענק עד למטה. בפרויקט סודי בחברה טים רק לעובדים הכי טובים בממשק ממש יעיל ויפה כולל מסך מגע ופייסטיים ופודקאסט בלי יוטוב וטיק טוק שטו במסך גדול שהאייפון הפוך.
- 1.חישובון 06/03/2025 23:49הגב לתגובה זוכל כך הרבה אתגרים ברפואה במדע בחברה. אתם רציניים או רק חמדנים
מניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPTהמניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
החברה שנכנסה לוול סטריט לתוך שלד, פועלת בתחום סימון וזיהוי חומרים, ומציעה טכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר מוצרים לאורך שרשרת האספקה באמצעות סמנים כימיים המשולבים בחומר עצמו. הסמנים שומרים על תכונותיהם גם לאחר עיבוד, התכה או מיחזור, ומאפשרים לזהות את מקור החומר גם בשלבים מתקדמים של תעשייה. למרות שהחברה פעלה במספר ענפים והציגה יכולות טכנולוגיות ייחודיות, היא התקשתה במשך שנים לבסס לעצמה מעמד יציב בשוק ההון. מה שהדליק את המשקיעים בתקופה האחרונה היה סדרת הודעות שהחברה פרסמה. בכנס בדובאי חשפה SMX יכולות זיהוי של זהב וכסף לאחר התכה, יכולת שלטענתה קיבלה הכרה מגוף רגולטורי מקומי. לאחר מכן פרסמה החברה דוחות נוספים שהציגו התקדמות במימוש הטכנולוגיה בתחומים נוספים.
בנוסף וכנראה הסיבה העיקרית לזינוק, החברה הציגה לאחרונה גם הסכם מימון משמעותי עם קרן Target Capital 1 בהיקף של כ־110 מיליון דולר. ההסכם כולל שטר המרה ויכולת למשוך אשראי נוסף, ללא מגבלות משמעותיות. מבחינת השוק, מדובר באיתות של תמיכה מצד גוף מוסדי, אך גם במהלך שמדגיש את הצורך של החברה בהון נוסף כדי להמשיך לפעול בקצב הנוכחי. השילוב בין גיוס ההון, ההכרה הטכנולוגית והחשיפה בתקשורת יצר תמהיל שמוכר היטב בשוק האמריקאי: ציפייה שעסק קטן יחסית יצליח לפרוץ לתחומים גדולים. תנאי כזה מייצר לעיתים הזדמנויות אמיתיות, אך גם פותח פתח לתנועות חדות שמנותקות מהמצב העסקי בפועל.
ההיסטוריה של SMX בשוק ההון מורכבת. החברה הונפקה באוסטרליה לפני שש שנים, ולאחר מכן ביצעה מיזוג SPAC לפי שווי של כ־200 מיליון דולר. אף על פי שהחברה התחילה פעילות מסחרית רק בשנים האחרונות, הדוחות הכספיים מצביעים על הפסדים משמעותיים. במחצית הראשונה של השנה הפסדיה המצטברים הגיעו ליותר מ־100 מיליון דולר, והיא טרם הציגה הכנסות משמעותיות. בעלי המניות המרכזיים בחברה השתנו גם הם. קיבוצים שהחזיקו מניות בתקופת המיזוג כבר אינם חלק מהתמונה. כיום, שני בעלי העניין העיקריים הם המנכ"ל חגי אלון והיו"ר אופיר שטרנברג, כל אחד עם החזקה של כ־6%.
האתגר הכפול
מצד אחד הטכנולוגיה של SMX מציעה מענה לסוגיות שהעסיקו תעשיות שונות במשך זמן רב, מזיהוי מתכות יקרות לאחר עיבוד ועד שיפור האמינות של נתונים בתחום הרגולציה הסביבתית. מצד שני, הפיכת יכולת טכנולוגית למקור הכנסה עקבי דורשת תהליך ארוך: בניית מערך מסחרי, חדירה לשווקים שמרניים יחסית ועמידה בתקנים רגולטוריים מחייבים. הפער הזה עדיין לא נסגר, והוא נמצא במרכז הדיון סביב פוטנציאל הצמיחה של החברה.
חנות ספורה בדוחא שבקטאר, מתוך האתר הרשמיהאנבידיה של עולם הביוטי - ספורה: מנגנון חדשנות, צמיחה גלובלית ושותפויות
עם הכנסות שנתיות במיליארדים, עוד ועוד חנויות שנפתחו בכל העולם, חוויית קניה שכוללת AI, ספורה צומחת בעקביות כשחקן המוביל בתעשיית הביוטי העולמית
ספורה (Sephora), ענקית הקמעונאות ממשיכה לצמוח גם השנה, בתקופה של אי וודאות כלכלית. ב-2025, דו"ח הרבעון השלישי של LVMH מציין הכנסות כוללות של 58.1 מיליארד אירו בתשעת החודשים הראשונים, עם עלייה אורגנית של 1%, כאשר חטיבת הסחר הסלקטיבי, הכוללת את ספורה, רשמה צמיחה של 7%.
רשת הקמעונאות לקוסמטיקה שהוקמה ב-1970 על ידי דומיניק מנדל בצרפת, החלה כחנות יחידה בפריז והתרחבה למותג גלובלי וכיום נמצאת תחת בעלות LVMH מאז 1997. הרכישה על ידי LVMH, שהייתה תמורת 262 מיליון אירו, אפשרה הרחבה מהירה, כולל כניסה לארה"ב ב-1998 עם רכישת 29 חנויות מ-Helene Curtis. עד שנת 2000, הרשת הגיעה ל-300 חנויות בארה"ב וכיום היא מפעילה 3,400 חנויות ב-35 מדינות, כולל 1,200 בארה"ב, 500 באירופה ו-300 באסיה. המודל העסקי מבוסס על גישה פתוחה למוצרים, ללא דלפקים סגורים, מה שמאפשר התנסות ישירה ומגביר מכירות ב-25% בהשוואה למודלים מסורתיים.
ספורה עצמה השיגה צמיחה כפולה משיעור השוק, עם עלייה בהכנסות ובשולי רווח, למרות ירידה של 3% במכירות בארה"ב ברבעון הראשון עקב בסיס השוואה גבוה. בחצי השנה הראשונה, חטיבת הבשמים והקוסמטיקה של LVMH נשארה יציבה, הודות למכירות בצפון ודרום אמריקה, אירופה והמזרח התיכון, כאשר הכנסות החטיבה הגיעו ל-39.8 מיליארד אירו. ההשקה של מותג Rhode של היילי ביבר באוקטובר 2025 הניבה מכירות שבועיות שיא של 4.7 מיליון דולר בצפון אמריקה, והשקת MAC Cosmetics בארה"ב בתחילת 2026 תכפיל את נוכחות המותג ב-500 חנויות פיזיות ובאתר. חטיבת הביוטי של LVMH גם רשמה צמיחה אורגנית של 2%, עם דגש על שוק אסיה, שם מכירות ספורה גדלו ב-5%.
גם בעידן האון ליין ספורה ממשיכה לפתוח חנויות
ספורה
חווה גם התרחבות בהיקף החנויות שלה. בעוד רשתות רבות רק סוגרות חנויות בעידן הקניות המקוונות, עם דגש על אמריקה הלטינית: 10 חנויות חדשות במקסיקו וברזיל ב-2025. בבריטניה, שם פועלות 10 חנויות כיום עם תוספת של 2 עד סוף השנה כאשר מוצב יעד של 20 עד 2026. בצפון אמריקה,
ספורה משקיעה 500 מיליון דולר בשדרוג 700 חנויות ב-5 השנים הקרובות, כולל שילוב טכנולוגיה כמו מסכי מגע ומערכות לאבחון סוג עור שיתאימו לכל לקוחה את המוצרים המתאימים לסוג העור הספציפי שלה.
בסין, הרשת מחזקת נוכחות עם 100 חנויות, ומשלבת מוצרים מקומיים כמו סרומים
קוריאניים, שמהווים כ-15% מהמכירות באסיה. באירופה, ספורה מתרחבת בגרמניה עם 5 חנויות חדשות ב-2025, ובצרפת, ארץ המוצא, היא מפעילה 300 חנויות עם מכירות של כ-2 מיליארד אירו בשנה. בשוק המפרץ הפרסי, ספורה הרחיבה שותפות עם e.l.f. Beauty בנובמבר 2025, מה שמאפשר כניסה
למדינות כמו סעודיה ואיחוד האמירויות, עם צפי למכירות של 50 מיליון דולר בשנה ראשונה. שותפות עם Kohl's בארה"ב תרמה לצמיחה של 5.4% בקטגוריית אקססוריז ברבעון השלישי, כאשר ספורה תופסת 25% משטחי החנויות של Kohl's ב-2025.
- רד סטאר משיקה אתר חדש: המהפכה הדיגיטלית בעולם הקוסמטיקה מגיעה לישראל
- לימודי קוסמטיקה: הדרך המהירה להפוך לאשת עסקים מצליחה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

