השר נווה הבטיח לפעול לזרוז מתן רשיונות למגזר העסקי
שר הבריאות, דני נוה, וצמרת משרדו, נפגשו ביום חמישי האחרון עם נשיאות לשכות המסחר בראשות אוריאל לין, ויו"רי החטיבות הענפיות באיגוד העוסקות ביבוא ויצור של תרופות, ציוד רפואי, תמרוקים, מזון ותוספי תזונה.
במפגש פורטו בעיות בהן נתקלים אנשי העסקים כתוצאה מפרקי הזמן הממושכים הכרוכים במתן רישיונות ואישורים לייבוא ולשיווק מוצרים בתחומי המזון, התמרוקים והתרופות, שבאחריות משרד הבריאות. אנשי העסקים ציינו כי קיימות בעיות מבניות קשות ואוביקטיביות של חוסר בתקציבים ובכוח אדם.
שר הבריאות ציין כי הוא מודע ומבין את הבעיות והביורוקרטיה המימסדית בפניהן ניצבים אנשי העסקים, והציע שנציגים מטעם האיגוד יהיו שותפים לפתרון הבעיות הללו. זאת באמצעות יצירת דו שיח קבוע של ועדות משותפות למשרד הבריאות ולאיגוד לשכות המסחר בנושאים פרטניים והצפת בעיות.
אוריאל לין אמר כי "הנזקים שנגרמים בגלל עיכובים אלה נאמדים בעשרות מיליוני שקלים. המגזר העסקי הוא לא הנפגע היחיד, גם הצרכנים והמשק הישראלי כולו. מצב זה אף יוצר לישראל דימוי שלילי בעולם המערבי. עלינו לפתור בעיות אלה מוקדם ככל האפשר".
השתתפו מטעם משרד הבריאות: פרופ' אבי ישראלי, מנכ"ל המשרד, יוסי שטראוס, חשב משרד הבריאות, מגיסטר בתיה הרן, מנהלת אגף הרוקחות, ד"ר דורית ניצן - קלוסקי, מנהלת שירות המזון הארצי, ד"ר אסנת לוקסנבורג, ראש מינהל טכנולוגיות, ועו"ד יואל ליפשיץ, יועץ משפטי במשרד הבריאות. בין אנשי העסקים שהשתתפו: יהודה גיל, מנכ"ל גיל מדיקל, עמי לפידות, מנכ"ל לפידות פרמצבטיקלס, תומר פפר, מנכ"ל ארגון פארמה ישראל, סיגל פירסט, מנכ"ל כ.צ.ט, הרברט גרנירר, מנכ"ל אלקליר ועוד.
השר קיבל את הצעת נשיא האיגוד והורה לבכירי משרדו לבדוק אפשרות של גביית אגרה יעודית לתקופה קצובה, לצורך זירוז קבלת אישורים. אגרה זו תממן קליטת כח אדם זמני באותן יחידות במשרד הבריאות שעוסקות בבדיקה ורישוי מוצרים.
בהתייחסו להצעות של יבואני התרופות והתמרוקים, לפיהן המשרד יאפשר למעבדות מורשות לבדוק מוצרים מיובאים תמורת אגרה שתשלום ע"י היבואנים, השר הציע לבדוק אם יש מעבדות פרטיות מתאימות שיוכלו להנפיק רישיונות, אך בכפוף לכללים נוקשים של המשרד.
לנושא חובות בתי החולים לספקי הציוד הרפואי, חשב משרד הבריאות, יוסי שטראוס, ביקש מהספקים שיפנו אליו ישירות בכדי לפתור אחת ולתמיד את 'המחלה הכרונית' של החובות.
.jpg)
ביטוח לאומי מקדים את תשלום הקצבאות - הזכאים יקבלו כבר ביום ראשון
אילו קצבאות יכללו בהקדמה ומה יקרה בחודש הבא?
לקראת ראש השנה, שיחול ביום שני הקרוב (22 בספטמבר), המוסד לביטוח לאומי נערך להקדים את העברת הקצבאות ארוכות המועד ולשלם אותן כבר ביום ראשון (21 בספטמבר). מדובר במהלך שצפוי להקל על מאות אלפי משפחות, קשישים ואנשים עם מוגבלות, שנדרשים להיערך להוצאות החג.
בדרך כלל מועברות הקצבאות ארוכות המועד ב-28 בכל חודש, אולם הפעם הוחלט על הקדמה של שבוע, כדי לאפשר לזכאים נזילות מוקדמת ונוחות כלכלית בתקופה שבה ההוצאות גדלות באופן טבעי - קניות לחג, ארוחות משפחתיות והוצאות שוטפות.
אילו קצבאות ייכללו בהקדמה?
על פי הודעת הביטוח הלאומי, התשלום המוקדם יכלול קצבאות נכות כללית, קצבאות ילדים נכים, שירותים מיוחדים לנכים קשים, קצבאות ניידות, קצבאות לנפגעי עבודה, גמלאות שיקום, גמלת סיעוד, קצבאות מזונות, קצבאות אזרח ותיק (זקנה), קצבאות שארים וכן קצבאות לאסירי ציון. כולן יופקדו בחשבונות הבנק של הזכאים כבר ביום ראשון.
גם קצבת הילדים הרגילה (עבור ילדים שאינם נכים) הוקדמה החודש ושולמה כבר ב-17 בספטמבר, שלושה ימים לפני המועד הקבוע, ה-20 בחודש. תשלומי אבטלה והבטחת הכנסה שולמו כרגיל ב-12 בספטמבר, אך באוקטובר הם יוקדמו ל-9 בחודש.
- הונאה שיטתית נגד ביטוח לאומי בהיקף מיליונים - כך עבדה השיטה
- עו"ד חלה לאחר ששמע על פיטוריו - ודרש הכרה מביטוח לאומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל שנה נושא הקדמת הקצבאות עולה מחדש סביב חגי תשרי, שהם החגים הארוכים והעמוסים ביותר מבחינה כלכלית. הוצאות על מזון, מתנות, טיולים משפחתיים ולעיתים גם חובות שנצברו במהלך השנה, הופכים את התקופה הזו לרגישה במיוחד עבור משקי בית מעוטי יכולת.

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים
שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.
השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.
בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.
ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.